Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 0.676221 | 0.705358 | 0.706613 | 0.706613 |
Najniższy kurs | 0.663665 | 0.663665 | 0.663665 | 0.660107 |
Kurs średni | 0.669577 | 0.68728 | 0.688559 | 0.681142 |
Rupia indyjska (INR) to oficjalna waluta Republiki Indii. Symbol rupii indyjskiej to ₹, a kody ISO to INR i 356. Rupia indyjska jest jedną z najstarszych walut na świecie, mając swoje korzenie w starożytnych czasach. W obiegu znajdują się różne nominały monet i banknotów.
Republika Indyjska jest jednym z największych krajów pod względem populacji, a rupia indyjska jest jedną z najczęściej używanych walut w międzynarodowym handlu. Jest to także jedna z najbardziej rozpoznawalnych walut w Azji. System monetarny Indii obejmuje powszechne użycie banknotów w nominałach różniących się wartością oraz monet o różnych nominałach i metalach.
Rupia indyjska jest emitowana przez Reserve Bank of India (RBI), który pełni rolę centralnego banku w kraju. Waluta ta jest stabilnym środkiem płatniczym, a jej kurs wymiany jest ustanawiany na rynkach finansowych. W związku z dużą populacją Indii i jej rosnącą gospodarką, rupia indyjska odgrywa ważną rolę w światowym systemie finansowym.
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.842051 | 1.112447 | 0.940238 | 1.512466 | 4.270511 | 1.644023 | 25.067841 |
GBP | 1.187577 | 1 | 1.321116 | 1.116605 | 1.796169 | 5.07156 | 1.952403 | 29.769984 |
USD | 0.898919 | 0.756936 | 1 | 0.845199 | 1.359585 | 3.838845 | 1.477844 | 22.533968 |
CHF | 1.06356 | 0.895572 | 1.183154 | 1 | 1.608598 | 4.541945 | 1.748517 | 26.661153 |
INR | PHP |
---|---|
1 INR | 0.668160 PHP |
2 INR | 1.336320 PHP |
3 INR | 2.004480 PHP |
5 INR | 3.340800 PHP |
10 INR | 6.681600 PHP |
20 INR | 13.363200 PHP |
25 INR | 16.704000 PHP |
50 INR | 33.408000 PHP |
100 INR | 66.816000 PHP |
500 INR | 334.080000 PHP |
1000 INR | 668.160000 PHP |
2000 INR | 1336.320000 PHP |
5000 INR | 3340.800000 PHP |
10000 INR | 6681.600000 PHP |
PHP | INR |
---|---|
1 PHP | 1.496648 INR |
2 PHP | 2.993296 INR |
3 PHP | 4.489944 INR |
5 PHP | 7.483240 INR |
10 PHP | 14.966480 INR |
20 PHP | 29.932960 INR |
25 PHP | 37.416200 INR |
50 PHP | 74.832400 INR |
100 PHP | 149.664800 INR |
500 PHP | 748.324000 INR |
1000 PHP | 1496.648000 INR |
2000 PHP | 2993.296000 INR |
5000 PHP | 7483.240000 INR |
10000 PHP | 14966.480000 INR |
INR | PHP |
---|---|
1 INR | 0.668160 PHP |
2 INR | 1.336320 PHP |
3 INR | 2.004480 PHP |
5 INR | 3.340800 PHP |
10 INR | 6.681600 PHP |
20 INR | 13.363200 PHP |
25 INR | 16.704000 PHP |
50 INR | 33.408000 PHP |
100 INR | 66.816000 PHP |
500 INR | 334.080000 PHP |
1000 INR | 668.160000 PHP |
2000 INR | 1336.320000 PHP |
5000 INR | 3340.800000 PHP |
10000 INR | 6681.600000 PHP |