Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 74.618451 | 75.855631 | 75.855631 | 75.855631 |
Najniższy kurs | 73.195642 | 72.867086 | 70.465859 | 68.351535 |
Kurs średni | 73.800877 | 74.312225 | 73.440014 | 71.784704 |
GBP (ang. pound sterling) potocznie nazywany funtem brytyjskim to pieniądz krajowy Wielkiej Brytanii. Funt dzieli się na 100 pensów. Najpopularniejsze pary walutowe z funtem to GBPUSD (funt brytyjski dolar amerykański), GBPAUD (funt brytyjski dolar australijski), GBPCAD (funt brytyjski dolar kanadyjski), GBPCHF (funt brytyjski frank szwajcarski), GBPJPY (funt brytyjski jen). Funt brytyjski zapisywany jest symbolem £.
Funt szterling (GBP) to oficjalna waluta Zjednoczonego Królestwa, obejmującego Anglię, Szkocję, Walię i Irlandię Północną. Jest również używany na terytoriach zależnych, takich jak Wyspa Man czy Wyspy Normandzkie, a także w niektórych brytyjskich terytoriach zamorskich. Funt szterling to jedna z najstarszych walut na świecie, o korzeniach sięgających średniowiecza.
Monety funta szterlinga występują w różnych nominałach, natomiast banknoty są dostępne w różnych wartościach. Bank of England jest centralnym bankiem odpowiedzialnym za emisję waluty brytyjskiej, a także za kontrolę podaży pieniądza i utrzymanie stabilności finansowej.
Wartość funta szterlinga jest zmienna i podlega wpływom różnych czynników, takich jak sytuacja gospodarcza, poziom inflacji, a także zmiany w polityce monetarnej. Funta szterlinga jest jedną z głównych światowych walut rezerwowych i odgrywa istotną rolę w międzynarodowym handlu i finansach. Kurs wymiany funta szterlinga może być monitorowany na rynkach walutowych, gdzie jest notowany w relacji do innych walut.
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.842497 | 1.112569 | 0.940561 | 1.512632 | 4.271259 | 1.644896 | 25.05943 |
GBP | 1.186947 | 1 | 1.320561 | 1.116397 | 1.795415 | 5.06976 | 1.952405 | 29.744226 |
USD | 0.898821 | 0.757254 | 1 | 0.845396 | 1.359585 | 3.839096 | 1.478467 | 22.523933 |
CHF | 1.063195 | 0.895739 | 1.182878 | 1 | 1.608223 | 4.541182 | 1.748845 | 26.643063 |
GBP | PHP |
---|---|
1 GBP | 73.814655 PHP |
2 GBP | 147.629310 PHP |
3 GBP | 221.443965 PHP |
5 GBP | 369.073275 PHP |
10 GBP | 738.146550 PHP |
20 GBP | 1476.293100 PHP |
25 GBP | 1845.366375 PHP |
50 GBP | 3690.732750 PHP |
100 GBP | 7381.465500 PHP |
500 GBP | 36907.327500 PHP |
1000 GBP | 73814.655000 PHP |
2000 GBP | 147629.310000 PHP |
5000 GBP | 369073.275000 PHP |
10000 GBP | 738146.550000 PHP |
PHP | GBP |
---|---|
1 PHP | 0.013547 GBP |
2 PHP | 0.027094 GBP |
3 PHP | 0.040641 GBP |
5 PHP | 0.067735 GBP |
10 PHP | 0.135470 GBP |
20 PHP | 0.270940 GBP |
25 PHP | 0.338675 GBP |
50 PHP | 0.677350 GBP |
100 PHP | 1.354700 GBP |
500 PHP | 6.773500 GBP |
1000 PHP | 13.547000 GBP |
2000 PHP | 27.094000 GBP |
5000 PHP | 67.735000 GBP |
10000 PHP | 135.470000 GBP |
GBP | PHP |
---|---|
1 GBP | 73.814655 PHP |
2 GBP | 147.629310 PHP |
3 GBP | 221.443965 PHP |
5 GBP | 369.073275 PHP |
10 GBP | 738.146550 PHP |
20 GBP | 1476.293100 PHP |
25 GBP | 1845.366375 PHP |
50 GBP | 3690.732750 PHP |
100 GBP | 7381.465500 PHP |
500 GBP | 36907.327500 PHP |
1000 GBP | 73814.655000 PHP |
2000 GBP | 147629.310000 PHP |
5000 GBP | 369073.275000 PHP |
10000 GBP | 738146.550000 PHP |