Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 7.93826 | 8.175364 | 8.175364 | 8.175364 |
Najniższy kurs | 7.853658 | 7.853658 | 7.774605 | 7.63304 |
Kurs średni | 7.900517 | 8.00172 | 7.97662 | 7.886259 |
Chiński juan (CNY), również znany jako renminbi (RMB), to oficjalna waluta Chińskiej Republiki Ludowej. Oznacza się go symbolem ¥ i kodem ISO 4217 CNY. Juana dzieli się na jiao i fen, ale obecnie jiao jest rzadko używane, a fen jest jednostką stosunkowo niskiego wartościowego.
Chiński juan jest emitowany przez Narodowy Bank Ludowy Chin (People's Bank of China). W obiegu znajdują się zarówno monety, jak i banknoty, a nominały są różnorodne, co ułatwia dokonywanie transakcji na co dzień. Juana można używać do płatności w wielu sklepach, restauracjach i punktach usługowych w Chinach.
Waluta chińska ma znaczący wpływ na światową gospodarkę ze względu na wielkość i rosnącą siłę chińskiego rynku. Jest jedną z najbardziej używanych walut w międzynarodowym handlu, a Chiny podejmują kroki w kierunku międzynarodowego umacniania pozycji juana.
Kurs juana jest regulowany przez chiński rząd, który określa tzw. środkowy kurs referencyjny. Wartość juana podlega wpływom politycznym, ekonomicznym i globalnym, a jego rola w międzynarodowym systemie walutowym jest przedmiotem wielu dyskusji.
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.842357 | 1.11247 | 0.940366 | 1.512793 | 4.270894 | 1.644862 | 25.06918 |
GBP | 1.187145 | 1 | 1.320663 | 1.11635 | 1.795905 | 5.070171 | 1.95269 | 29.760754 |
USD | 0.898901 | 0.757195 | 1 | 0.845295 | 1.359851 | 3.839111 | 1.478568 | 22.534707 |
CHF | 1.063416 | 0.895776 | 1.183018 | 1 | 1.608729 | 4.541739 | 1.749173 | 26.658974 |
CNY | PHP |
---|---|
1 CNY | 7.894192 PHP |
2 CNY | 15.788384 PHP |
3 CNY | 23.682576 PHP |
5 CNY | 39.470960 PHP |
10 CNY | 78.941920 PHP |
20 CNY | 157.883840 PHP |
25 CNY | 197.354800 PHP |
50 CNY | 394.709600 PHP |
100 CNY | 789.419200 PHP |
500 CNY | 3947.096000 PHP |
1000 CNY | 7894.192000 PHP |
2000 CNY | 15788.384000 PHP |
5000 CNY | 39470.960000 PHP |
10000 CNY | 78941.920000 PHP |
PHP | CNY |
---|---|
1 PHP | 0.126675 CNY |
2 PHP | 0.253350 CNY |
3 PHP | 0.380025 CNY |
5 PHP | 0.633375 CNY |
10 PHP | 1.266750 CNY |
20 PHP | 2.533500 CNY |
25 PHP | 3.166875 CNY |
50 PHP | 6.333750 CNY |
100 PHP | 12.667500 CNY |
500 PHP | 63.337500 CNY |
1000 PHP | 126.675000 CNY |
2000 PHP | 253.350000 CNY |
5000 PHP | 633.375000 CNY |
10000 PHP | 1266.750000 CNY |
CNY | PHP |
---|---|
1 CNY | 7.894192 PHP |
2 CNY | 15.788384 PHP |
3 CNY | 23.682576 PHP |
5 CNY | 39.470960 PHP |
10 CNY | 78.941920 PHP |
20 CNY | 157.883840 PHP |
25 CNY | 197.354800 PHP |
50 CNY | 394.709600 PHP |
100 CNY | 789.419200 PHP |
500 CNY | 3947.096000 PHP |
1000 CNY | 7894.192000 PHP |
2000 CNY | 15788.384000 PHP |
5000 CNY | 39470.960000 PHP |
10000 CNY | 78941.920000 PHP |