Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Kupujesz dom, a Ferrari dostajesz w prezencie. Nowy sposób na złapanie klienta

|
selectedselectedselected

Polski rynek nieruchomości zdaje się już niczym nie zaskakiwać. Ferrari i basen w standardzie deweloperskim? To niezwykłe posunięcie, zwłaszcza w kontekście rosnących przecen mieszkań i spadających stóp zwrotu z inwestowania w klasyczne samochody.

Kupujesz dom, a Ferrari dostajesz w prezencie. Nowy sposób na złapanie klienta
Pawel Wodzynski/East News
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop
  • Mieszkania w Konstancin-Jeziorna: ile za metr kwadratowy?
  • Czym jest projekt Enzo?
  • Czy warto inwestować w klasyczne samochody?
  • Jakie aktywa alternatywne rosną najszybciej?


 

Projekt Enzo: o co chodzi? 

- Z dumą prezentujemy wyjątkową rezydencję budowaną przez renomowanego dewelopera Modern Art Development, położoną w malowniczym Konstancinie-Jeziornie. Głównym atutem tej lokalizacji jest niezakłócona cisza oraz bliskość otaczającej przyrody, co stanowi niepowtarzalny komfort dla przyszłych mieszkańców. - czytamy na jednym z portali ogłoszeń.

 

kupujesz dom a ferrari dostajesz w prezencie nowy sposob na zlapanie klienta grafika numer 1kupujesz dom a ferrari dostajesz w prezencie nowy sposob na zlapanie klienta grafika numer 1

 

Reklama

Rezydencja ENZO w cenie 4 990 000 złotych oferuje 2200 mkw (14 422 zł/mkw) w standardzie dewloperskim, luksusowy samochód marki Ferrari Mondial oraz basen. - Inwestycja sygnowana jest nowym standardem deweloperskim MAD, który idealnie komponuje się z luksusowym samochodem Ferrari Mondial stanowiącym dodatek do nieruchomości. Połączenie luksusowego domu z legendarnym samochodem sportowym stanowi niezapomniane przeżycia dla miłośników motoryzacji. Ponadto, rezydencja oferuje przepiękny basen, który stanowi idealne miejsce do relaksu i rekreacji w otoczeniu pięknie urządzonego ogrodu. - napisano na stronie.

 

Rysunek. Plany projektu Enzo - rzut parter

kupujesz dom a ferrari dostajesz w prezencie nowy sposob na zlapanie klienta grafika numer 2kupujesz dom a ferrari dostajesz w prezencie nowy sposob na zlapanie klienta grafika numer 2

Źródło: Modern-art-development.

 

Rysunek. Plany projektu Enzo - rzut piętro

kupujesz dom a ferrari dostajesz w prezencie nowy sposob na zlapanie klienta grafika numer 3kupujesz dom a ferrari dostajesz w prezencie nowy sposob na zlapanie klienta grafika numer 3

Reklama

Źródło: Modern-art-development.

 

Zakończenie budowy rezydencji jest planowane na ostatni kwartał 2024 roku

 

Zobacz także: Kredyt na Start zachwalany przez dużego dewelopera. Absurdalna opinia

 

Inwestowanie w aktywa alternatywne: lampka ostrzegawcza

Reklama

Czy warto inwestować w aktywa alternatywne, takie jak dzieła sztuki, samochody klasyczne czy luksusowe zegarki? Analiza Knight Frank Luxury Investment Index pokazuje, że w 2023 roku rynki luksusowych inwestycji znacząco osłabły. Wzrosty stóp zwrotu, jakie obserwowano w 2022 roku — wynoszące odpowiednio 29%, 25% czy 18% — odeszły w zapomnienie (o tym pisaliśmy tutaj: Zobacz w co inwestują najbogatsi – mieli to aktywo w portfelach w 2022 roku).

 

Wykres. Notowania indeksów aktywów alternatywnych.

kupujesz dom a ferrari dostajesz w prezencie nowy sposob na zlapanie klienta grafika numer 4kupujesz dom a ferrari dostajesz w prezencie nowy sposob na zlapanie klienta grafika numer 4

Źródło: content.knightfrank.com

 

Reklama

Jak wynika z powyższego wykresu, najwyższą stopę zwrotu w 2023 roku osiągnął indeks dzieł sztuki, który wzrósł o 11% w skali roku oraz o 105% w ciągu ostatnich 10 lat. Na drugim miejscu znalazł się indeks biżuterii, notując wzrost o 8% rok do roku oraz o 37% w ciągu dekady. Trzecie miejsce zajął indeks zegarków kolekcjonerskich, który wzrósł o 5% w ciągu roku i o 138% w ciągu ostatnich 10 lat.

Sytuacja na rynku aut klasycznych jest zdecydowanie gorsza. W 2023 roku indeks samochodów klasycznych spadł o 6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jedynie indeks whisky osiągnął gorsze wyniki (choć w jego przypadku należy podkreślić wzrost o 280% w ciągu ostatniej dekady).

Dietrich Hatlapa z firmy HAGI, która śledzi rynek samochodów klasycznych, twierdzi, że auta te nie stanowią skutecznej ochrony przed inflacją. - Należy pamiętać, że samochody klasyczne jako aktywa mają niską korelację z innymi inwestycjami i nie reagują na inflację. To rynek, który rządzi się swoimi własnymi zasadami, co wielu inwestorom bardzo odpowiada – podkreśla Hatlapa.

Co ciekawe, jeszcze w 2022 roku samochody klasyczne radziły sobie dobrze, ponieważ „kolekcjonerzy wrócili po pandemii, a popyt był odroczony”. W 2022 sprzedano samochód marki Mercedes-Benz Uhlenhaut Coupé za 143 mln USD.

 

Zobacz także: Zagraniczni inwestorzy nie kupują polskich obligacji. Dług skarbu państwa w rękach Polaków

Reklama

 

Rynek nieruchomości zwalnia - coraz więcej przecen

Oprócz wspomnianych trudności związanych z osiągnięciem satysfakcjonujących stóp zwrotu z inwestycji w klasyczne samochody, rośnie również liczba problemów związanych z cenami mieszkań. Przeceny mieszkań przyspieszają, a obniżki sięgają nawet 200 tysięcy złotych. Taka sytuacja dotyczy zarówno dużych miast, jak i mniejszych aglomeracji. O szczegółach przeczytaj tutaj: Mieszkania na sprzedaż w Polsce. Pionowa ściana na wykresie oraz w tym materiale: Ceny mieszkań spadają. Zakupowe szaleństwo odwołane.

Najczęściej zadawane pytania Inwestowanie alternatywne

Jakie są inwestycje alternatywne?

FAQ arrow
Dzieła sztuki, samochody klasyczne, monety kolekcjonerskie, wino, zegarki kolekcjonerskie, nieruchomości komercyjne, sztuka nowoczesna i współczesna, zbiory rzadkich książek i rękopisów, kolekcje militariów, kryptowaluty.

Czy opłaca się inwestować w stary samochód?

FAQ arrow
Sytuacja na rynku samochodów klasycznych jest znacznie gorsza. W 2023 roku indeks samochodów klasycznych obniżył się o 6% w stosunku do roku ubiegłego.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama
Reklama