Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Koniunktura konsumencka – maj 2022 r

|
selectedselectedselected
Koniunktura konsumencka – maj 2022 r | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Koniunktura konsumencka – maj 2022 r - 1Koniunktura konsumencka – maj 2022 r - 1

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w maju 2022 r.

Spośród składowych wskaźnika najbardziej pogorszyły się oceny obecnej oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 4,1 p. proc. i 3,2 p. proc.). Spadek wystąpił także dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (o 1,0 p. proc.). Natomiast poprawiły się oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrosty odpowiednio o 1,6 p. proc. i 0,7 p. proc.).

W odniesieniu do maja 2021 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 23,8 p. proc.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) jest niższy o 1,2 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w maju 2022 r.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 0,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -27,9 a . Na spadek wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęły oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (spadki odpowiednio o 3,2 p. proc. i 1,2 p. proc.). Spadek o 0,7 p. proc. wystąpił także dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia. Wyższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 1,6 p. proc.).

Reklama

W maju br. WWUK osiągnął wartość o 19,0 p. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2021 r.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) spadł o 0,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca

Koniunktura konsumencka – maj 2022 r - 2Koniunktura konsumencka – maj 2022 r - 2

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej jest średnią sald ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, zmian ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnego dokonywania ważnych zakupów

Koniunktura konsumencka – maj 2022 r - 3Koniunktura konsumencka – maj 2022 r - 3

Koniunktura konsumencka – maj 2022 r - 4Koniunktura konsumencka – maj 2022 r - 4

Reklama

Koniunktura konsumencka – maj 2022 r - 5Koniunktura konsumencka – maj 2022 r - 5

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej jest średnią sald ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju, trendów poziomu bezrobocia (ze znakiem przeciwnym) i oszczędzania pieniędzy w najbliższych 12 miesiącach

Koniunktura konsumencka – maj 2022 r - 6Koniunktura konsumencka – maj 2022 r - 6

Koniunktura konsumencka – maj 2022 r - 7Koniunktura konsumencka – maj 2022 r - 7

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


GUS

GUS

Główny Urząd Statystyczny - urząd centralny administracji rządowej zajmujący się zbieraniem i udostępnianiem informacji statystycznych na temat większości dziedzin życia publicznego i niektórych stron życia prywatnego. 


Reklama
Reklama