SimFabric (odpowiedzialny za produkcję, portowanie i wydanie) poinformował iż Koszty produkcji, portingu i marketingu gry "Gardenia" zostały zwrócone w ciągu 72 godzin od premiery na konsolach PS4/PS5. W tym momemcie gra przynosi zyski z każdą sprzedaną kopią.
"Zgodnie z informacją pozyskaną ze sklepu PlayStation Store oraz od partnerów dystrybuujących cyfrowe kody do gry 'Gardenia' na konsole PS4/PS5 po 72 godzinach od wydania gry wszystkie koszty produkcji, portingu oraz marketingu zostały zwrócone w 100% i aktualnie gra na konsolach PS4/PS5 przynosi zyski z każdą sprzedaną kopią" - podano.
"Aktualnie zespół portingowy emitenta skupiony jest na jak najszybszym wydaniu gry na konsole Nintendo Switch oraz Xbox One/Xbox series X/S. Natomiast zespół spółki zależnej emitenta VRFabric S.A. kończy prace, związane z wydaniem gry na gogle wirtualnej rzeczywistości i jeszcze w tym roku gra powinna zostać wydania w sklepie Steam VR, Vive Port. Zespół VRFabric S.A. przygotowuje również grę do wydania w sklepie Meta Oculus Store oraz PlayStation Store VR" - czytamy w komunikacie.
SimFabric S.A. prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w portowaniu gier (przerabiania gry z jednej platformy na inną) na konsole Nintendo Switch i komputery stacjonarne oraz produkcjach własnych gier. Najważniejszym dotychczasowym produktem Spółki jest gra pt. Farm Expert 2018, która w wersji mobilnej sprzedała się w liczbie ponad 2,5 mln kopii. Spółka posiada autorskie prawa majątkowe do 10 z 11 wydanych gier. Produkty Emitenta są sprzedawane na całym świecie, co oznacza, że z dowolnego miejsca za pośrednictwem sieci Internet gracze mają możliwość kupna produktów Emitenta. Jest to cecha charakterystyczna gier, które są sprzedawane w modelu dystrybucji cyfrowej, głównie za pośrednictwem dedykowanej platformy dystrybucyjnej Nintendo eShop oraz Steam, będącej największym dystrybutorem gier PC na świecie. Głównym założeniem prowadzonej działalności jest portowanie i wydawanie kilku, nisko oraz średnio budżetowych i wysokomarżowych gier przez rozproszone niewielkie zespoły deweloperskie. Dzięki czemu maleje ryzyko operacyjne przy optymalnej reakcji na niespodziewane zdarzenia losowe występujące podczas produkcji projektów. Spółka świadczy usługi portowania w oparciu o umowy wydawnicze na projekty otrzymane od podmiotów zewnętrznych, z tytułów których staje się wydawcą gry, a w zamian za to kontrahent otrzymuje miesięczną prowizję od sprzedaży. Z uwagi za duże zainteresowanie takimi usługami Spółka nie wyklucza, że w przyszłości będzie świadczyła więcej tego typu usług. Emitent wykonuje także na zlecenie innych podmiotów elementy gier, tj. assety. A także świadczy usługi podwykonawstwa assetów oraz przygotowania dokumentacji projektowych na gry. Poza działalnością na rynku gier wideo, Spółka zawarła również kilka umów na wykonanie materiałów do e-learningu oraz materiałów audio.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję