W oparciu o naszą całoroczną prognozę przychodów na 2022 rok w wysokości 40,0 mln zł prognozujemy przychody za IV kw. br. na 14,2 mln zł (+31% r/r; +85% kw./kw.).
Ryzyko dla prognoz finansowych
Wysokie. Z uwagi na wczesny etap rozwoju oraz relatywnie niedojrzały sektor prognozy finansowe dla Spółki są obarczone dużą niepewnością. W trakcie ostatniej konferencji zarząd zaznaczył, że celem Spółki na 2023 rok jest poprawa przychodów o co najmniej 50% r/r, podczas gdy wcześniej zakładano wzrost o 70% r/r. W efekcie obniżamy również nasze oczekiwania przychodów.
Wycena
Nasza 12-miesięczna wycena docelowa spada o 32% do 107 zł na akcję (poprzednio 158 zł na akcję), przede wszystkim pod wpływem (i) spadku prognoz przychodowych, (ii) ok. 5% obniżenia mnożników wyceny porównywalnych spółek oraz (iii) przesunięcia do przodu horyzontu wyceny (w czasie).
Zalecane działanie
W naszej ocenie DataWalk pozostaje atrakcyjną spółką wzrostową zczasowymi problemami związanymi zegzekucją procesów sprzedażowych i niekorzystnym otoczeniem makroekonomicznym. Biorąc pod uwagę niesprzyjający sentyment rynkowy do spółek wzrostowych z wysokimi potrzebami zewnętrznego finasowania, podtrzymujemy nasze rekomendacje: długoterminową fundamentalną Trzymaj oraz krótkoterminową relatywną Neutralnie.
Katalizatory:
1. Dynamiczny rozwój segmentu analizy sieci powiązań w niedalekiej przyszłości
2. Wysoka dynamika przychodów spodziewana w nadchodzących latach
3. Wzrost liczby podpisywanych kontraktów
4. Rosnące zainteresowanie ze strony zagranicznych inwestorów finansowych
5. Zaangażowanie ekspertów z doświadczeniem w rozwoju startupów z Doliny Krzemowej
6. Znaczna przewaga pod względem ceny, jak i efektywności wobec konkurencyjnych rozwiązań
7. Wysokie marże brutto na sprzedaży osiągane w segmencie Enterprise IT
Czynniki ryzyka:
1. Wolniejszy niż oczekiwany wzrost przychodów w kolejnych latach
2. Szybsze niż oczekiwane spalanie gotówki, po którym nie nastąpi wzrost przychodów
3. Ryzyko braku dostępu do finansowania i płynności
4. Długi cykl sprzedażowy
5. Wczesny etap rozwoju spółki
6. Negatywny sentyment wobec spółek wzrostowych