13 maja spółka Play przedstawiła wyniki finansowe za 1 kwartał 2019 r. Były one wyższe od wyników osiągniętych w ubiegłym roku, a także przewyższyły oczekiwania analityków.
13 maja po zakończeniu sesji na GPW spółka Play Communications opublikowała wyniki finansowe za 1 kwartał 2019 r.
Przychody wyniosły 1,69 mld zł wobec 1,64 mld zł w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Stanowi to wzrost o 3% rok do roku. Były one o 0,5% wyższe od konsensusu analityków PAP Biznes.
W 1 kwartale 2019 r. zysk operacyjny wyniósł 357,7 mln zł wobec 321,73 mln zł rok wcześniej.
Zysk netto wyniósł 213,64 mln zł wobec 152,9 mln zł w analogicznym kwartale 2018 r. Jest to wzrost o 39,7% rok do roku. Zysk netto okazał się o 7,8% wyższy od konsensusu analityków, którzy spodziewali się, że wyniesie on około 198,1 mln zł.
Skorygowana EBITDA wyniosła 576 mln zł, co stanowi wzrost o 11,7% rok do roku. Wynik ten był wyższy o 6,4% od konsensusu analityków.
Do wzrostu wyników spółki przyczyniło się obniżenie kosztów związanych m in. z roamingiem, utrzymaniem sieci, reklamą i promocją.
W swym raporcie spółka poinformowała, że na koniec 1 kwartału miała ponad 15 mln klientów, w związku z czym potwierdza swą pozycję nr 1 na rynku operatorów telefonii mobilnej w Polsce. Głównymi konkurentami na rynku usług mobilnych dla Play są Orange, T-Mobile i Plus. Wspólnie z Play mają one 98% udziału w tym rynku.
W 1 kwartale 2019 r. Play pozyskał 51 tysięcy nowych umów abonamentowych. Na koniec kwartału spółka miała 12,6 mln aktywnych klientów, a więc liczba ta wzrosła o 2,3% w stosunku do analogicznego kwartału ubiegłego roku.
Istotne są także nowe usługi telewizyjne, na które spółka pozyskała 7 tysięcy chętnych.