Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, wypracowała od stycznia do września 14,1 mln zł zysku netto. To wynik wyższy o ponad 100 proc. od osiągniętego w roku ubiegłym. W tym czasie przychody ukształtowały się na poziomie 183,4 mln zł, a wynik EBITDA wyniósł 20,6 mln zł. Zanotowane rezultaty były wyższe od zeszłorocznych o odpowiednio 9,6 proc. i 15,9 proc. Spółka zwiększyła również marżę na sprzedaży, która wzrosła o blisko 4 p.p. do poziomu 55,3 proc.
Weź udział w darmowym kursie o zarządzaniu kapitałem
- Wypracowujemy coraz lepsze wyniki finansowe, dzięki jakości produktów które oferujemy, oraz ze względu na odpowiednią strategię rozwoju. Zakłada ona m.in. optymalizację sieci sprzedaży - zamykamy nierentowne punkty, przenosimy sklepy do lepszych lokalizacji i ciągle badamy rynek pod kątem lepszej ekonomiki sprzedaży. To procentuje wzrostem zysku netto, a także utrzymaniem wysokiej marży. Staramy się także zatrudniać najlepszych specjalistów w obszarze projektowania odzieży, konsultujemy nasze pomysły z rodzicami, którymi również sami jesteśmy. Wiemy jak sprostać oczekiwaniom klientów. – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL.
W trzecim kwartale spółka osiągnęła 71,6 mln zł przychodów oraz 5,4 mln zł zysku netto. Zanotowane wyniki są wyższe o odpowiednio 8,1 proc. i 32,3 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.
Weź udział w darmowym kursie o zarządzaniu kapitałem
Na koniec września w skład sieci Grupy CDRL wchodziło 505 punktów handlowych. W Polsce zlokalizowanych jest 246 sklepów, których łączna powierzchnia sięgnęła 17,2 tys. m.kw. W krajach Unii Europejskiej oraz poza nią, wielkość sieci sprzedażowej marki Coccodrillo wyniosła 259 punktów. – Nieustannie poszukujemy dobrych partnerów na rynkach zagranicznych. Znalezienie kontrahenta, który w pełni zaangażuje się we współpracę jest wyzwaniem, jednak mamy w tym obszarze coraz większe kompetencje. Zbudowaliśmy silny zespół, który jest w stanie odnaleźć się na każdym rynku. Niedawno pozyskaliśmy nowego partnera na Słowacji i w Nigerii oraz otworzyliśmy drugi salon w Niemczech. – dodaje Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL
W listopadzie spółka oddała do użytkowania halę magazynową zlokalizowaną w Kościanie o łącznej powierzchni 3,7 tys. m kw. Obiekt dedykowany jest m.in. obsłudze rosnącego kanału e-commerce.
12 listopada Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zdecydowało o upoważnieniu Zarządu do skupu akcji własnych. Spółka chce przeznaczyć maksymalnie 3 mln zł na zakup akcji stanowiących nie więcej niż 1,6 proc. kapitału zakładowego, a łączna wartość nominalna nabytych akcji nie przekroczy 20 proc. Programu Skupu trwać będzie od dnia podjęcia uchwały i potrwa najdalej do 28 października 2023 roku. Cena nabywanych akcji została ustalona na maksymalnie 30 zł.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję