- Strata PerfectBot przypisana do akcjonariuszy Fabrity wyniosła w 1-3Q23 0,4mln PLN
- Zysk na sprzedaży biznesów marketingowych wyniósł 9,9mln PLN
- Zysk netto w okresie 1-3Q23 osiągnął poziom 12,3mln PLN (w tabeli powyżej przyjęliśmy, że jest to zysk dla akcjonariuszy Fabrity, po mniejszościach)
Komentarz. EBITDA w 3Q23 wzrosła do 2,2mln PLN, co jest wynikiem zbliżonym do naszych szacunków 2,3mln PLN. Po słabszym drugim kwartale biznes software wrócił do zysków przekraczających 2mln PLN, choć marża operacyjna pozostaje na poziomie jednocyfrowym. Zysk netto był nieco poniżej naszych prognoz z uwagi na mniejszy niż sądziliśmy jednorazowy zysk zaksięgowany na sprzedaży biznesu marketingowego. Szacunkowe wyniki za 3Q23 odbieramy neutralnie. Przychody Fabrity nadal rosną w solidnym dwucyfrowym tempie, ale rentowność w najbliższych kwartałach może być jeszcze obciążona wyższymi kosztami stałymi wcześniej przypisywanymi do segmentu marketingu. Szacunki wyników nie skłaniają nas do rewizji naszej ostatniej ceny docelowej 37 PLN, która implikuje rekomendację Trzymaj. W roku 2024 zakładamy zysk netto w przedziale 5-6mln PLN (P/E 14-16x).
Zobacz także: Analityka czy mikrobiologia – w którym segmencie lepsze perspektywy? Nowa wycena dla firmy z warszawskiej giełdy
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję