Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Facebook z wynikami za III kwartał 2019 r. Przychody wyższe o prawie 30%

|
selectedselectedselected
Facebook z wynikami za III kwartał 2019 r. Przychody wyższe o prawie 30% | FXMAG
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

30 października po sesji na amerykańskiej giełdzie gigant mediów społecznościowych Facebook przedstawił wyniki finansowe za III kwartał 2019 r. Były one lepsze niż spodziewali się analitycy.

 

30 października po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku Facebook przedstawił wyniki finansowe za III kwartał 2019 r. Przewyższyły one oczekiwania analityków z Wall Street. Przychody wyniosły 17,65 mld USD wobec oczekiwanych 17,37 mld USD. Były one wyższe niż rok wcześniej o 29%. Zysk na akcję wyniósł 2,12 USD wobec oczekiwanych 1,91 USD.

Średnia dzienna liczba aktywnych użytkowników wyniosła 1,62 mld wobec oczekiwanych 1,61 mld. Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników wyniosła 2,45 mld, co było zgodne z szacunkami analityków. Średni przychód na użytkownika wyniósł 7,26 USD wobec oczekiwanych 7,09 USD.

Konkurencja na rynku reklamy internetowej znacznie wzrosła. Szczególnie znaczącym graczem na tym rynku staje się Amazon. Mocną stroną Facebooka są natomiast reklamy na Instagramie oraz nowe funkcje, takie jak „Stories” (relacje).

Reklama

CEO Facebooka – Mark Zuckerberg stwierdził w swym oświadczeniu: „Mieliśmy dobry kwartał i nasza społeczność oraz biznes nadal rosną. Jesteśmy skupieni na robieniu postępów w najważniejszych kwestiach społecznych i budowaniu nowych doświadczeń, które poprawiają życie ludzi na całym świecie.”

Zuckerberg bronił decyzji Facebooka o dalszym umożliwianiu wyświetlania reklam politycznych, nawet tych zawierających nieprawdziwe informacje, mówiąc analitykom, że wolność ekspresji jest ważną rolą Facebooka. Komentarz Zuckerberga na ten temat stanowił reakcję na środowe oświadczenie CEO Twittera – Jacka Dorseya, który oznajmił, że jego medium społecznościowe będzie banować reklamy polityczne.

Podczas, gdy finanse Facebooka nie wzbudzają żadnych obaw, to większy niepokój wzbudzają kwestie na poziomie regulacyjnym. Spółka zmaga się z mocną presją związaną z niewłaściwym obchodzeniem przez nią z danymi użytkowników, a także z decyzją związaną z umożliwieniem wyświetlania reklam politycznych bez faktycznego ich sprawdzania. Z powodu tej kwestii CEO Facebooka jest mocno krytykowany.

Wyniki finansowe spółki ucieszyły inwestorów. Kurs akcji spółki w notowaniach posesyjnych wzrósł o 4%.

https://www.fxmag.pl/artykul/facebook-z-wynikami-kwartalnymi-wyzszymi-od-oczekiwan-nalozona-kara-nie-wystraszyla-inwestorow

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Tatiana Pasich

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, redaktor portalu FXMAG.


Reklama
Reklama