Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Coroczna dywidenda od IMS: firma dzieli się swoim zyskiem z akcjonariuszami nieprzerwanie od 12 lat

|
selectedselectedselected

W DNA spółki jest wypłata corocznej dywidendy. IMS dzieli się swoim zyskiem z akcjonariuszami nieprzerwanie od 12 lat. Nawet w trudnym okresie pandemii polityka dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami nie została zawieszona. Pokazuje to przywiązanie spółki do dywidendy, ale także jest konsekwencją wysokich przepływów z działalności operacyjnej i ich konwersji na EBITDA generowaną przez spółkę.

Coroczna dywidenda od IMS: firma dzieli się swoim zyskiem z akcjonariuszami nieprzerwanie od 12 lat
freepik
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Polityka dywidendowa spółki zakłada wypłatę minimum 60% skonsolidowanego zysku. Z pewnością konsekwentna wypłata dywidendy jest dużym atutem spółki. Jej przewidywalny, powtarzalny i rentowny model biznesowy umożliwia bowiem łączenie wzrostu z systematyczną dywidendą. 

 

coroczna dywidenda od ims firma dzieli sie swoim zyskiem z akcjonariuszami nieprzerwanie od 12 lat grafika numer 1coroczna dywidenda od ims firma dzieli sie swoim zyskiem z akcjonariuszami nieprzerwanie od 12 lat grafika numer 1

 

Odbudowa po pandemii

Okres pandemii był dla IMS niezwykle trudny i szczególnie dotknął segment reklamowy, którego sprzedaż uległa załamaniu. Obniżyła się także marża na sprzedaży ze średniej w latach 2013 - 2019 na poziomie blisko 20% do średnio 12,6% w latach 2020 - 2021. Miniony rok co prawda na samym początku był jeszcze naznaczony pandemicznymi ograniczeniami, ale zwiastował już powrót do względnej normalności. Sprzedaż zauważalnie odbiła, podobnie jak marża. Wskazuje to, że model działania IMS nie uległ załamaniu w wyniku pandemii. Obrazują to zresztą także dane publikowane przez GUS o udziale sprzedaży przez Internet w sprzedaży detalicznej. Jeszcze na początku ubiegłego roku w kategorii „Tekstylia, odzież, obuwie” wynosił on blisko 30%, ale od tego czasu uległ obniżeniu do poniżej 20% latem tego roku. Także udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży detalicznej ogółem jak na razie utrzymuje się w tym roku średnio na niższym poziomie niż w poprzednich dwóch latach. Tym samym klienci wrócili do sklepów i wydaje się, że ich nawyki w tym zakresie w sposób istotny nie uległy zmianie w wyniku pandemii. Pozwala to IMS odbudować podstawowe charakterystyki modelu biznesowego i wrócić na ścieżkę wzrostu obserwowaną przed pandemią.

Reklama

 

coroczna dywidenda od ims firma dzieli sie swoim zyskiem z akcjonariuszami nieprzerwanie od 12 lat grafika numer 2coroczna dywidenda od ims firma dzieli sie swoim zyskiem z akcjonariuszami nieprzerwanie od 12 lat grafika numer 2

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama