Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Odbudowa po pandemii

Polityka dywidendowa spółki zakłada wypłatę minimum 60% skonsolidowanego zysku. Z pewnością konsekwentna wypłata dywidendy jest dużym atutem spółki. Jej przewidywalny, powtarzalny i rentowny model biznesowy umożliwia bowiem łączenie wzrostu z systematyczną dywidendą. 

 

 grafika numer 1 grafika numer 1

 

Odbudowa po pandemii

Okres pandemii był dla IMS niezwykle trudny i szczególnie dotknął segment reklamowy, którego sprzedaż uległa załamaniu. Obniżyła się także marża na sprzedaży ze średniej w latach 2013 - 2019 na poziomie blisko 20% do średnio 12,6% w latach 2020 - 2021. Miniony rok co prawda na samym początku był jeszcze naznaczony pandemicznymi ograniczeniami, ale zwiastował już powrót do względnej normalności. Sprzedaż zauważalnie odbiła, podobnie jak marża. Wskazuje to, że model działania IMS nie uległ załamaniu w wyniku pandemii. Obrazują to zresztą także dane publikowane przez GUS o udziale sprzedaży przez Internet w sprzedaży detalicznej. Jeszcze na początku ubiegłego roku w kategorii „Tekstylia, odzież, obuwie” wynosił on blisko 30%, ale od tego czasu uległ obniżeniu do poniżej 20% latem tego roku. Także udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży detalicznej ogółem jak na razie utrzymuje się w tym roku średnio na niższym poziomie niż w poprzednich dwóch latach. Tym samym klienci wrócili do sklepów i wydaje się, że ich nawyki w tym zakresie w sposób istotny nie uległy zmianie w wyniku pandemii. Pozwala to IMS odbudować podstawowe charakterystyki modelu biznesowego i wrócić na ścieżkę wzrostu obserwowaną przed pandemią.

Reklama

 

 grafika numer 2 grafika numer 2

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej

Artykuły związane z Odbudowa po pandemii