Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Bank Polska Kasa Opieki S.A.: Zmiana statutu oraz ustalenie jednolitego tekstu statutu (2007-03-27)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 49:Zmiana w Statucie Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna oraz ustalenie tekstu jednolitego Statutu Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna

Firma: BANK POLSKA KASA OPIEKI SPÓŁKA AKCYJNA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO









Raport bieżący nr 49 / 2007





Data sporządzenia: 2007-03-27
Skrócona nazwa emitenta
BANK PEKAO SA
Temat
Zmiana w Statucie Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna oraz ustalenie tekstu jednolitego Statutu Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
Zarząd Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna informuje, że w dniu 27 marca 2007 r. ustalił tekst jednolity Statutu Banku uwzględniający zmiany wynikające z wydania przez Bank 95.308 (dziewięćdziesięciu pięciu tysięcy trzystu ośmiu) akcji serii F na okaziciela, emitowanych na podstawie uchwały Nr 7 Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna z dnia 25 lipca 2003r. w sprawie warunkowego podwyższenia kapitału zakładowego, wyłączenia prawa poboru akcji Banku Serii F i G oraz zmiany Statutu Banku

O podwyższeniu kapitału zakładowego w wyniku wydania akcji Serii F wyemitowanych w ramach warunkowego podwyższenia kapitału zakładowego Banku Zarząd Banku informował w raporcie bieżącym nr 44/2007 z dnia 23 marca 2007 r.

Podstawa prawna: § 39 ust. 1 pkt 2 ppkt b Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych

STATUT
BANKU POLSKA KASA OPIEKI SPÓŁKA AKCYJNA

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE


§ 1
1. Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna, założony w 1929 roku, jest Bankiem zorganizowanym w formie spółki akcyjnej, działającym na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy Prawo bankowe oraz przepisów Kodeksu spółek handlowych i postanowień niniejszego Statutu.
2. Bank Polska Kasa Opieki S.A.. jest członkiem Grupy Bankowej UniCredito Italiano. UniCredito Italiano S.p.A. jest uprawnione, zgodnie z przepisami polskiego prawa, oddziaływać poprzez organy statutowe Banku na działania Banku w celu zapewnienia stabilności Grupy.

§ 2
1. Firma Banku brzmi: “Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna".
2. Bank posługuje się skrótem firmy: “Bank Pekao S.A.".

§ 3
Siedzibą Banku jest miasto stołeczne Warszawa.

§ 4
1. Bank działa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i za granicą.
2. Bank może posiadać, tworzyć i likwidować oddziały i inne jednostki organizacyjne w Polsce i za granicą.

§ 5
Strukturę organizacyjną Banku tworzą:
1)Centrala Banku,
2)Jednostki operacyjne przy Centrali Banku,
3)Regiony,
4)Oddziały w kraju (wraz z wchodzącymi w ich skład filiami i punktami obsługi bankowej) i za granicą,
5)Inne jednostki organizacyjne, w tym Centra Klientów Korporacyjnych.

II. DZIAŁALNOŚĆ BANKU

§ 6
Przedmiotem działalności Banku jest wykonywanie następujących czynności w obrocie krajowym i zagranicznym:

1) Przyjmowanie wkładów pieniężnych płatnych na żądanie lub z nadejściem oznaczonego terminu oraz prowadzenie rachunków tych wkładów,
2) Prowadzenie innych rachunków bankowych,
3) Udzielanie kredytów i pożyczek pieniężnych,
4) Przeprowadzanie rozliczeń pieniężnych we wszystkich formach przyjętych w krajowych i międzynarodowych stosunkach bankowych,
5) Wykonywanie operacji wekslowych i czekowych,
6) Przyjmowanie i dokonywanie lokat w bankach krajowych i zagranicznych,
7) Udzielanie i potwierdzanie poręczeń i gwarancji bankowych oraz otwieranie i potwierdzanie akredytyw,
8) Prowadzenie skupu i sprzedaży wartości dewizowych,
9) Prowadzenie obsługi pożyczek państwowych i zarządzanie funduszami na zlecenie,
10) Emitowanie bankowych papierów wartościowych i dokonywanie obrotu tymi papierami oraz prowadzenie kont depozytowych papierów wartościowych,
11) Dokonywanie czynności zleconych związanych z emisją oraz obsługą finansową papierów wartościowych,
12) Przechowywanie przedmiotów, dokumentów i papierów wartościowych oraz udostępnianie skrytek sejfowych,
13) Organizowanie i uczestniczenie w konsorcjach bankowych,
14) Dokonywanie obrotu i pośrednictwo w obrocie wierzytelnościami pieniężnymi,
15) Wykonywanie terminowych operacji finansowych,
16) Wykonywanie czynności powierniczych,
17) Wydawanie kart płatniczych oraz wykonywanie operacji przy ich użyciu,
18) Prowadzenie kasy mieszkaniowej,
19) Świadczenie usług konsultacyjno-doradczych w sprawach finansowych,
20) Obejmowanie lub nabywanie akcji i praw z akcji, udziałów innej osoby prawnej nie będącej bankiem lub jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych,
21) Zaciąganie zobowiązań związanych z emisją papierów wartościowych,
22) Dokonywanie obrotu i pośrednictwo w obrocie papierami wartościowymi,
23)Dokonywanie na warunkach uzgodnionych z dłużnikiem zamiany wierzytelności na składniki majątku dłużnika,
24) Nabywanie i zbywanie nieruchomości,
25)Dokonywanie obrotu instrumentami pochodnymi na rachunek własny i na zlecenie,
26) Prowadzenie działalności akwizycyjnej na podstawie przepisów ustawy o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych,
27) Organizowanie i świadczenie usług finansowych w zakresie leasingu i faktoringu,
28) Pośrednictwo w zbywaniu jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych w rozumieniu ustawy o funduszach inwestycyjnych,
29) Wykonywanie czynności z zakresu pośrednictwa ubezpieczeniowego,
30) Świadczenie usług w zakresie transportu wartości,
31) Prowadzenie rachunków papierów wartościowych,
32) Wykonywanie funkcji depozytariusza na podstawie przepisów ustawy o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych i ustawy o funduszach inwestycyjnych,
33) Pośrednictwo w dokonywaniu przekazów pieniężnych oraz rozliczeń w obrocie dewizowym,
34) Wydawanie instrumentu pieniądza elektronicznego,
35) Prowadzenie działalności windykacyjnej na zlecenie banków.


III. ORGANY BANKU

§ 7
Organami Banku są:

1)Walne Zgromadzenie,
2)Rada Nadzorcza,
3)Zarząd Banku.

Walne Zgromadzenie

§ 8
1.Zwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd Banku.
2.Zwyczajne Walne Zgromadzenie powinno się odbyć najpóźniej w czerwcu. Radzie Nadzorczej przysługuje prawo zwołania Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, jeżeli Zarząd nie zwoła go w terminie określonym w Statucie.
3.Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zwoływane jest w miarę potrzeby przez Zarząd Banku z własnej inicjatywy lub na wniosek Rady Nadzorczej, bądź akcjonariuszy reprezentujących co najmniej 1/10 kapitału zakładowego. Akcjonariusze ci mogą również żądać umieszczenia określonych spraw w porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia. Żądanie zwołania Walnego Zgromadzenia oraz umieszczenia określonych spraw w porządku obrad powinno być uzasadnione.
4. W przypadku, gdy Zarząd nie uczyni zadość żądaniom Rady Nadzorczej lub akcjonariuszy w ciągu dwóch tygodni od zgłoszenia żądania, prawo do zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia przysługuje odpowiednio Radzie Nadzorczej bądź akcjonariuszom na podstawie upoważnienia sądu.

§ 9
Wszystkie sprawy wnoszone na Walne Zgromadzenie powinny być uprzednio przedstawione Radzie Nadzorczej do rozpatrzenia.

§ 10
1.W Walnym Zgromadzeniu mogą uczestniczyć akcjonariusze osobiście, bądź przez pełnomocników. Pełnomocnictwa do uczestniczenia w Walnym Zgromadzeniu i do głosowania powinny być pod rygorem nieważności wystawione na piśmie i dołączone do protokołu Walnego Zgromadzenia.
2. Walne Zgromadzenie jest uprawnione do podejmowania uchwał, o ile reprezentowanych jest na nim co najmniej 50% akcji plus jedna akcja, z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
3.Jeżeli uchwała nie została podjęta z powodu braku kworum, wymaganego zgodnie ze Statutem Banku, na kolejnym Walnym Zgromadzeniu o takim samym porządku obrad jak Walne Zgromadzenie, które nie podjęło uchwały z powodu braku kworum, do podjęcia uchwały wymagana jest obecność akcjonariuszy reprezentujących co najmniej 20% akcji.
4.Walne Zgromadzenie, o którym mowa w ust. 3, powinno odbyć się w terminie nie dłuższym niż osiem tygodni od dnia odbycia Walnego Zgromadzenia, które nie podjęło uchwały z powodu braku kworum.
5.Uchwały Walnego Zgromadzenia zapadają bezwzględną większością głosów, z zastrzeżeniem postanowień Kodeksu spółek handlowych i Statutu Banku.
6.Zdjęcie z porządku obrad lub zaniechanie rozpatrywania sprawy umieszczonej w porządku obrad na wniosek akcjonariuszy wymaga podjęcia przez Walne Zgromadzenie uchwały większością ¾ głosów, po uprzednim wyrażeniu zgody przez wszystkich obecnych akcjonariuszy, którzy zgłosili taki wniosek.

§ 11
Każda akcja Banku daje prawo do jednego głosu.


§ 12
1. Walne Zgromadzenie otwiera Przewodniczący lub jeden z Wiceprzewodniczących Rady Nadzorczej, a w przypadku ich nieobecności jeden z członków Rady Nadzorczej. W razie nieobecności tych osób Walne Zgromadzenie otwiera Prezes Zarządu Banku lub osoba wyznaczona przez Zarząd Banku.
2. Szczegółowy tryb obrad określa regulamin uchwalany przez Walne Zgromadzenie.

§ 13
Do kompetencji Walnego Zgromadzenia, poza innymi sprawami wymienionymi w Kodeksie spółek handlowych oraz Statucie Banku, należy:
1)Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania z działalności Banku oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy,
2)Podjęcie uchwały o podziale zysku lub pokryciu straty,
3)Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania z działalności Rady Nadzorczej,
4)Udzielenie członkom Rady Nadzorczej i Zarządu Banku absolutorium z wykonania przez nich obowiązków, 5)Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania z działalności i sprawozdania finansowego grupy kapitałowej Banku,
6) Określenie dnia dywidendy oraz terminu wypłaty dywidendy,
7)Zbycie i wydzierżawienie przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części oraz ustanowienie na nich ograniczonego prawa rzeczowego,
8)Zmiana Statutu Banku oraz ustalanie jego jednolitego tekstu,
9)Podwyższenie lub obniżenie kapitału zakładowego Banku,
10)Emisja obligacji zamiennych lub z prawem pierwszeństwa objęcia akcji oraz emisja warrantów subskrypcyjnych,
11)Umorzenie akcji i określenie warunków tego umorzenia,
12)Połączenie, podział lub likwidacja Banku,
13)Tworzenie i znoszenie funduszy specjalnych,
14)Powoływanie i odwoływanie członków Rady Nadzorczej,
15)Ustalanie zasad wynagrodzenia dla członków Rady Nadzorczej,
16)Zawarcie ze spółką zależną umowy przewidującej zarządzanie spółką zależną lub przekazywanie zysku przez taką spółkę,
17)Wybór biegłego rewidenta,
18)Inne sprawy należące do zakresu działania Banku, wniesione pod obrady Walnego Zgromadzenia.
Rada Nadzorcza

§ 14
1.Rada Nadzorcza składa się z siedmiu do dziewięciu członków, powoływanych przez Walne Zgromadzenie na okres wspólnej kadencji, trwającej trzy lata.
2.Liczbę członków Rady określa Walne Zgromadzenie.
3.W składzie Rady Nadzorczej powinno być co najmniej dwóch członków niezależnych. Niezależni członkowie Rady Nadzorczej powinni być wolni od jakichkolwiek powiązań z Bankiem i akcjonariuszami lub pracownikami, które to powiązania mogłyby istotnie wpłynąć na zdolność niezależnego członka do podejmowania bezstronnych decyzji.
4.Za niezależnego członka Rady Nadzorczej uważa się osobę, która w dniu wyboru do Rady Nadzorczej spełnia łącznie następujące warunki:
1)nie jest i nie była w okresie ostatnich 3 lat zatrudniona w Banku, spółkach zależnych lub dominującej na stanowisku członka Zarządu lub innym kierowniczym,
2)nie jest i nie była w okresie ostatnich 3 lat biegłym rewidentem lub pracownikiem podmiotu świadczącego usługi biegłego rewidenta, który badał sprawozdanie finansowe Banku, spółek zależnych lub dominującej,
3)nie jest akcjonariuszem posiadającym bezpośrednio lub pośrednio 5% lub więcej akcji Banku ani nie jest członkiem zarządu, rady nadzorczej lub pracownikiem pełniącym funkcje kierownicze u takiego akcjonariusza,
4) nie otrzymuje żadnego dodatkowego wynagrodzenia, poza należnym z tytułu członkostwa w Radzie Nadzorczej lub jakichkolwiek świadczeń majątkowych z Banku, spółek zależnych lub dominującej,
5) nie jest osobą bliską dla członka organu Banku lub pracownika Banku zatrudnionego na stanowisku kierowniczym ani osobą bliską dla akcjonariusza, będącego osobą fizyczną, posiadającego bezpośrednio lub pośrednio 5% lub więcej akcji Banku,
6) nie posiada istotnych powiązań biznesowych z Bankiem, jego spółkami zależnymi lub dominującą, które mogłyby wpłynąć na jej niezależność.

5.Członkowie Rady wykonują swoje obowiązki tylko osobiście.
6.Rada Nadzorcza wybiera ze swego grona Przewodniczącego, dwóch Wiceprzewodniczących i Sekretarza Rady. Wiceprzewodniczący Rady może pełnić jednocześnie funkcję Sekretarza Rady.
7.Rada Nadzorcza działa na podstawie uchwalonego przez siebie Regulaminu.



§ 15
1.Członek Rady Nadzorczej może być w każdym czasie odwołany przez Walne Zgromadzenie.
2.Mandaty członków Rady Nadzorczej wygasają:
1)z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za ostatni pełny rok obrotowy pełnienia funkcji członka Rady Nadzorczej, z zastrzeżeniem ust. 3,
2)w razie rezygnacji członka Rady z pełnionej funkcji,
3)w razie odwołania członka Rady przez Walne Zgromadzenie,
4)w przypadku śmierci członka Rady.
3.Mandat członka Rady Nadzorczej powołanego przed upływem danej kadencji Rady wygasa równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Rady.

§ 16
1. Posiedzenia Rady Nadzorczej odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak, niż co dwa miesiące.
2. Posiedzenia Rady Nadzorczej zwołuje Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy oraz na wniosek Zarządu lub członka Rady Nadzorczej.
3. Jeżeli Przewodniczący Rady Nadzorczej nie zwoła posiedzenia w terminie dwóch tygodni od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa w ust. 2, wnioskodawca może zwołać je samodzielnie podając datę, miejsce i proponowany porządek obrad.

§ 17
1.Rada Nadzorcza podejmuje uchwały, jeżeli na posiedzeniu obecna jest co najmniej połowa jej członków, w tym Przewodniczący lub jeden z Wiceprzewodniczących Rady, a wszyscy członkowie zostali zaproszeni.
2.Członkowie Rady Nadzorczej mogą brać także udział w podejmowaniu uchwał Rady oddając swój głos na piśmie za pośrednictwem innego członka Rady Nadzorczej, z wyjątkiem uchwał dotyczących spraw wprowadzonych na posiedzeniu do porządku obrad.
3. Uchwały Rady Nadzorczej zapadają bezwzględną większością głosów, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
4.W szczególnych przypadkach uchwała może być podjęta w trybie pisemnym (obiegowym) lub przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość. Tryb pisemny podejmowania uchwał oraz przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość określa Regulamin Rady Nadzorczej.
5.Tryb określony w ust. 2 i 4 nie dotyczy uchwał podejmowanych w głosowaniu tajnym.

§ 18
Do kompetencji Rady Nadzorczej, oprócz innych uprawnień i obowiązków przewidzianych w Kodeksie spółek handlowych i Statucie Banku, należą w szczególności następujące sprawy:
1) Ocena sprawozdania Zarządu z działalności Banku oraz ocena sprawozdania finansowego Banku za ubiegły rok obrotowy,
2)Ocena wniosków Zarządu dotyczących podziału zysku albo pokrycia straty,
3)Ocena sprawozdania z działalności oraz sprawozdania finansowego grupy kapitałowej Banku,
4)Składanie Walnemu Zgromadzeniu pisemnego sprawozdania z wyników oceny, o której mowa w pkt 1-3, 5)Sporządzanie sprawozdania z działalności Rady Nadzorczej za ubiegły rok obrotowy,
6)Występowanie z wnioskiem do Komisji Nadzoru Bankowego o wyrażenie zgody na powołanie dwóch członków Zarządu Banku, w tym Prezesa Zarządu,
7)Powoływanie, po uzyskaniu zgody Komisji Nadzoru Bankowego i odwoływanie, w głosowaniu tajnym, Prezesa Zarządu Banku,
8)Powoływanie i odwoływanie na wniosek Prezesa Zarządu Banku, w głosowaniu tajnym, Wiceprezesów i Członków Zarządu Banku, w tym powoływanie jednego z członków Zarządu Banku – po uzyskaniu zgody Komisji Nadzoru Bankowego,
9)Zawieszanie, z ważnych powodów, w czynnościach poszczególnych lub wszystkich członków Zarządu Banku,
10)Delegowanie członków Rady Nadzorczej, na okres nie dłuższy niż trzy miesiące, do wykonywania czynności członków Zarządu Banku, którzy zostali odwołani, złożyli rezygnację, albo z innych przyczyn nie mogą sprawować swoich czynności,
11)Ustalanie warunków umów regulujących stosunek pracy lub inny stosunek prawny łączący członków Zarządu z Bankiem,
12)Opiniowanie wniosków Zarządu Banku w przedmiocie tworzenia i przystępowania Banku w charakterze udziałowca (akcjonariusza) do spółek oraz zbywania udziałów (akcji) w przypadkach, gdy inwestycje te mają charakter długotrwały i strategiczny,
13)Opiniowanie wieloletnich programów rozwoju Banku i rocznych planów finansowych Banku,
14)Wyrażanie zgody na utworzenie i likwidację oddziałów i przedstawicielstw zagranicznych Banku, 15)Uchwalanie na wniosek Zarządu Banku regulaminów tworzenia i wykorzystania funduszy przewidzianych w Statucie Banku,
16)Zatwierdzanie wniosków Zarządu Banku w sprawie nabycia, obciążenia lub zbycia nieruchomości lub udziału w nieruchomości, lub użytkowania wieczystego, jeżeli ich wartość przekracza 2.000.000 zł. W pozostałych przypadkach decyzję podejmuje Zarząd Banku bez konieczności uzyskiwania zgody Rady Nadzorczej,
17)Zatwierdzanie wniosków Zarządu Banku w sprawie zaciągnięcia zobowiązania lub rozporządzenia aktywami, których wartość w stosunku do jednego podmiotu przekracza 5% funduszy własnych Banku.

§ 19
Przewodniczący Rady Nadzorczej, a w przypadku jego nieobecności wskazany przez niego Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej jest upoważniony do podpisywania w imieniu Rady Nadzorczej umów zawieranych przez Bank z członkami Zarządu Banku.

Zarząd Banku

§ 20
1.Zarząd składa się z 5 do 9 członków.
W skład Zarządu Banku wchodzą:
1) Prezes Zarządu Banku,
2) Wiceprezesi Zarządu Banku,
3) Członkowie Zarządu Banku.
2.Zarząd Banku działa na podstawie uchwalonego przez siebie Regulaminu. Regulamin określa w szczególności sprawy, które wymagają kolegialnego rozpatrzenia przez Zarząd Banku oraz zasady podejmowania uchwał w trybie pisemnym.
3.Uchwały Zarządu Banku mogą być powzięte, jeżeli wszyscy członkowie zostali prawidłowo zawiadomieni o posiedzeniu Zarządu. Do ważności uchwały wymagana jest obecność co najmniej połowy członków Zarządu.
4.Uchwały zapadają bezwzględną większością głosów, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.

§ 21
1.Członkowie Zarządu Banku powoływani są na wspólną kadencję, trwającą trzy lata.
2.Mandaty członków Zarządu Banku wygasają:
1) z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za ostatni pełny rok obrotowy pełnienia funkcji członka Zarządu, z zastrzeżeniem ust. 3, 2) w razie rezygnacji członka Zarządu z pełnionej funkcji,
3) w razie odwołania członka Zarządu przez Radę Nadzorczą,
4) w przypadku śmierci członka Zarządu.
3. Mandat członka Zarządu Banku powołanego przed upływem danej kadencji Zarządu Banku wygasa równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Zarządu Banku.

§ 22
1.Prezes Zarządu Banku:
1) Kieruje pracami Zarządu Banku,
2) Zwołuje i przewodniczy posiedzeniom Zarządu Banku,
3) Prezentuje stanowisko Zarządu Banku wobec organów Banku oraz w stosunkach zewnętrznych, w szczególności wobec organów Państwa,
4) Wydaje zarządzenia wewnętrzne, regulaminy oraz inne przepisy regulujące działalność Banku. Prezes Zarządu Banku może upoważnić inne osoby do wydawania przepisów wewnętrznych Banku,
5) Nadzoruje działalność komórek wykonujących zadania w zakresie: audytu wewnętrznego, obsługi prawnej, analiz makroekonomicznych, komunikacji korporacyjnej oraz Gabinetu Prezesa.
2.Podczas nieobecności Prezesa Zarządu Banku zastępuje go członek Zarządu Banku wyznaczony przez Prezesa Zarządu Banku.
3.Zarząd Banku prowadzi sprawy Banku i reprezentuje Bank. Wszystkie sprawy nie zastrzeżone, na mocy przepisów prawa lub Statutu, do kompetencji innych organów, należą do zakresu działania Zarządu Banku. Członkowie Zarządu Banku koordynują i nadzorują działalność Banku zgodnie z podziałem zadań, uchwalonym przez Zarząd Banku i zatwierdzonym przez Radę Nadzorczą.
4.Zarząd Banku, w granicach określonych obowiązującymi przepisami prawa polskiego, przekazuje UniCredito Italiano S.p.A. jako podmiotowi dominującemu, wszystkie wymagane informacje i dane.
5.Zarząd Banku, działając poprzez organy statutowe spółek zależnych od Banku, koordynuje i wpływa na działania spółek zależnych w celu zapewnienia stabilności grupy.

§ 23
Zarząd Banku może udzielać prokury wyłącznie pracownikom Banku oraz innym pracownikom Grupy Bankowej UniCredito Italiano. Odwołać prokurę może każdy członek Zarządu Banku


IV. TRYB SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ
W ZAKRESIE PRAW I OBOWIĄZKÓW MAJĄTKOWYCH BANKU

§ 24
1.Do składania oświadczeń w zakresie praw i obowiązków majątkowych Banku oraz do podpisywania w imieniu Banku są upoważnieni:
1) dwaj członkowie Zarządu Banku albo członek Zarządu Banku z prokurentem, 2) dwaj prokurenci,
3) członek Zarządu Banku albo prokurent działający łącznie z pełnomocnikiem,
4) pełnomocnicy działający samodzielnie lub łącznie w granicach swojego umocowania.
2.Osoby upoważnione do składania oświadczeń w zakresie praw i obowiązków majątkowych składają podpisy pod firmą Banku.



V. KAPITAŁY I FUNDUSZE BANKU

§ 25
1. Funduszami własnymi Banku, z uwzględnieniem pozycji je pomniejszających, zgodnie z przepisami ustawy Prawo bankowe, są:
1) Fundusze podstawowe,
2) Fundusze uzupełniające w kwocie nie przewyższającej funduszy podstawowych Banku.
2.Funduszami podstawowymi Banku są:
1) Kapitał zakładowy,
2) Kapitał zapasowy,
3) Kapitały rezerwowe,
4) Fundusz ogólnego ryzyka na niezidentyfikowane ryzyko działalności bankowej,
5) Niepodzielony zysk z lat ubiegłych.
6) Zysk w trakcie zatwierdzania oraz zysk netto bieżącego okresu sprawozdawczego, obliczone zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości, pomniejszone o wszelkie przewidywane obciążenia i dywidendy, w kwotach nie większych niż kwoty zysku zweryfikowane przez biegłych rewidentów.

§ 26
1.Bank może tworzyć i znosić w trakcie i na koniec roku obrotowego fundusze specjalne na mocy uchwał Walnego Zgromadzenia.
2.Bank tworzy fundusze przewidziane w obowiązujących ustawach.


§ 27
1.Kapitał zakładowy Banku wynosi 167.103.098,- (sto sześćdziesiąt siedem milionów sto trzy tysiące dziewięćdziesiąt osiem) złotych i jest podzielony na 137.650.000 (sto trzydzieści siedem milionów sześćset pięćdziesiąt tysięcy) akcji na okaziciela serii A o wartości nominalnej 1,- (jeden) złoty każda akcja, 7.690.000 (siedem milionów sześćset dziewięćdziesiąt tysięcy) akcji na okaziciela serii B o wartości nominalnej 1,- (jeden) złoty każda akcja, 10.630.632 (dziesięć milionów sześćset trzydzieści tysięcy sześćset trzydzieści dwie) akcje na okaziciela serii C o wartości nominalnej 1,- (jeden) złoty każda akcja, 9.777.571 (dziewięć milionów siedemset siedemdziesiąt siedem tysięcy pięćset siedemdziesiąt jeden) akcji na okaziciela serii D o wartości nominalnej 1,- (jeden) złoty każda akcja, 373.644 (trzysta siedemdziesiąt trzy tysiące sześćset czterdzieści cztery) akcje na okaziciela serii E o wartości nominalnej 1,-(jeden) złoty każda akcja, 621.411 (sześćset dwadzieścia jeden tysięcy czterysta jedenaście) akcji na okaziciela serii F o wartości nominalnej 1,- (jeden) złoty każda akcja oraz 359.840 (trzysta pięćdziesiąt dziewięć tysięcy osiemset czterdzieści) akcji na okaziciela serii H o wartości nominalnej 1,- (jeden) złoty każda akcja.
2.Kapitał zakładowy Banku może być podwyższony poprzez emisję nowych akcji na okaziciela lub poprzez podwyższenie wartości nominalnej akcji dotychczasowych. Walne Zgromadzenie może podwyższyć kapitał zakładowy, przeznaczając na to środki z kapitału zapasowego lub z innych kapitałów utworzonych z zysku, jeżeli mogą być one użyte na ten cel zgodnie z Kodeksem spółek handlowych i Statutem Banku.
3.Akcje mogą być emitowane w odcinkach zbiorowych.
4.Akcje mogą być umarzane na warunkach określonych przez Walne Zgromadzenie.


§ 27 a
Kapitał zakładowy Banku został warunkowo podwyższony Uchwałą Nr 7 Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia z dnia 25 lipca 2003r. o kwotę 1.660.000,- (jeden milion sześćset sześćdziesiąt tysięcy) złotych, w drodze emisji 830.000 (ośmiuset trzydziestu tysięcy) akcji Banku na okaziciela serii F o wartości nominalnej 1 (jeden) złoty każda akcja oraz 830.000 (ośmiuset trzydziestu tysięcy) akcji Banku na okaziciela serii G o wartości nominalnej 1 (jeden) złoty każda akcja, w celu przyznania praw do objęcia akcji przez obligatariuszy obligacji imiennych Banku Serii A, B, C i D z prawem pierwszeństwa, emitowanych zgodnie z Uchwałą Nr 6 Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku z dnia 25 lipca 2003r., z wyłączeniem prawa poboru w stosunku do dotychczasowych akcjonariuszy Banku.

§ 28
1.Bank tworzy kapitał zapasowy z corocznych odpisów z zysku netto z przeznaczeniem na pokrycie strat, jakie mogą wyniknąć w związku z działalnością Banku. Coroczne odpisy na kapitał zapasowy powinny wynosić co najmniej 8 % zysku netto i dokonywane są do czasu osiągnięcia przez ten kapitał wysokości co najmniej jednej trzeciej kapitału zakładowego Banku. Do kapitału zapasowego przelewa się nadwyżki osiągnięte przy emisji akcji powyżej ich wartości nominalnej, a pozostałe – po pokryciu kosztów emisji akcji.
2.Wysokość odpisu ustala Walne Zgromadzenie.
3.O użyciu kapitału zapasowego rozstrzyga Walne Zgromadzenie, jednakże części kapitału zapasowego w wysokości jednej trzeciej kapitału zakładowego można użyć jedynie na pokrycie straty wykazanej w sprawozdaniu finansowym.

§ 29
1.Fundusz ogólnego ryzyka tworzy się z odpisów z zysku netto z przeznaczeniem na niezidentyfikowane ryzyka działalności bankowej.
2.Wysokość odpisu ustala Walne Zgromadzenie.

§ 30
1.Bank tworzy kapitały rezerwowe z odpisu z zysku netto na te kapitały.
2.Wysokość odpisu ustala Walne Zgromadzenie.
3.Kapitały rezerwowe mogą być przeznaczone na pokrycie szczególnych strat lub wydatków, a także na podwyższenie kapitału zakładowego oraz na wypłatę dywidendy.
4.O użyciu kapitałów rezerwowych rozstrzyga Walne Zgromadzenie.

§ 31
1.Fundusze specjalne tworzone są z odpisów z zysku netto na mocy uchwały Walnego Zgromadzenia, która każdorazowo określa wysokość odpisu na poszczególne fundusze chyba że obowiązek tworzenia funduszu wynika z ustawy.
2.Regulaminy tworzenia i wykorzystywania funduszy specjalnych uchwala Rada Nadzorcza.


VI. GOSPODARKA FINANSOWA BANKU,
PODZIAŁ ZYSKU, POKRYWANIE STRAT, RACHUNKOWOŚĆ

§ 32
Gospodarka finansowa Banku prowadzona jest na podstawie rocznych planów finansowych.

§ 33
1.Zysk roczny netto może być przeznaczony, w wysokości uchwalonej przez Walne Zgromadzenie, na:
1) Kapitał zapasowy,
2) Fundusz ogólnego ryzyka,
3) Kapitały rezerwowe,
4) Dywidendę,
5) Fundusze specjalne,
6) Inne cele.
2.Roszczenie o wypłatę dywidendy przedawnia się z upływem trzech lat. Bank nie płaci odsetek od niepobranej dywidendy.

§ 34
Bank tworzy w ciężar kosztów rezerwę na ryzyko ogólne, służącą pokryciu ryzyk związanych z prowadzeniem działalności bankowej.

§ 35
Straty bilansowe pokrywane są z kapitału zapasowego i kapitałów rezerwowych w sposób określony uchwałą Walnego Zgromadzenia.

§ 36
Bank prowadzi rachunkowość według planu kont i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Organizację i sposób prowadzenia rachunkowości ustala Zarząd Banku.

§ 37
Rokiem obrotowym jest rok kalendarzowy.

VII. KONTROLA WEWNĘTRZNA

§ 38
1. System kontroli wewnętrznej Banku obejmuje wszystkie regulacje, procedury i struktury organizacyjne, które działając razem zmierzają do zapewnienia:
1)zgodności ze strategią Banku,
2)efektywności, skuteczności procedur,
3)ochrony aktywów,
4)przeciwdziałania stratom i błędom,
5)bezpieczeństwa, stabilności i efektywności operacji,
6)niezawodności i kompletności rachunkowości oraz informacji zarządczej,
7)zgodności transakcji z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, regulacjami nadzorczymi i wewnętrznymi politykami, planami, przepisami i procedurami, oraz
8)wsparcia procesu decyzyjnego.
2. System kontroli wewnętrznej angażuje – w różnych rolach - organy Banku, poszczególne jednostki i komórki organizacyjne Banku, w szczególności usytuowane w Pionie Organizacji, jak również wszystkich pracowników Banku i składa się z następujących rodzajów kontroli:
1)Liniowej (w tym Funkcjonalnej),
2)Kontroli Zarządzania Ryzykiem (w tym Funkcjonalnej) oraz
3)Audytu Wewnętrznego (Kontrola Instytucjonalna).
3. Celem Kontroli Funkcjonalnej jest zapewnienie zgodności działalności Banku z procedurami, limitami i przepisami, reagowanie na wady i błędy, monitorowanie realizacji udzielanych rekomendacji. Kontrola ta jest wykonywana przez każdego pracownika w zakresie jakości i poprawności jego czynności i dodatkowo przez jego przełożonego oraz współpracowników.
4. Celem Kontroli Liniowej jest zapewnienie poprawności operacji. Kontrola ta jest wykonywana przez jednostki Banku samodzielnie (tj. samokontrola i kontrola hierarchiczna) oraz jest inkorporowana do procedur.
5.Celem Kontroli Zarządzania Ryzykiem, jest zdefiniowanie metod pomiaru ryzyka, weryfikacja przestrzegania przyznanych limitów, kontrola zgodności operacji jednostek z wyznaczonymi im stopami zwrotu ryzyka. Kontrola ta jest wykonywana przez jednostki inne niż zaangażowane bezpośrednio w zarządzanie danym procesem i niezaangażowane w jakąkolwiek działalność biznesową.
6.Celem Audytu Wewnętrznego (Kontroli Instytucjonalnej) jest analiza, ocena i rekomendacja usprawnień do istniejących procedur i mechanizmów Systemu Kontroli Wewnętrznej i ocena naruszenia zasad i procedur. Kontrola ta jest sprawowana w obiektywny i niezależny sposób przez komórkę Audytu Wewnętrznego, która podlega bezpośrednio Prezesowi Zarządu. Komórka ta przekazuje również raporty Radzie Nadzorczej.
7. W system kontroli wewnętrznej zaangażowane są organy Banku:
1)Zarząd Banku – odpowiedzialny za projektowanie, realizację i funkcjonowanie systemu kontroli wewnętrznej, dostosowanego do wielkości i profilu ryzyka wiążącego się z działalnością Banku;
2)Rada Nadzorcza – sprawująca nadzór nad systemem kontroli wewnętrznej i oceniająca jego adekwatność i efektywność za pośrednictwem Komitetu ds. Audytu i Audytu Wewnętrznego.
8. Prezes Zarządu Banku wydaje w formie zarządzenia Regulamin kontroli wewnętrznej.

VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 39
W razie likwidacji Banku, Walne Zgromadzenie wyznacza na wniosek Rady Nadzorczej jednego lub więcej likwidatorów oraz określa sposób przeprowadzenia likwidacji.


§ 40
Obowiązkowe ogłoszenia, w tym również dotyczące zwołania Walnego Zgromadzenia, dokonywane są przez Zarząd Banku w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.
Sprawozdanie finansowe jest ogłaszane w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski B".

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






UNOFFICIAL TRANSLATIONReport 49/2007: Amendments to the
Charter of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna and the uniform text
of the Charter of Bank Polska Kasa Opieki Spółka AkcyjnaThe
Management Board of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna informs that
on 27 March 2007 it established the uniform text of the Charter of the
Bank including the amendments resulting from the issue of 95.308 (ninety
five thousand three hundred and eight) Series F bearer shares of the
Bank, issued on the basis of Resolution No 7 of the Extraordinary
General Meeting of Shareholders of Bank Polska Kasa Opieki Spółka
Akcyjna dated 25 July 2003 on the Contingent Increase of the Statutory
Capital, on the Exclusion of the Pre-emptive Right of Series F and G
shares of the Bank and the amendment to the Charter of the Bank.The
Management Board of the Bank informed about the increase of the share
capital resulting from the issue of the Series F shares under the
contingent increase of the share capital of the Bank in current report
no 44/2007 dated 23 March 2007.Legal basis:Paragraph 39
Section 2 point 2 sub-point b of the Ordinance of the Minister of
Finance, dated 19 October 2005 on current and periodical information
submitted by the issuers of securitiesTHE CHARTER OFBANK
POLSKA KASA OPIEKI SPÓŁKA AKCYJNAI. GENERAL PROVISIONS§
11. Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna, established in 1929, is
a bank organised in the form of a joint stock company, operating
pursuant to the binding legal regulations, and in particular according
to the Banking Law, regulations of the Code of Commercial Companies and
provisions of this Charter.2. Bank Polska Kasa Opieki S.A. is a part
of the UniCredito Italiano S.p.A. capital group. UniCredito Italiano
S.p.A. has the right, in accordance with the Polish law, through the
Bank’s statutory bodies, to affect Bank’s activities aimed at ensuring
the stability of the group.§ 21. The name of the
company shall be: “Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna”.2.
The Bank shall use the abbreviated name: “Bank Pekao S.A.”§
3The Bank shall have its registered seat in the capital city of
Warsaw.§ 41. The Bank shall operate within the
territory of the Republic of Poland and abroad.2. The Bank may own,
establish and liquidate branches and other organisational units in the
country and abroad.§ 5DeletedII. ACTIVITIES OF
THE BANK§ 6The scope of the activities shall comprise
the conducting of the following activities in Poland and abroad:1)
Accepting cash as demand deposits or term deposits and keeping Deposit
accounts,2) Keeping other bank accounts,3) Granting credits and
loans,4) Performing financial settlements in all forms accepted in
domestic and international bank relations,5) Performing banking
operations regarding bills of exchange and cheques,6) Accepting and
making deposits in domestic and foreign banks,7) Giving and
confirming sureties and bank guarantees and opening and confirming
letters of credit,8) Conducting purchase and sale of foreign
exchange values,9) Servicing state loans and managing funds on order,10)
Issuing banking securities, trading in such securities and keeping
securities accounts,11) Performing ordered activities related with
the issue of securities,12) Safe-keeping of objects, documents and
securities, and making available safe deposit boxes,13) Organising
and participating in bank syndicates,14) Trading and agency in
financial debts,15) Performing term financial operations,16)
Providing trustee services,17) Issuing payment cards and performing
operations with the use of such cards,18) Keeping housing savings,19)
Providing consulting and advisory services in financial matters,20)
Acquiring or purchasing shares and rights arising from shares of stock
of another legal entity other than a bank, or investment in investment
funds,21) Taking up obligations relating to issuance of securities,22)
Trading and agency in securities,23) Carrying out conversion of debt
into the debtor’s property components, on terms and conditions agreed
with the debtor,24) Purchasing and selling real estate,25)
Dealing in derivative instruments on own account and on order,26)
Conducting acquisition activities pursuant to regulations of the act on
organisation and operation of pension funds,27) Organising and
rendering financial services in leasing and factoring,28) Agency
sale of participation units or certificates of investments in the
understanding of the law on investment funds,29) Performing
activities in insurance brokerage,30) Rendering services in
transportation of valuables,31) Running the securities accounts,32)
Performance of the function of a depository pursuant to provisions of
the act on organisation and operation of pension funds and the act on
investment funds,33) Acting as an intermediary in carrying out money
transfers and settlements in foreign exchange payments,34) Issuing
the instrument of electronic money,35) Conducting vindication
activity by order of banks.III. BODIES OF THE BANK§ 7The
Bodies of the Bank are:1) General Meeting of Shareholders,2)
Supervisory Board,3) Management Board of the Bank.The
General Meeting of Shareholders§ 81. The Ordinary
General Meeting of Shareholders shall be convened by the Management
Board of the Bank.2. The Ordinary General Meeting should be held in
June at least. Should the General Meeting of Shareholders be not
convened by the Management Board within the time limit set out in this
Charter, the Supervisory Board shall have the right to convene the
Meeting.3. The Extraordinary General Meeting of Shareholders shall
be convened, if required, by the Management Board of the Bank on its own
initiative or on the motion of the Supervisory Board or the shareholders
representing at least 1/10 of the statutory capital. These shareholders
may also require introducing specific matters in the agenda of the next
General Meeting. The requests for convening the General Meeting of
Shareholders and for including specific matters on the agenda of the
General Meeting of Shareholders should be justified.4. Should the
Management Board not satisfy the requirements of the Supervisory Board
or shareholders within two weeks from the date the requirement was
submitted, respectively the Supervisory Board or the shareholders shall
have the right to convene the Extraordinary General Meeting of
Shareholders pursuant to the authorisation of the court.§ 9All
matters to be submitted to the General Meeting of Shareholders shall be
first submitted to the Supervisory Board for consideration.§101.
Shareholders may participate in the General Meeting of Shareholders in
person or through their attorneys. A power of attorney to attend and
vote at the General Meeting of Shareholders shall be made in writing and
attached to the Minutes of the General Meeting of Shareholders, under
the pain of invalidity.2. The General Meeting of Shareholders shall
be entitled to adopt resolutions if at least 50% of the shares plus one
share are represented, subject to the mandatory provisions of law.3.
In the case the resolution has not been adopted for the lack of the
quorum required by the Statuteof the Bank, during the next General
Meeting of Shareholders, with the same agenda as the General Meeting of
Shareholders, which did not adopt a resolution for the lack of the
quorum, the presence of the shareholders representing at least 20% of
the shares is required for an adoption of the resolution.4.The
General Meeting of Shareholders referred to in Section 3 should be held
on the date falling – not later than within eight weeks after the
General Meeting of Shareholders which has not adopted the resolutions
for the lack of quorum.5. Resolutions of the General Meeting of
Shareholders shall be adopted by an absolute majority of votes, subject
to the provisions of the Code of Commercial Companies and the Statuteof
the Bank.§ 11Each share of the Bank shall give right to
one vote.§121. The General Meeting of Shareholders
shall be opened by the Chairman, or one of the Deputy Chairmen, or in
their absence – by one of the members of the Supervisory Board. If these
persons are absent, the General Meeting of Shareholders shall be opened
by the President of the Management Board or a person designated by the
Management Board.2. Detailed procedure of conducting the sittings of
the General Meeting of Shareholders shall be determined by the
regulation adopted by the General Meeting.§13The
General Meeting of Shareholders, apart from other matters specified in
the Code of Commercial Companies and the Charterof the Bank, shall have
the authority to:1) Review and approve the report on the Bank’s
activities and the financial reports for the previous reporting year,2)
Adopt resolutions regarding distribution of profits or covering losses,3)
Review and approve the report on activities of the Supervisory Board,4)
Acknowledge the approval of duties by members of the Supervisory Board
and the Management Board,5) Review and approve the report on
activities and the financial report of the Bank’s capital group,6)
Set the date of determining the right to dividend and the date of paying
out the dividend,7) Sell and lease of the enterprise, or its
organised part, and establish a limited property right of usufruct
thereof,8) Amend the Charterof the Bank and establish its uniform
text,9) Increase or decrease the Bank’s statutory capital,10)
Issue bonds, including bonds convertible into shares or the bonds with
pre-emptive right to acquire shares, and subscription warrants11)
Redeem shares and determine conditions of such redemption,12) Carry
out a merger, division or liquidation of the Bank,13) Create and
liquidate special funds,14) Appoint and recall members of the
Supervisory Board,15) Determine the rules of remunerating members of
the Supervisory Board,16) Conclude the agreement with a controlled
company which provides for a management over the controlled company or a
transfer of profit by such company,17) Appoint the auditor,18)
Deal with other matters falling within the scope of the Bank’s
activities which are submitted to the General Meeting of Shareholders.The
Supervisory Board§ 141. The Supervisory Board consists
of seven to nine members appointed by the General Meeting of
Shareholders for the period of their common term of office, which shall
last three years.2. The number of members of the Supervisory Board
shall be determined by the General Meeting of Shareholders.3.
Members of the Supervisory Board shall perform their duties only in
person.4. The Supervisory Board shall elect its Chairman, two Deputy
Chairmen and Secretary from among its members. The Deputy Chairman may
simultaneously perform the function of the Secretary.5. The
Supervisory Board shall act in accordance with the Rules of Procedure
adopted by it.§ 151. Any member of the Supervisory
Board may be recalled at any time by the General Meeting of Shareholders.2.
Mandates of the members of the Supervisory Board shall expire:1) On
the date of holding the General Meeting accepting the financial report
for the last full reporting year of performing duties of a member of the
Supervisory Board, save as otherwise provided for in Section 3,2) In
the event of resignation of a member of the Supervisory Board from his
position, -3) In the event of recalling a member of the Supervisory
Board by the General Meeting,4) In case of death of a member of the
Supervisory Board.3. Mandate of the member of the Supervisory Board,
which has been appointed before the end of the term of the Supervisory
Board, shall expire simultaneously with the expiry of the mandates of
the remaining members of the Supervisory Board.§161.
Meetings of the Supervisory Board shall be held as necessary, however,
not less frequently than every two month.2. Meetings of the
Supervisory Board shall be convened by the Chairman of the Supervisory
Board on his own initiative or on a motion of the Management Board or a
member of the Supervisory Board.3. If the Chairman of the
Supervisory Board does not convene the meeting within two weeks after
receiving the motion mentioned in Section 2, the proposer of the motion
can convene it on his own giving the date, place and the proposed agenda.§
171. The Supervisory Board shall adopt resolutions if at least half
of its members, including its Chairman, or one of the Deputy Chairmen,
are present during the meeting and all the members have been invited.2.
Members of the Supervisory Board may also take part in adoption of the
Board’s resolutions by casting their vote in writing through other
member of the Supervisory Board, excluding the resolutions on matters
introduced into agenda at the meeting.3. Resolutions of the
Supervisory Board are adopted by absolute majority of votes.4. In
special situations, a resolution may be adopted in writing (by
correspondence) or with the use of means of distance communication. The
procedure of adopting resolutions in writing and with the use of means
of distance communication is set out in the Rules of procedure of the
Supervisory Board.5. The mode determined in Section 2 and 4 does not
refer to resolutions adopted in secret ballot.§ 18Besides
the rights and obligations provided for in the Code of Commercial
Companies and the Bank’s Charter, the following matters shall fall in
particular into the authority of the Supervisory Board:1) Review of
the report of the Management Board on activities of the Bank and review
of the Bank’s financial report for the previous reporting year,2)
Review of the motions of the Management Board regarding distribution of
profits or covering losses,3) Review of the report on activities and
financial report of the Bank’s capital group, ----4)
Submitting to the General Meeting of Shareholders a written report on
the results of reviews referred to in item (1) to (3),5) Preparation
of the report on activities of the Supervisory Board for the previous
reporting year,6) Applying to the Banking Supervisory Commission for
approval to appoint two members of the Management Board, including the
President of the Management Board,7) Appointing, upon approval of
the Banking Supervisory Commission, and recalling the President of the
Management Board of the Bank in a secret ballot,8) Appointing and
recalling in a secret ballot at the request of the President of the
Management Board, the Deputy Presidents and members of the Management
Board of the Bank, including the appointment of one member of the
Management Board upon obtaining the approval of the Banking Supervisory
Commission,9) Suspending in their duties for significant reasons
individual or all members of the Management Board,10) Delegating the
members of the Supervisory Board for a period not exceeding three
months, to perform the duties of the members of the Management Board,
which were dismissed, resigned, or for other reasons are incapable of
performing their duties,11) Determining the terms of contracts
regulating employment or other legal relationships between members of
the Management Board and the Bank,12) Issue opinions on motions of
the Management Board of the Bank regarding the establishing and access
by the Bank as a shareholder (stockholder) into other companies, and
selling shares (stocks) should such investments be of long-term and
strategic nature,13) Issue of opinions on motions of the Bank’s
long-term development plans and annual financial plans of the Bank,14)
Issue of approval for creation and liquidation of foreign branches and
representative offices of the Bank,15) Adoption of regulations
concerning the creation and use of funds provided for in the Bank’s
Charteron request of the Management Board,16) Approving motions of
the Management Board of the Bank regarding acquisition, encumbering or
sale of real estate or a share in real estate, or perpetual usufruct, in
the event that its value exceeds 2,000,000 PLN. In other cases decisions
are adopted by the Management Board of the Bank without necessity of
acceptance of the Supervisory Board§19The Chairman
of the Supervisory Board and, in his absence, the Deputy Chairman
indicated by the Chairman of the Supervisory Board, shall be entitled to
sign agreements concluded by the Bank with members of the Management
Board of the Bank, acting on behalf of the Supervisory Board.The
Management Board of the Bank§ 201. The Management Board
consists of 5 to 9 members.The Management Board of the Bank shall
consist of the:1) President of the Management Board of the Bank,2)
Deputy Presidents of the Management board of the Bank,3) Members of
the Management Board of the Bank.2. The Management Board of the Bank
shall operate on the basis of the Rules of procedure adopted by it.
Rules of procedure shall in particular define the matters which require
joint consideration by the Management Board, as well as the procedure
for adopting resolution during the meeting and in writing.§ 211.
The members of the Management Board shall be appointed for the common
term, which shall last three years.2. Mandates of Members of the
Management Board of the Bank shall expire:1) On the day of holding
the General Meeting accepting the financial report for the last full
reporting year of performing the duties of the member of the Management
Board save as otherwise provided for in Section 3,2) In the event of
resignation of a member of the Management Board from his position,3)
In the event of recalling a member of the Management Board by the
Supervisory Board,4) In case of death of a member of the Management
Board.3. Mandate of the member of the Supervisory Board appointed
before the end of the term of the Management Board shall expire
simultaneously with the expiry of the mandates of the remaining members
of the Management Board.§ 221. The President of the
Management Board shall:1) Manage operations of the Management Board
of the Bank,2) Convene and preside over meetings of the Management
Board,3) Present the standpoint of the Management Board towards the
organs of the Bank and in external relations, in particular towards the
State organs,4) Issue internal orders, rules of procedure and other
regulations governing the Bank’s operations. The President of the
Management Board may authorise other persons to issue internal
regulations of the Bank.2. During the absence of the President of
the Management Board of the Bank, his duties shall be taken over by a
member of the Management Board of the Bank appointed by the President of
the Management Board.3. The Management Board conducts the matters of
the Bank and represents the Bank. The members of the Management Board
co-ordinate and supervise the activity of the Bank pursuant to the
division of competence established by the President of the Management
Board.4. The Management Board of the Bank, in the framework limited
by the rules of the prevailing Polish Law, submits to UniCredito
Italiano S.p.A. as the dominating entity all required information and
data.5. The Management Board of the Bank, operating through the
statutory bodies of the Bank’s subsidiaries, co-ordinates and affects
their activities aimed at ensuring the stability of the group.§
23The Management Board of the Bank may issue commercial powers of
attorney only to the employees belonging to the UniCredito Italiano
S.p.A. capital group. The commercial power of attorney may be revoked by
any member of the Management Board.IV. PROCEDURE FOR
SUBMITTING STATEMENTSREGARDING PROPERTY RIGHTS AND OBLIGATIONS OF
THE BANK§ 241. The following persons are authorised to
make statements regarding property rights and obligations of the Bank
and to sign on behalf of the Bank:1) Two members of the Management
Board or a member of the Management Board with a commercial attorney,2)
Two commercial attorneys,3) Member of the Management Board or a
commercial attorney acting jointly with an attorney,4) Attorneys
acting individually or jointly within the limits of their powers of
attorney.-2. Persons empowered to submit statements regarding
property rights and obligations shall place their signatures under the
name of the Bank.V. CAPITAL AND FUNDS OF THE BANK§251.
Equity funds of the Bank, including positions decreasing them, in
accordance with the regulations of Banking Law, shall consist of:1)
Basic funds,2) Supplementary capital in the amount not higher than
the Bank’s basic funds.2. The Bank’s basic funds are:1)
Statutory capital,2) Obligatory reserve equity,3) Reserve
equities,4) General risk fund,5) Retained profit from previous
years.§ 261. Bank may create and liquidate special
funds during and at the end of the financial year, on the basis of
resolutions of the General Meeting of Shareholders.2. Bank shall
create funds provided for binding legal acts.§ 271. The
statutory capital of the Bank amounts to 167.103.098,- (one hundred
sixty seven million one hundred three thousand ninety eight) PLN and is
divided into 137.650.000 (one hundred thirty seven million six hundred
and fifty thousand) Series A bearer shares with the nominal value of 1,-
(one) PLN per share, 7.690.000 (seven million six hundred and ninety
thousand) Series B bearer shares of the Bank with the nominal value of
1,- (one) PLN per share, 10.630.632 (ten million six hundred thirty
thousand six hundred and thirty two) Series C bearer shares with the
nominal value of 1,- (one) PLN per share, 9.777.571 (nine million seven
hundred seventy seven thousand five hundred and seventy one) Series D
bearer shares with the nominal value of 1,- (one) PLN per share, 373.644
(three hundred seventy three thousand six hundred and forty four) Series
E bearer shares with the nominal value of 1 (one) PLN per share, 621.411
(six hundred twenty one thousand four hundred eleven) Series F bearer
shares with the nominal value of 1,- (one) PLN per share and 359.840
(three hundred fifty nine thousand eight hundred and forty) Series H
bearer shares with the nominal value of 1,- (one) PLN per share2.
Statutory capital of the Bank may be increased through the issue of new
bearer shares, or through the increase of the nominal value of the
existing shares. The General Meeting may increase the statutory capital
earmarking for this purpose the funds from reserve capital or other
funds set up from profit, provided they can be used for this purpose in
compliance with the Code of Commercial Companies and the Bank’s Charter.3.
Shares may be issued as collective shares certificates.4. Shares may
be redeemed on conditions determined by the General Meeting of
Shareholders.§ 27 aThe Bank’s share capital was
conditionally increased by Resolution No 7 of the Extraordinary General
Meeting of Shareholders dated 25 July 2003 by the amount of 1.660.000,-
(one million six hundred sixty thousand) PLN, by a way of issue 830,000
(eight hundred thirty thousand) Series F common bearer shares of the
Bank with a nominal value of 1 (one) PLN each and 830,000 (eight hundred
thirty thousand) Series G common bearer shares of the Bank with a
nominal value of 1 (one) PLN, in order to grant rights of priority to
take up shares to the holders of Series A, B, C and D registered bonds
of the Bank with right to priority, issued pursuant to Resolution No 6
of the Extraordinary General Meeting of Shareholders dated 25 July 2003,
with the exclusion of pre-emptive right on shares in relation to the
existing shareholders of the Bank.§ 281. Obligatory
reserve equity shall be created out of annual write-offs from the net
profit to cover possible balance sheet losses, as may result from
operations of the Bank. Annual write-offs into obligatory reserve equity
shall amount to at least 8 % of net profit and shall be continued until
the obligatory reserve equity reaches at least 1/3 part of statutory
capital of the Bank. The surplus achieved by the issue of shares over
their nominal value shall be transferred to the obligatory reserve
equity and other surplus – after the cover of cost of issue.2.
The amount of any such write-off shall be determined by the General
Meeting of Shareholders.3. The General Meeting of Shareholders shall
decide about using of obligatory reserve equity. However, a part of this
equity in the amount of one-third part of statutory capital may be only
used to cover the loss showed in the financial report.§ 291.
The general risk fund shall be established out of write-offs from net
profit for unidentified risks associated with banking activities.2.
The amount of any such write-offs shall be determined by the General
Meeting of Shareholders.§ 301. The reserve equities
shall be established out of write-offs from net profit for the equities.2.
Amount of any such write-offs shall be determined by the General Meeting
of Shareholders.3. The reserve equities may be designated for
covering the particular losses or expenses as well as for increasing the
statutory capital and paying out of the dividend.4. The General
Meeting of shall decide about using the reserve equities.§ 311.
Special funds shall be established out of write-offs from net profit
made pursuant to a resolution of the General Meeting of Shareholders,
which, in each case, shall determine the amount of the write-off to be
allocated to each particular fund, unless the obligation to create such
funds results from a legal act.2. Rules of procedure of establishing
and using of special funds shall be adopted by the Supervisory Board.VI.
FINANCIAL MANAGEMENT OF THE BANK,DISTRIBUTION OF PROFIT, COVERING OF
LOSSES, ACCOUNTING§ 32The financial management of the
Bank shall be conducted on the basis of annual financial plans.§
331. Annual net profit may be allocated for the following purposes,
in amounts to be resolved upon by the General Meeting of Shareholders:1)
Obligatory reserve fund,2) General risk fund,3) Reserve equities,4)
Dividend,5) Special funds,6) Other purposes.2. Any claim
for dividend shall expire after three years. The Bank shall pay no
interest on the uncollected dividend.§ 34The Bank shall
create a general risk reserve to debit the costs in order to cover
rights connected with conducting banking operations.§ 35Balance
sheet losses shall be covered from obligatory reserve equity and reserve
equities in the manner specified by a resolution of the General Meeting
of Shareholders.§ 36The Bank shall conduct accounting
on the basis of the plan of accounts and in accordance with the binding
legal regulations.The organization and method of accounting shall be
determined by the Management Board of the Bank.§ 37Financial
year shall be equivalent to the calendar year.VII. INTERNAL
CONTROL§ 381. Internal control shall be conducted with
application of the following criteria: lawfulness, correctness,
reliability, organizational efficiency of operations conducted by the
Bank and correctness of information and reports being submitted.2.
Internal control shall be effected by way of:1) Institutional
control – carried out by an appointed organizational unit of the Bank’s
Head office,2) Functional control – carried out by persons
performing managerial duties in organizational units and offices of the
Bank.VIII. FINAL PROVISIONS§ 39In case of
liquidation of the Bank, the General Meeting of Shareholders at the
request of the Supervisory Board shall appoint one or more liquidators
and determine the method of carrying out the liquidation.§ 40Obligatory
notices, including notices on convening the General Meeting of
Shareholders shall be published by the Management Board of the Bank in
the “Court and Business Monitor”.The financial report
shall be published in the official journal: Dziennik Urzędowy
Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski B".


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2007-03-27 Luigi Lovaglio Wiceprezes Zarządu Banku, COO
2007-03-27 Elżbieta Krakowiak Dyrektor Wykonawczy
2007-03-27 Dariusz Choryło Dyrektor Biura Relacji Inwestorskich

Cena akcji Pekao

Cena akcji Pekao w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Pekao aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Pekao.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama