Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Bank Polska Kasa Opieki S.A.: Uchwały podjęte przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Banku Polska Kasa Opieki S.A. w dniu 5 kwietnia 2005r. (2005-04-05)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 12:Uchwały podjęte przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Banku Polska Kasa Opieki S.A. w dniu 5 kwietnia 2005r.

Firma: Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD









Raport bieżący nr 12 / 2005





Data sporządzenia: 2005-04-05
Skrócona nazwa emitenta
Bank Pekao S.A.
Temat
Uchwały podjęte przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Banku Polska Kasa Opieki S.A. w dniu 5 kwietnia 2005r.
Podstawa prawna
§ 45 ust. 1 pkt 5 RO - WZA podjęte uchwały
Treść raportu:
Zarząd Banku Polska Kasa Opieki S.A. przedstawia uchwały podjęte przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Banku w dniu 5 kwietnia 2005:


Uchwała nr 1
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna
w sprawie wyboru Przewodniczącego Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia

Zwyczajne Walne Zgromadzenie powołuje na Przewodniczącego dzisiejszych obrad pana Andrzeja Leganowicza.

Uchwała nr 2
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna
w sprawie wyboru Komisji Skrutacyjnej

Zwyczajne Walne Zgromadzenie powołuje Komisję Skrutacyjną w składzie Tomasz Dubiel, Lucyna Haczewska i Ewa Rucińska.

Uchwała nr 3
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna
w sprawie przyjęcia porządku obrad

Zwyczajne Walne Zgromadzenie przyjmuje porządek obrad w brzmieniu ogłoszonym w Monitorze Sądowym i Gospodarczym nr 51 z dnia 14 marca 2005r.

Uchwała nr 4
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna w sprawie zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Banku z działalności Banku Polska Kasa Opieki S.A. w roku 2004

Na podstawie art. 393 pkt 1 i art. 395 § 2 pkt 1 Kodeksu spółek handlowych oraz § 13 pkt 1 Statutu Banku, Zwyczajne Walne Zgromadzenie uchwala co następuje:
§ 1. Zatwierdza się sprawozdanie Zarządu Banku z działalności Banku Polska Kasa Opieki S.A. w roku 2004.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała nr 5
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Banku Polska Kasa Opieki S.A. za rok 2004

Na podstawie art. 393 pkt 1 i art. 395 § 2 pkt 1 Kodeksu spółek handlowych oraz § 13 pkt 1 Statutu Banku, Zwyczajne Walne Zgromadzenie uchwala co następuje:
§ 1. Zatwierdza się sprawozdanie finansowe Banku Polska Kasa Opieki S.A. za rok 2004 zawierające:
a) bilans sporządzony na dzień 31 grudnia 2004 roku, wykazujący po stronie aktywów i pasywów sumę 59.297.908.265,52 zł (słownie: pięćdziesiąt dziewięć miliardów dwieście dziewięćdziesiąt siedem milionów dziewięćset osiem tysięcy dwieście sześćdziesiąt pięć złotych pięćdziesiąt dwa grosze),
b) rachunek zysków i strat za rok obrotowy od 1 stycznia do 31 grudnia 2004r. wykazujący zysk netto w kwocie 1.343.000.601,06 zł (słownie: jeden miliard trzysta czterdzieści trzy miliony sześćset jeden złotych sześć groszy),
c) rachunek przepływów pieniężnych za rok obrotowy od 1 stycznia do 31 grudnia 2004r. wykazujący zmniejszenie stanu środków pieniężnych o kwotę 963.350 tys. zł (słownie: dziewięćset sześćdziesiąt trzy miliony trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych),
d) zestawienie zmian w kapitale własnym za rok obrotowy od 1 stycznia do 31 grudnia 2004r. wykazujące zwiększenie kapitału własnego o kwotę 747.598 tysięcy zł (słownie: siedemset czterdzieści siedem milionów pięćset dziewięćdziesiąt osiem tysięcy złotych),
e) informację dodatkową do sprawozdania finansowego.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała nr 6
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Banku
z działalności Grupy Kapitałowej Banku Polska Kasa Opieki S.A. w roku 2004

Na podstawie art. 395 § 5 Kodeksu spółek handlowych oraz § 13 pkt 5 Statutu Banku, Zwyczajne Walne Zgromadzenie uchwala co następuje:
§ 1. Zatwierdza się sprawozdanie Zarządu Banku z działalności Grupy Kapitałowej Banku Polska Kasa Opieki S.A. w roku 2004.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała nr 7
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna
w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego
Grupy Kapitałowej Banku Polska Kasa Opieki S.A. za rok 2004

Na podstawie art. 395 § 5 Kodeksu spółek handlowych oraz § 13 pkt 5 Statutu Banku, Zwyczajne Walne Zgromadzenie uchwala co następuje:
§ 1. Zatwierdza się skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Kapitałowej Banku Polska Kasa Opieki S.A. za rok 2004 zawierające:
a) skonsolidowany bilans sporządzony na dzień 31 grudnia 2004 roku wykazujący po stronie aktywów i pasywów sumę 59.333.764.228,57 zł (słownie: pięćdziesiąt dziewięć miliardów trzysta trzydzieści trzy miliony siedemset sześćdziesiąt cztery tysiące dwieście dwadzieścia osiem złotych pięćdziesiąt siedem groszy),
b) skonsolidowany rachunek zysków i strat za rok obrotowy od 1 stycznia do 31 grudnia 2004r. wykazujący zysk netto w kwocie 1.343.000.601,06 zł (słownie: jeden miliard trzysta czterdzieści trzy miliony sześćset jeden złotych sześć groszy),
c) skonsolidowany rachunek przepływów pieniężnych za rok obrotowy od 1 stycznia do 31 grudnia 2004r. wykazujący zmniejszenie stanu środków pieniężnych o kwotę 818.935 tys. zł (słownie: osiemset osiemnaście milionów dziewięćset trzydzieści pięć tysięcy złotych),
d) zestawienie zmian w skonsolidowanym kapitale własnym za rok obrotowy od 1 stycznia do 31 grudnia 2004r. wykazujące zwiększenie kapitału własnego o kwotę 747.598 tysięcy zł (słownie: siedemset czterdzieści siedem milionów pięćset dziewięćdziesiąt osiem tysięcy złotych),
e) informację dodatkową do skonsolidowanego sprawozdania finansowego.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała nr 8
Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna
w sprawie podziału zysku netto Banku Polska Kasa Opieki S.A. za rok 2004

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 2 Kodeksu spółek handlowych oraz § 13 pkt 2 Statutu Banku Pekao S.A., Zwyczajne Walne Zgromadzenie biorąc pod uwagę:
a) wysokość bieżących i prognozowanych poziomów poszczególnych rodzajów ryzyka prowadzonej działalności, wynikających z wymogów kapitałowych,
b) aktualne poziomy funduszy podstawowych (5 781,0 mln zł) i współczynnika wypłacalności (17,92%), gwarantujące stabilne i bezpieczne funkcjonowanie Banku,
c) prowadzoną przez Bank politykę nominalnego wzrostu dywidendy na akcję (zgodnie z wnioskiem Zarządu kwota dywidendy na 1 akcję Banku jest wyższa o 42% od wypłaconej za rok 2003), co wraz ze wzrostem wartości akcji zapewnia akcjonariuszom atrakcyjną rentowność inwestycji w akcje Banku,
d) dokonaną przez Radę Nadzorczą ocenę wniosku Zarządu Banku w sprawie podziału zysku netto Banku za 2004 r. w kwocie 1.343.000.601,06 zł,
uchwala co następuje:
§ 1. Zysk netto Banku Polska Kasa Opieki S.A. za 2004r. w kwocie 1.343.000.601,06 zł (słownie: jeden miliard trzysta czterdzieści trzy miliony sześćset jeden złotych sześć groszy) dzieli się w ten sposób, że:
a) na dywidendę przeznacza się 1.065.482.796,80 zł (słownie: jeden miliard sześćdziesiąt pięć milionów czterysta osiemdziesiąt dwa tysiące siedemset dziewięćdziesiąt sześć złotych osiemdziesiąt groszy) tj. 6,40 zł na jedną akcję,
b) na kapitał rezerwowy przeznacza się 277.517.804,26 zł (słownie: dwieście siedemdziesiąt siedem milionów pięćset siedemnaście tysięcy osiemset cztery złote dwadzieścia sześć groszy).
§ 2. Dzień dywidendy ustala się na 13 maja 2005r.
§ 3. Termin wypłaty dywidendy ustala się na 1 czerwca 2005r.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała nr 9
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności
Rady Nadzorczej Banku Polska Kasa Opieki S.A. w 2004 roku

Na podstawie § 13 pkt 3 Statutu Banku, Zwyczajne Walne Zgromadzenie uchwala co następuje:
§ 1.Zatwierdza się sprawozdanie Rady Nadzorczej Banku Pekao S.A. w 2004r. oraz wyników dokonanej oceny sprawozdań z działalności Banku i Grupy Kapitałowej w 2004r., sprawozdań finansowych Banku i Grupy Kapitałowej za 2004r. oraz wniosku Zarządu Banku w sprawie podziału zysku netto za 2004r.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik
Sprawozdanie Rady Nadzorczej Banku Polska Kasa Opieki S.A. z działalności w 2004r., wyniki dokonanej oceny sprawozdań z działalności Banku i Grupy Kapitałowej w 2004r.,
sprawozdań finansowych Banku i Grupy Kapitałowej za 2004r. oraz wniosku Zarządu Banku w sprawie podziału zysku netto za rok 2004r.

I. Skład osobowy i organizacja pracy Rady Nadzorczej w roku 2004

W okresie od 1 stycznia do 31 maja 2004r. w skład Rady Nadzorczej wchodzili:
Alessandro Profumo - Przewodniczący,
Paolo Fiorentino - Wiceprzewodniczący, Sekretarz Rady,
Jerzy Woźnicki - Wiceprzewodniczący,
Członkowie:
Paweł Dangel,
Fausto Galmarini,
Kurt Geiger,
Enrico Pavoni,
Leszek Pawłowicz,
Jerzy Starak.
Na skutek rezygnacji p.Kurta Geigera z funkcji Członka Rady Nadzorczej Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Banku w dniu 1 czerwca 2004r. powołało w jego miejsce p.Olivera Greene.
W dniu 15 grudnia 2004r. p.Alessandro Profumo złożył rezygnację z funkcji Przewodniczącego i Członka Rady Nadzorczej z dniem 19 stycznia 2005r.
Pan Przewodniczący A.Profumo podziękował Członkom Rady Nadzorczej za wieloletnią współpracę i okazane mu wsparcie i życzliwość oraz podkreślił, że czuje się głęboko związany z Bankiem i z uwagą będzie śledził jego dalszy rozwój.
W związku z rezygnacją p.A.Profumo, Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Banku w dniu 20 stycznia 2005r. uzupełniło skład Rady powołując p.Andrea Moneta na Członka Rady Nadzorczej. W tym samym dniu Rada Nadzorcza powołała p.Jerzego Woźnickiego na stanowisko Przewodniczącego, a p.Andrea Moneta na Wiceprzewodniczącego Rady.

Od dnia 20 stycznia 2005r. skład Rady Nadzorczej przedstawia się następująco:
Jerzy Woźnicki - Przewodniczący,
Paolo Fiorentino - Wiceprzewodniczący, Sekretarz Rady,
Andrea Moneta - Wiceprzewodniczący,
Członkowie:
Paweł Dangel,
Fausto Galmarini,
Oliver Greene,
Enrico Pavoni,
Leszek Pawłowicz,
Jerzy Starak.
Rada Nadzorcza sprawowała stały nadzór nad działalnością Banku, procedując w pełnym składzie oraz poprzez swoich członków w zespołach problemowych.
Rada Nadzorcza odbyła w 2004 roku 11 posiedzeń, rozpatrzyła 80 informacji, analiz oraz wniosków i podjęła 50 uchwał.
W roku 2004 kontynuowały działalność następujące zespoły Rady Nadzorczej:
- do spraw audytu,
- działalności depozytowo-kredytowej i inwestycyjnej,
- wynagrodzeń,
- finansów.

II. Działalność Rady Nadzorczej
Obok wyżej omówionych zmian w składzie Rady Nadzorczej, w roku 2004 miał również miejsce szereg zmian w składzie Zarządu Banku.
W związku z wygaśnięciem z dniem 7 kwietnia 2004r. mandatów Członków Zarządu Banku tj. pp. J.K.Bieleckiego, Prezesa Zarządu Banku, CEO, p.L.Lovaglio, Wiceprezesa Zarządu Banku, COO, p.J.Dedo, Wiceprezesa Zarządu Banku, p.S.Olton, Wiceprezesa Zarządu, Głównego Księgowego Banku oraz p. P.Figarskiego i C.Smorszczewskiego, Członków Zarządu Banku, Rada Nadzorcza realizując swoje statutowe obowiązki dokonała wyboru Członków Zarządu Banku na nową wspólną kadencję, rozpoczynającą się 8 kwietnia 2004r. i trwającą trzy lata.
W skład nowego Zarządu Banku weszły następujące osoby: p. J.K.Bielecki, Prezes Zarządu Banku, CEO, p.L.Lovaglio, Wiceprezes Zarządu Banku, COO, p.C.Smorszczewski, Wiceprezes Zarządu Banku, p.S.Olton, Wiceprezes Zarządu, Główny Księgowy Banku oraz pp. P.Figarski, P.Iannone i C.Kosmider, Członkowie Zarządu Banku.

W związku z rezygnacją p.C.Smorszczewskiego z funkcji Wiceprezesa Zarządu Banku z dniem 18 października 2004r., Rada Nadzorcza powołała w jego miejsce p.I.Grzybowski na Członka Zarządu Banku nadzorującego Pion Bankowości Korporacyjnej i Międzynarodowej, która rozpoczęła pełnienie tej funkcji od dnia 1 grudnia 2004r.
W dniu 15 grudnia 2004r. Rada Nadzorcza awansowała na stanowisko Członka Zarządu Banku p.M.Ważyńskiego doceniając tym samym jego skuteczność w obszarze zarządzania kosztami i logistyki.
Decyzje kadrowe Rady miały na celu stworzenie optymalnego składu Zarządu Banku z punktu widzenia zarówno realizacji bieżących zadań jak i strategicznych celów biznesowych Banku. Umiejętności menedżerskie nowego Zarządu Banku, jego koncepcja działania i zdolność tworzenia dobrych relacji z otoczeniem rynkowym i pracownikami Banku, a przede wszystkim bardzo dobre wyniki finansowe osiągnięte w roku 2004r. potwierdziły zasadność podjętych przez Radę decyzji.
Działalność Rady Nadzorczej w roku 2004, podobnie jak w latach poprzednich, koncentrowała się zarówno na sprawach strategicznych jak i związanych z nadzorem nad bieżącą działalnością Banku. Do tych pierwszych należy zaliczyć przede wszystkim przyjęcie planu strategicznego Banku Pekao S.A. i Grupy Pekao S.A. na lata 2005-2007 oraz strategii zarządzania ryzykiem operacyjnym Banku.
W ramach nadzoru nad bieżącą działalnością przedmiotem systematycznych analiz Rady była sytuacja finansowa, wyniki sprzedaży w obszarze produktów kluczowych dla wzrostu wyników Banku tj. kredytów hipotecznych, funduszy inwestycyjnych i kart bankowych, jakość aktywów i poziom ryzyka oraz poziom bezpieczeństwa Banku.
W centrum zainteresowań Rady znajdowały się również prace nad projektami informatycznymi, w tym wdrożenie scentralizowanego systemu Rocket, które zostało zakończone w III kwartale 2004r., wdrożenie systemu automatycznego przetwarzania wniosków kredytowych dla klientów korporacyjnych oraz rozbudowa elektronicznych kanałów dostępu (Multichannel) poprzez rozszerzenie ich o obsługę klientów VIP/SME i funduszy inwestycyjnych.
Systematycznie i z uwagą analizowano portfel kredytowy ze szczególnym uwzględnieniem dużych zaangażowań, wolumenu, struktury oraz jakości kredytów, a także wyniki działalności windykacyjnej i działań restrukturyzacyjnych.
Realizując swoje statutowe obowiązki Rada analizowała i oceniała wnioski i sprawozdania kierowane przez Zarząd Banku do Walnego Zgromadzenia. Rada dokonała również wyboru firmy Ernst&Young na audytora Banku do zbadania i przeglądu sprawozdań finansowych Banku i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Grupy Kapitałowej Banku za rok 2004.

Wnikliwej analizie Rady poddane zostały również inne obszary i dziedziny działalności Banku, w tym w szczególności takie jak:
- polityka ryzyka kredytowego Banku,
- modyfikacja procedur kredytowych,
- polityka inwestycyjna i zarządzania aktywami i pasywami Banku,
- zarządzanie ryzykami,
- przeciwdziałanie praniu pieniędzy,
- relacje z inwestorami i analitykami,
- działalność spółek zależnych, postęp w dziedzinie ich restrukturyzacji oraz sprzedaż udziałów w niektórych podmiotach,
- restrukturyzacja zatrudnienia,
- strategia outsourcingu przetwarzania danych,
- działalność poszczególnych zespołów Rady.
Zespoły realizowały zadania określone przez Radę w uchwałach w sprawie ich powołania i raportowały Radzie wyniki swoich prac.
Zespół ds. Audytu koncentrował swoją działalność w 2004 roku przede wszystkim na zagadnieniach będących przedmiotem prac Departamentu Kontroli i Audytu (DKA), wynikach prac audytora zewnętrznego i zaleceniach pokontrolnych Generalnego Inspektoratu Nadzoru Bankowego oraz analizował wyniki kontroli przeprowadzonych przez DKA. Zespół rozpatrzył plan kontroli wewnętrznej w Banku na rok 2005 oraz przeanalizował zasady, metodologię i standardy, którymi DKA kieruje się przy realizowaniu funkcji audytu wewnętrznego.
Rada Nadzorcza zatwierdziła również Zakres Kompetencji Zespołu ds. Audytu.
Wiele uwagi Rada poświęciła również warunkom makroekonomicznym, w tym skutkom integracji Polski z Unią Europejską, otoczeniu Banku, pozycji Banku na tle sektora bankowego, w szczególności na tle wyników głównych konkurentów i atrakcyjności oferty produktowej Banku.
Rada obserwowała aktywność Banku i sposób komunikowania się z rynkiem, przywiązując dużą wagę do przejrzystej, konsekwentnej i spójnej z polityką informacyjną Grupy UniCredito Italiano działalności Zarządu Banku w omawianej dziedzinie. Wynikiem tego była pozytywna ocena ze strony inwestorów i analityków, wysoka wycena akcji Banku oraz wysoka ocena wiarygodności finansowej Banku w ratingach agencyjnych.

III. Ocena sprawozdań Zarządu Banku z działalności Banku i Grupy Kapitałowej w 2004 roku, sprawozdań finansowych Banku oraz Grupy Kapitałowej za rok 2004, a także wniosku Zarządu Banku w sprawie podziału zysku netto za rok 2004.
Rada Nadzorcza Banku Pekao S.A., działając na podstawie art. 382 § 3 Kodeksu spółek handlowych i wypełniając swoje obowiązki statutowe, dokonała oceny sprawozdań Zarządu Banku i Grupy Kapitałowej w 2004 roku oraz sprawozdań finansowych Banku i Grupy Kapitałowej za rok 2004 w zakresie ich zgodności z księgami i dokumentami oraz stanem faktycznym.
W wyniku tej oceny Rada pozytywnie opiniuje uzyskane wyniki i rekomenduje Walnemu Zgromadzeniu podjęcie uchwał zatwierdzających te sprawozdania.
Formułując tę rekomendację, Rada wzięła pod uwagę, że Bank osiągnął najwyższy w historii zysk netto w wysokości 1.343 mln zł tj. wyższy o 46% niż w 2003 roku, zwrot na kapitale (ROE) wzrósł do 18,4%, a wzrost dochodów połączony z kontynuacją kontroli kosztów przełożył się na 5% wzrost zysku operacyjnego Grupy Pekao S.A.
Rada dokonała również oceny wniosku Zarządu Banku w sprawie podziału zysku netto za 2004 rok. W wyniku tej oceny Rada rekomenduje Walnemu Zgromadzeniu podział zysku netto w wysokości 1.343.000.601,06 zł w taki sposób, aby:
- na dywidendę przeznaczyć 1.065.482.796,80 zł tj. 6,40 zł na jedną akcję,
- na kapitał rezerwowy przeznacza się 277.517.804,26 zł.
Dokonując oceny Zarządu Banku, Rada wzięła pod uwagę m.in.:
­ bardzo dobre wyniki finansowe,
­ umocnienie bezpieczeństwa Banku,
­ poprawę rentowności działalności operacyjnej,
­ znaczne ograniczenie kosztów ryzyka kredytowego,
­ ścisłą kontrolę kosztów,
­ wdrożenie scentralizowanego systemu informatycznego,
­ systematyczne wdrażanie procedur usprawniających i upraszczających proces kredytowy,
­ wdrażanie nowych projektów mających na celu poprawę kontroli ryzyk i zwiększenia efektywności działania.
Biorąc powyższe pod uwagę Rada Nadzorcza rekomenduje Walnemu Zgromadzeniu udzielenie, zgodnie z art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych, absolutorium z wykonania obowiązków następującym członkom Zarządu Banku: Janowi Krzysztofowi Bieleckiemu, Luigi Lovaglio, Sabinie Olton i Przemysławowi Figarskiemu - w roku 2004, Januszowi Dedo w okresie od 1 stycznia do 7 kwietnia 2004r., Cezaremu Smorszczewskiemu w okresie od 1 stycznia do 18 października 2004r., Paolo Iannone i Christopherowi Kosmidrowi w okresie od 8 kwietnia do 31 grudnia 2004r., Irene Grzybowski w okresie od 1 do 31 grudnia 2004r. oraz Marianowi Ważyńskiemu w okresie od 15 do 31 grudnia 2004r. oraz członkom Rady Nadzorczej w osobach:
Alessandro Profumo, Paolo Fiorentino, Jerzego Woźnickiego, Pawła Dangela, Fausto Galmarini, Enrico Pavoni, Leszka Pawłowicza i Jerzego Staraka - w roku 2004, Kurta Geigera od 1 stycznia do 31 maja 2004r. oraz Olivera Greene od 1 czerwca do 31 grudnia 2004r.

Załącznik
Ocena sytuacji Banku Polska Kasa Opieki S.A. w roku 2004
(dokument przedkładany Akcjonariuszom przez Radę Nadzorczą zgodnie z Dobrymi Praktykami Spółek Publicznych)

a) Wyniki finansowe
Rada Nadzorcza Banku Polska Kasa Opieki S.A. ocenia wyniki osiągnięte przez Bank w 2004r. jako bardzo dobre. Bank osiągnął najwyższy w historii zysk netto w wysokości 1.343 mln zł, tj. wyższy o 46% niż w 2003 roku, zwrot na kapitale (ROE) wzrósł do 18,4%, a wzrost przychodów połączony z kontynuacją kontroli kosztów przełożył się na 5% wzrost zysku operacyjnego Grupy Pekao S.A. Wyniki te potwierdzają, że w roku 2004 nastąpiło odwrócenie negatywnych trendów oraz rozpoczął się wzrost wolumenów. Należy również podkreślić wpływ korzystnego otoczenia makroekonomicznego tj. dynamicznego wzrostu gospodarczego związanego m.in. ze wzrostem eksportu i przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej oraz zmian regulacyjnych w zakresie systemu podatkowego.
Osiągnięte wyniki w pełni odzwierciedlają koncepcję działania nowego Zarządu Banku w zakresie budowania nowej jakości w działalności komercyjnej Banku oraz potwierdzają słuszność przyjętej strategii biznesowej. Dotyczy to w szczególności wzrostu sprzedaży w obszarze produktów kluczowych dla wzrostu wyników Banku tj. kredytów hipotecznych, funduszy inwestycyjnych i kart bankowych. Wzrost w tym obszarze był możliwy również dzięki poprawie działalności sprzedażowej oraz poprawie procesu oceny ryzyka kredytowego.

b) Kontrola ryzyk
Bank Polska Kasa Opieki S.A. jest w dobrej sytuacji ekonomiczno-finansowej, a bezpieczeństwo środków klientów na rachunkach bankowych nie jest zagrożone. Bank spełnia wszystkie wymogi bezpiecznego działania, w szczególności wymogi regulacyjne w zakresie zarządzania ryzykami. Rada nadzoruje proces zarządzania ryzykami, rozpatrując raporty przedkładane okresowo przez Zarząd. Działania Banku w tym zakresie ocenia się pozytywnie.
Polityka ryzyka kredytowego oceniana jest jako ostrożna, a zmiany wprowadzane w procesie kredytowym są podporządkowane ograniczaniu ryzyka i zwiększaniu bezpieczeństwa.

Rada Nadzorcza pozytywnie ocenia efekty działań Banku w zakresie ograniczania ryzyk i wdrażania strategicznych projektów kluczowych dla rozwoju działalności biznesowej. Należy tu podkreślić przede wszystkim zakończenie w III kwartale 2004r. wdrożenia scentralizowanego systemu informatycznego Rocket we wszystkich placówkach Banku, wdrożenie systemu automatycznego przetwarzania wniosków kredytowych dla klientów korporacyjnych oraz rozbudowę elektronicznych kanałów dostępu (Multichannel) poprzez rozszerzenie ich o obsługę klientów VIP/SME i funduszy inwestycyjnych. Rada pozytywnie ocenia również prace podjęte w celu dalszego rozszerzania funkcjonalności systemu Rocket.
W 2004 roku Bank rozpoczął wdrażanie nowych projektów mających na celu poprawę kontroli ryzyk i zwiększenie efektywności biznesowej np. system informacji zarządczej MIS oraz system monitoringu transakcji gotówkowych SMOG. Kontynuowano również prace nad wdrożeniem Nowej Umowy Kapitałowej Komitetu Bazylejskiego.

c) Perspektywy na 2005r.
Istotnym wyzwaniem, jakie stoi przed Bankiem w 2005 roku, jest osiągnięcie znaczącego wzrostu dochodów po odwróceniu w 2004r. negatywnego trendu w tym zakresie. Cel ten powinien zostać osiągnięty przede wszystkim dzięki znaczącemu wzrostowi wolumenu kredytów, ze szczególnym uwzględnieniem kredytów dla klientów detalicznych oraz klientów z segmentu małych i średnich firm, wzrostowi prowizji i opłat, ścisłej kontroli kosztów oraz poprawie jakości portfela kredytowego.
Bank zamierza przedsięwziąć szereg działań komercyjnych wspierających zakładany wzrost dochodów do których zaliczyć należy przede wszystkim: (i) sprzedaż nowej pożyczki konsumenckiej i kontynuację sprzedaży kredytów hipotecznych, (ii) zwiększenie efektywności współpracy z klientami Banku i pozyskiwanie nowych z segmentu małych i średnich firm oraz dostosowanie polityki cenowej Banku do ryzyka związanego z kredytowaniem tych firm, (iii) dalszy wzrost sprzedaży funduszy inwestycyjnych i umocnienie pozycji lidera w tej dziedzinie, (iv) wzbogacenie oferty produktowej dla bardzo zamożnych klientów oraz klientów korzystających z usług private banking, (v) zwiększenie efektywności obsługi klienta związane z nową platformą procesu przetwarzania kart, (vi) wprowadzanie nowej oferty produktowej w zakresie płynności i zarządzania ryzykiem kursowym.
W ocenie Rady Nadzorczej, Bank jest w stanie zrealizować te zamierzenia biorąc pod uwagę jego potencjał ekonomiczny i intelektualny, jak również prognozy makroekonomiczne na 2005r., które przewidują m.in. kontynuację wzrostu PKB, utrzymywanie pod kontrolą inflacji, dalszą zmianę w strukturze oszczędności na korzyść funduszy inwestycyjnych oraz poprawę jakości portfela kredytowego w polskim sektorze bankowym.
Rada Nadzorcza będzie wspierać Zarząd Banku w realizacji ww. zamierzeń.

d) Ocena
Reasumując, Rada Nadzorcza pozytywnie ocenia sytuację Banku. Przesłankami do takiej oceny są: (i) bardzo dobre wyniki finansowe, (ii) umocnienie bezpieczeństwa Banku, (iii) poprawa rentowności działalności operacyjnej, (iv) znaczne ograniczenie kosztów ryzyka kredytowego, (v) poprawa wyników finansowych spółek zależnych, (vi) ścisła kontrola kosztów, (vii) wdrożenie scentralizowanego systemu informatycznego, (viii) niski poziom ryzyka finansowego i skuteczne zarządzanie tym ryzykiem, (ix) znaczące wyniki osiągane w zastępowaniu tradycyjnej działalności depozytowej produktami rynku kapitałowego, (x) systematyczne wdrażanie procedur usprawniających i upraszczających proces kredytowy oraz (xi) wdrażanie nowych projektów mających na celu poprawę kontroli ryzyk i zwiększenia efektywności biznesowej.
Bank jest dobrze przygotowany do realizacji celów biznesowych na rok 2005 i wykorzystania dobrej koniunktury w gospodarce.
W ocenie Rady Nadzorczej, umiejętności menedżerskie Zarządu Banku, jego zdolność do koncentrowania się zarówno na podstawowej działalności bankowej, jak i realizacji projektów strategicznych oraz tworzenia dobrych relacji z otoczeniem rynkowym i pracownikami Banku, dają podstawy do oczekiwania również w roku bieżącym dobrych wyników komercyjnych i finansowych.

Uchwała nr 10
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna
w sprawie udzielenia Członkom Rady Nadzorczej
Banku Polska Kasa Opieki S.A. absolutorium z wykonania obowiązków w 2004 roku

Na podstawie art. 393 pkt 1 i art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych oraz
§ 13 pkt 4 Statutu Banku, Zwyczajne Walne Zgromadzenie uchwala co następuje:

§ 1.
1. Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2004r. Członkom Rady Nadzorczej: Alessandro Profumo Przewodniczącemu, Jerzemu Woźnickiemu Wiceprzewodniczącemu, Paolo Fiorentino Wiceprzewodniczącemu, Sekretarzowi Rady Nadzorczej, Pawłowi Dangelowi, Fausto Galmarini, Enrico Pavoni, Leszkowi Pawłowiczowi, Jerzemu Starakowi - Członkom Rady.
2. Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w okresie od 1 stycznia do 31 maja 2004r. Kurtowi Geigerowi, Członkowi Rady Nadzorczej.
3. Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w okresie od 1czerwca do 31 grudnia 2004r. Oliverowi Greene, Członkowi Rady Nadzorczej.

§ 2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała nr 11
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna
w sprawie udzielenia Członkom Zarządu Banku Polska Kasa Opieki S.A.
absolutorium z wykonania obowiązków w 2004 roku

Na podstawie art. 393 pkt 1 i art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych oraz
§ 13 pkt 4 Statutu Banku, Zwyczajne Walne Zgromadzenie uchwala co następuje:

§1.
1. Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2004 roku Członkom Zarządu Banku: Janowi Krzysztofowi Bieleckiemu, Prezesowi Zarządu Banku, CEO, Luigi Lovaglio Wiceprezesowi Zarządu Banku, COO, Sabinie Olton Wiceprezesowi, Głównemu Księgowemu Banku i Przemysławowi Figarskiemu Członkowi Zarządu Banku.
2. Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w okresie od 1 stycznia do 7 kwietnia 2004 roku Januszowi Dedo, Wiceprezesowi Zarządu Banku.
3. Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w okresie od 1 stycznia do 18 października 2004 roku Cezaremu Smorszczewskiemu - do 7 kwietnia 2004r. Członkowi Zarządu Banku, od 8 kwietnia 2004r. Wiceprezesowi Zarządu Banku.
4. Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w okresie od 8 kwietnia do 31 grudnia 2004 roku Paolo Iannone i Christopherowi Kosmidrowi, Członkom Zarządu Banku.
5. Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w okresie od 1 grudnia do 31 grudnia 2004 roku Irene Grzybowski, Członkowi Zarządu Banku.
6. Udziela się absolutorium z wykonania obowiązków w okresie od 15 grudnia do 31 grudnia 2004 roku Marianowi Ważyńskiemu, Członkowi Zarządu Banku.

§ 2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała nr 12
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna
w sprawie wyboru audytora Banku Pekao S.A. na lata 2005-2006

Na podstawie § 13 pkt 17 Statutu Banku Pekao S.A., Zwyczajne Walne Zgromadzenie uchwala co następuje:

§ 1.
Walne Zgromadzenie dokonuje wyboru firmy KPMG Audyt Sp. z o.o. na audytora Banku Pekao S.A. do badania i przeglądu sprawozdań finansowych Banku Pekao S.A. i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Grupy Kapitałowej Banku Pekao S.A. za lata 2005-2006.

§ 2.
Zarząd jest upoważniony do ustalenia wszystkich warunków umowy z KPMG Audyt Sp. z o.o. w sprawie badania i przeglądu sprawozdań, o których mowa w § 1.

§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik
Uzasadnienie uchwały Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna w sprawie wyboru audytora Banku Pekao S.A. na lata 2005-2006

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Banku, działając zgodnie z §13 pkt 17 Statutu Banku, powinno dokonać wyboru audytora. Umowa z firmą Ernst&Young Audit Sp. z o.o., audytorem Banku, obejmowała badanie sprawozdań finansowych Banku i Grupy Kapitałowej Banku Pekao S.A. za lata 2002-2004.
W związku z tym, Zarząd Banku postanowił przedstawić Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu Banku propozycję wyboru firmy KPMG Audyt Sp. z o.o. na audytora Banku Pekao S.A. do badania i przeglądu sprawozdań finansowych Banku Pekao S.A. i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Grupy Kapitałowej Banku Pekao S.A. za lata 2005-2006. Firma KPMG S.p.A. została wybrana przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie UniCredito Italiano na audytora tego banku na lata 2004-2006.
Rada Nadzorcza zarekomendowała Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu podjęcie uchwały w sprawie wyboru firmy KPMG Audyt Sp. z o.o. na audytora Banku Pekao S.A.

Uchwała nr 13
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna
w sprawie sporządzania sprawozdań finansowych Banku Pekao S.A.
zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości

Na podstawie art. 45 ust. 1c w związku z art. 45 ust. 1a ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2002r., nr 76, poz. 694 z późn. zm.), Zwyczajne Walne Zgromadzenie uchwala co następuje:

§ 1. Sprawozdania finansowe Banku Pekao S.A. sporządza się zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości począwszy od roku obrotowego rozpoczynającego się 1 stycznia 2005r.

§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik
Uzasadnienie uchwały Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna w sprawie sporządzania sprawozdań finansowych Banku Pekao S.A. zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości

Obowiązek stosowania MSR w krajach Unii Europejskiej został wprowadzony przez Rozporządzenie (WE) 1606/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 19 lipca 2002r. w sprawie stosowania międzynarodowych standardów rachunkowości.
W ślad za regulacjami UE zmieniono przepisy polskie, które zostały wprowadzone znowelizowaną ustawą o rachunkowości. Wprowadzono obowiązek stosowania MSR w zakresie skonsolidowanych sprawozdań finansowych za rok 2005 oraz umożliwiono sporządzanie sprawozdań jednostkowych zgodnie z MSR na podstawie decyzji organu zatwierdzającego.
Oznacza to, że jednostkowe sprawozdania finansowe mogą być nadal sporządzane według polskich standardów. Jednakże w przypadku, gdy jednostka stosuje polskie normy rachunkowości przepisy zewnętrzne nakładają obowiązek ujawnień i wskazania różnic pomiędzy sprawozdaniami sporządzonymi według standardów polskich a sprawozdaniami sporządzonymi według MSR. Różnice te mają wpływ na wynik finansowy i wartość kapitałów własnych Banku oraz prezentację pozycji sprawozdań finansowych.
W szczególności obszarem mającym wpływ na kapitały i wyniki banku jest wycena ekspozycji kredytowych wynikająca z odmiennej metodologii oceny i szacowania ryzyka. Ponadto stosowanie różnych zasad wyceny aktywów i pasywów będzie wiązało się z koniecznością dokonywania skomplikowanych przekształceń i bardzo szczegółowych uzgodnień pomiędzy polskimi zasadami rachunkowości a zasadami przyjętymi w MSR, a w konsekwencji obowiązek udowodnienia rzetelności dokonanych przekształceń.
Reasumując, sporządzanie sprawozdań jednostkowych oraz skonsolidowanych zgodnie ze MSR umożliwia jednakową ocenę zdarzeń gospodarczych oraz pełne ujednolicenie zasad wyceny aktywów i pasywów.
W związku z powyższym Zarząd Banku postanowił przedstawić Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu Banku wniosek w sprawie sporządzania przez Bank sprawozdań finansowych zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR) od roku obrotowego rozpoczynającego się 1 stycznia 2005.
Rada Nadzorcza zarekomendowała Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu podjęcie uchwały w tej sprawie.
Zarząd Banku informuje, że Zwyczajne Walne Zgromadzenie Banku Polska Kasa Opieki S.A. w dniu 5 kwietnia 2005r. rozpatrzyło wszystkie punkty porządku obrad. Nie zgłoszono żadnych sprzeciwów do protokołu.










MESSAGE (ENGLISH VERSION)






UNOFFICIAL TRANSLATION


Report 12/2005: Resolutions of the Ordinary General Meeting of Bank
Polska Kasa Opieki S.A. on 5th April 2005


The Management Board of Bank Polska Kasa Opieki S.A. presents the
resolutions adopted by the Ordinary General Meeting of the Bank on 5th
April 2005:


Resolution No. 1


of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna



on election of Chairman of the Ordinary General Meeting


The Ordinary General Meeting appoints Mr. Andrzej Leganowicz as Chairman
of today's Meeting.


Resolution No. 2


of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna



on election of the Ballot Counting Commission


The Ordinary General Meeting appoints the following members of the
Ballot Counting Commission: Tomasz Dubiel, Lucyna Haczewska and Ewa
Rucińska.


Resolution No. 3


of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna



on adoption of the agenda


The Ordinary General Meeting adopts the agenda in the wording published
in Judicial and Economic Journal No. 51 on 14th March 2005.


Resolution No. 4


of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna



on approving report of the Management Board


on the activity of Bank Polska Kasa Opieki S.A. in 2004


Pursuant to Art. 393 p.1 and Art. 395 § 2 p.1 of Code of the Commercial
Companies and pursuant to § 13 p.1 of the Bank’s Statute, the Ordinary
General Meeting resolved as follows:


§1.The report of the Management Board on the activity of Bank Polska
Kasa Opieki S.A. for 2004 is hereby approved.


§2.The Resolution is enacted upon its adoption.





Resolution No. 5


of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna



on approving the financial report of Bank Polska Kasa Opieki S.A. for
2004


Pursuant to Art. 393 p.1 and Art. 395 § 2 p.1 of Code of the Commercial
Companies and § 13 p.1 of the Bank’s Statute, the Ordinary General
Meeting resolved as follows:


§1.The financial report of Bank Polska Kasa Opieki S.A. for 2004 is
hereby approved, with the following figures:


a) the balance sheet as at 31st December 2004 showing on the assets and
liabilities side the total of PLN 59.297.908.265,52 (say: fifty nine
billion two hundred ninety seven million nine hundred eight thousand two
hundred sixty five 52/100 PLN),


b) the profit and loss account for the financial year from 1st January
until 31st December 2004 showing a net profit of 1.343.000.601,06 PLN
(say: one billion three hundred forty three million six hundred one
6/100 PLN),


c) the cash flow statement for the financial year from 1st January until
31st December 2004 with a net cash outflow by 963.350 thousand PLN (say:
nine hundred sixty three million three hundred fifty thousand PLN),


d) the statement of changes in shareholders’ equity for the period from
1st January to 31st December 2004 with a net increase in shareholders’
equity amounting to 747.598 thousand PLN (say: seven hundred forty seven
million five hundred ninety eight thousand PLN),


e) notes to the financial reports.


§2. The Resolution is enacted upon its adoption.


Resolution No. 6


of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna



on approving report of the Management Board on the activity of


Bank Polska Kasa Opieki S.A. Capital Group in 2004


Pursuant to Art. 395 § 5 of Code of the Commercial Companies and § 13
point 5 of the Bank’s Statute, the Ordinary General Meeting resolved as
follows:


§1.The report of the Management Board on the activity of Bank Polska
Kasa Opieki S.A. Capital Group for 2004 is hereby approved.


§2.The Resolution is enacted upon its adoption.


Resolution No. 7


of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna



on approving the consolidated financial report of


Bank Polska Kasa Opieki S.A. Capital Group for 2004


Pursuant to Art. 395 § 5 of Code of the Commercial Companies and § 13
point 5 of the Bank’s Statute, the Ordinary General Meeting resolved as
follows:


§1.The consolidated financial report of Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Capital Group for 2004 is hereby approved, with the following figures:


a) the consolidated balance sheet as at 31st December 2004 showing on
the assets and liabilities side the total of PLN 59.333.764.228,57 (say:
fifty nine billion three hundred thirty three million seven hundred
sixty four thousand two hundred twenty eight 57/100 PLN),


b) the consolidated profit and loss account for the financial year from


1st January until 31st December 2004 showing a net profit of
1.343.000.601,06 PLN (say: one billion three hundred forty three million
six hundred one 6/100 PLN),


c) the consolidated cash flow statement for the financial year from 1st
January until 31st December 2004 with a net cash outflow by 818.935
thousand PLN (say: eight hundred eighteen million nine hundred thirty
five thousand PLN),


d) the consolidated statement of changes in shareholders’ equity for the
period from 1st January to 31st December 2004 with a net increase in
shareholders’ equity amounting to 747.598 thousand PLN (say: seven
hundred forty seven million five hundred ninety eight thousand PLN),


e) notes to the consolidated financial report.


§2. The Resolution is enacted upon its adoption.


Resolution No. 8


of the General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna



on the distribution of net profit of Bank Polska Kasa Opieki S.A. for
2004


Pursuant to Art. 395 § 2 point 2 of Code of the Commercial Companies and
§ 13 point 2 of the Statute of Bank Pekao S.A., the Ordinary General
Meeting taking into account:


a) an amount of the current and projected levels of the kinds of risk of
the conducted activity resulting from the capital requirements,


b) current levels of the core capital (5 781,0 mln PLN) and solvency
ratio (17,92%) guaranteeing the stable and safe functioning of the Bank,


c) the conducted by the Bank policy of increase nominal value per share
(according to the Management Board’s motion the amount of dividend per
share is higher by 42% than the amount paid for 2003) which accompanied
by the growth in the value of shares assures the shareholders with
attractive profitability of investment in Bank’s shares,


d) the assessment of the Management Board’s motion on the distribution
of the net profit of the Bank for 2004 in the amount of 1.343.000.601,06
PLN performed by the Supervisory Board of the Bank,


resolved as follows:


§1.The net profit of Bank Polska Kasa Opieki S.A. for 2004 in the amount
of 1.343.000.601,06 PLN (say: one billion three hundred forty three
million six hundred one 6/100 PLN) is distributed in such way that:


a) 1.065.482.796,80 PLN (say: one billion sixty five million four
hundred eighty two thousand seven hundred ninety six 80/100 PLN) is
allocated to dividend i.e. 6,40 PLN for one share of the Bank,


b) 277.517.804,26 PLN (say: two hundred seventy seven million five
hundred seventeen thousand eight hundred four 26/100 PLN) is allocated
to the reserve fund.


§2. The date of determining the right to dividend is set on 13th May
2005.


§3. The date of paying out the dividend is set on 1st June 2005.


§4.The Resolution is enacted upon its adoption.


Resolution No. 9


of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna



on approving the report on the activity of


the Supervisory Board of Bank Polska Kasa Opieki S.A. in 2004


Pursuant to § 13 p. 3 of the Bank’s Statute, the Ordinary General
Meeting resolved as follows:


§1. The report of the Supervisory Board of Bank Pekao S.A. on its
activities in 2004 and results of review of the reports on activity of
the Bank and the Capital Group in 2004, the Bank’s and the Capital Group
financial statements for 2004 as well as motion of the Management Board
on distribution of net profit for 2004 is hereby approved.


§2.The Resolution is enacted upon its adoption.


Enclosure


Report of the Supervisory Board of Bank Polska Kasa Opieki S.A.


on its activities in 2004, the results of review of the reports


on activity of the Bank and the Capital Group in 2004,


the Bank’s and the Capital Group’s financial statements for 2004



and the Management Board’s motion on net profit distribution for 2004






I.The composition and organisation of work of the Supervisory Board in
2004


In the period from 1 January to 31 May 2004, the Supervisory Board was
composed of the following persons:


Alessandro Profumo - Chairman


Paolo Fiorentino - Deputy Chairman, Secretary of the Board


Jerzy Woźnicki - Deputy Chairman


Members:


Paweł Dangel


Fausto Galmarini


Kurt Geiger


Enrico Pavoni


Leszek Pawłowicz


Jerzy Starak.


As a result of resignation of Mr Kurt Geiger from the position of Member
of the Supervisory Board, on 1 June 2004 the Extraordinary General
Meeting of the Bank appointed Mr Oliver Greene to this position.


On 15 December 2004, Mr Alessandro Profumo submitted his resignation
from the position of Chairman and Member of the Supervisory Board
effective as of 19 January 2005.


Mr Chairman, A.Profumo, thanked Members of the Supervisory Board for
many years of co-operation as well as support and kindness extended to
him and he emphasised that he felt deeply united with the Bank and he
would carefully follow up its further development.


Following the resignation of Mr A.Profumo, on 20 January 2005 the
Extraordinary General Meeting of the Bank supplemented the composition
of the Board appointing Mr Andrea Moneta as Member of the Supervisory
Board. On the same date, the Supervisory Board appointed Mr Jerzy
Woźnicki to the position of Chairman and Mr Andrea Moneta as Deputy
Chairman of the Board.


As of 20 January 2005 the composition of the Supervisory Board was as
follows:


Jerzy Woźnicki - Chairman


Paolo Fiorentino - Deputy Chairman, Secretary of the Board


Andrea Moneta - Deputy Chairman


Members:


Paweł Dangel


Fausto Galmarini


Oliver Greene


Enrico Pavoni


Leszek Pawłowicz


Jerzy Starak.


The Supervisory Board exercised continuous supervision over the Bank’s
activities debating at meetings attended by all members and through
problem teams.


In 2004, the Supervisory Board held 11 meetings, considered 80 pieces of
information, analyses and motions and adopted 50 resolutions.


In 2004 the following teams of the Supervisory Board continued their
activity:


- the Team for Audit,


- the Team for Credit-Deposit and Investment Activity,


- the Team for Remuneration,


- the Team for Finance.


II.Supervisory Board’s activities


Apart from the changes in composition of the Supervisory Board discussed
above, in 2004 there were also a number of changes in composition of the
Bank’s Management Board.


Due to the fact that mandates of Members of the Management Board, i.e.
Messrs J.K.Bielecki, President of the Management Board, CEO, Mr
L.Lovaglio, Deputy President of the Management Board, COO, Mr J.Dedo,
Deputy President of the Management Board, Mrs S.Olton, Deputy President
of the Management Board and Chief Accountant of the Bank, as well as Mr
P.Figarski and C.Smorszczewski, Members of the Management Board, expired
as of 7 April 2004, the Supervisory Board, performing its statutory
duties, elected Members of the Management Board for the new joint term
of office, lasting three years and starting from 8 April 2004.


The new Management Board was composed of the following persons: Mr
J.K.Bielecki, President of the Management Board, CEO, Mr L.Lovaglio,
Deputy President of the Management Board, COO, Mr C.Smorszczewski,
Deputy President of the Management Board, Mrs S.Olton, Deputy President
of the Management Board and Chief Accountant of the Bank as well as
Messrs P.Figarski, P.Iannone and C.Kosmider, Members of the Management
Board.


Due to resignation of Mr C.Smorszczewski from the position of Deputy
President of the Management Board as of 18 October 2004, the Supervisory
Board appointed in his place Ms I.Grzybowski as Member of the Management
Board supervising the Corporate and International Banking Division who
started performing this function since 1 December 2004.


On 15 December 2004, the Supervisory Board promoted to the position of
Member of the Management Board Mr M.Ważyński appreciating in this way
his effectiveness in the area of costs management and logistics.


The Supervisory Board’s decisions regarding members of the Bank’s
governing bodies were aimed to establish the optimal composition of the
Management Board from the standpoint of both execution of current tasks
and accomplishment of strategic business objectives of the Bank.
Managerial skills of the new Management Board, its concept of activity
and ability to create good relations with market environment and the
Bank’s employees, and first of all very good financial results achieved
in 2004 confirmed that decisions taken by the Board were justifiable.


As in the previous years, in 2004 the Supervisory Board focused on both
strategic issues and the ones related to the supervision of the Bank’s
current operations. The strategic issues included primarily adoption of
strategic plan of Bank Pekao S.A. and the Pekao S.A. Group for the years
2005-2007 and strategy of operational risk management in the Bank.


As part of supervision over current operations, the Supervisory Board
regularly analysed the Bank’s financial performance, the results of sale
in the area of products being key to growth of the Bank’s results, i.e.
mortgage loans, investment funds and bank cards, quality of assets as
well as the level of risk and security of the Bank.


The Supervisory Board also focused on information technology projects
including implementation of the Rocket centralised system, which was
completed in the third quarter of 2004, implementation of the system for
automatic processing of credit applications for corporate clients and
development of electronic availability channels (Multichannel) by
broadening them with service of VIP/SME clients and investment funds.


The credit portfolio was regularly and carefully analysed with
particular focus on large exposures, volume, structure and quality of
assets, as well as workout activity and restructuring actions.


Performing its statutory duties, the Board analysed and assessed the
motions and reports addressed by the Management Board to the General
Meeting. The Board also selected the company Ernst&Young as the Bank’s
auditor to examine and review the financial statements of the Bank and
consolidated financial statements of the Bank’s Capital Group for 2004.



The Board also performed an in-depth analysis of other areas and fields
of the Bank’s activity, including in particular the areas such as:


- the Bank’s credit risk policy,


- modification of credit procedures,


- investment policy and policy of the Bank’s assets and liabilities
management,


- risk management,


- counteracting money laundering,


- relations with investors and analysts,


- activity of subsidiaries, progress in their restructuring and sale of
shares in some entities,


- restructuring of employment,


- strategy of data processing outsourcing,


- activities of the particular Board’s Teams.


The Teams were engaged in performance of tasks specified by the
Supervisory Board in resolutions on their establishment and reported to
the Supervisory Board on results of their works.


In its activity in 2004 the Audit Team mostly focused on issues being
the subject of works of the Internal Audit Department (IAD), the results
of work of internal auditor and post-control recommendations of the
General Inspectorate of Banking Supervision and it analysed results of
controls carried out by IAD. The Team also considered the plan of
internal control at the Bank for 2005 and analysed the principles,
methodology and standards which IAD applies when performing the internal
audit function.


The Supervisory Board also approved the Terms of Reference of Audit Team.


The Board also devoted much attention to macroeconomic conditions,
including consequences of Poland’s integration with the European Union,
the Bank’s environment, the Bank’s position viewed against the
background of the banking sector in particular against the background of
results of main competitors and attractiveness of the Bank’s products
offer.


The Supervisory Board watched the Bank’s activity and methods of
communication with the market attaching importance to the transparent
and consistent activity of the Management Board compliant with the
information policy of the UniCredito Italiano’s Group in the area under
discussion. This resulted in a positive evaluation by investors and
analysts, high price of the Bank’s shares and high financial credibility
assessment of the Bank received from rating agencies.





III.The assessment of reports submitted by the Management Board on
activities of the Bank and the Capital Group in 2004, the Bank’s and
Capital Group’s financial statements for 2004 and the Management Board’s
motion regarding net profit distribution for 2004.


The Supervisory Board of Bank Pekao SA, acting pursuant to art. 382 § 3
of the Code of Commercial Companies and fulfilling its statutory duties,
assessed the reports on activity of the Management Board and the Capital
Group in 2004 as well as the Bank’s and Capital Group’s financial
statements for 2004 for their compliance with accounting books,
documentation and factual state.


Following the review, the Supervisory Board issues a positive opinion on
the achieved results and recommends that the General Meeting should
adopt resolutions approving those statements.


Formulating this recommendation, the Supervisory Board took into account
the fact that the Bank achieved the highest net profit in its history in
the amount of 1.343 mln PLN, i.e. higher by 46% than the one in 2003,
return on equity increased to 18,4% and the revenues growth combined
with continued costs control translated into 5% increase of operating
profit at the Group level.


The Supervisory Board also assessed the Management Board’s motion
regarding distribution of net profit for 2004. As a result of this
assessment, the Supervisory Board recommends the General Meeting to
distribute net profit in the amount of 1.343.000.601,06 PLN in the
following way:


-1.065.482.796,80 PLN is allocated to dividend i.e. 6,40 PLN for one
share of the Bank,


-277.517.804,26 PLN is allocated to the reserve fund.


When assessing the Management Board, the Supervisory Board took into
account, among other things, the following facts:


–very good financial results,


–strengthening of the Bank’s safety,


–improvement in profitability of operating activity,


–considerable reduction of credit risk costs,


–tight costs control,


–introduction of the centralised information system,


–regular implementation of procedures enhancing and simplifying credit
process,


–implementation of new projects aimed to improve risks control and
increase effectiveness of activity.


Taking into account the above, the Supervisory Board, pursuant to art.
395 § 2 p. 3 of the Code of Commercial Companies, recommends that the
General Meeting should approve the duties performed by the following
members of the Bank’s Management Board: Jan Krzysztof Bielecki, Luigi
Lovaglio, Sabina Olton and Przemysław Figarski - in 2004, Janusz Dedo in
the period from 1 January to 7 April 2004, Cezary Smorszczewski in the
period from 1 January to 18 October 2004, Paolo Iannone and Christopher
Kosmider in the period from 8 April to 31 December 2004, Irene
Grzybowski in the period from 1 to 31 December 2004 and Marian Ważyński
in the period from 15 to 31 December 2004, as well as the following
Supervisory Board members:


Alessandro Profumo, Paolo Fiorentino, Jerzy Woźnicki, Paweł Dangel,
Fausto Galmarini, Enrico Pavoni, Leszek Pawłowicz and Jerzy Starak – in
2004, Kurt Geiger from 1 January to 31 May 2004 and Oliver Greene from 1
June to 31 December 2004.


Enclosure


Evaluation of the position of Bank Polska Kasa Opieki S.A. in 2004


(a document presented by the Supervisory Board to Shareholders in
compliance with the Good Practices of Public Companies)


a) Financial results


In the assessment of the Supervisory Board of Bank Polska Kasa Opieki
S.A. the financial results generated by the Bank in 2004 were very good.
The Bank achieved the highest net profit in its history in the amount of
1.343 mln PLN, i.e. higher by 46% than the one in 2003, return on equity
increased to 18,4% and the revenues growth combined with continued costs
control translated into 5% increase of operating profit at the Group
level. These results confirm that in 2004 the negative trends reversed
and the volumes started to increase. One should also emphasise the
impact of macroeconomic environment, i.e. dynamic economic growth
resulting, among other things, from increase of exports and Poland’s
accession to the European Union as well as influence of regulatory
changes in terms of tax system.


The achieved results fully reflect the concept of activity of the
Management Board in terms of building the new quality in commercial
activity of the Bank and they confirm that the adopted business strategy
was right. This refers in particular to growth of sales in the area of
products being key to growth of the Bank’s results, mortgage loans,
investment funds and bank cards. The growth in this area was possible
also thanks to improvement of the sale activity and improvement of
credit risk assessment process.





b) Control of Risks


The economic and financial standing of Bank Polska Kasa Opieki S.A. is
good and there is no threat to safety of funds deposited by clients on
bank accounts. The Bank meets all the requirements of safe operation, in
particular the regulatory requirements concerning risks management. The
Supervisory Board supervises the process of risks management by
reviewing reports presented periodically by the Management Board. The
Bank’s activities in this respect are considered as positive.


The credit risk policy is considered as a prudent, and the changes
introduced in the credit process are aimed to reduce risk and increase
security.





The Supervisory Board positively assesses the effects of the Bank’s
activities in terms of risks reduction and implementation of strategic
projects that are key to business development. One should emphasise here
primarily the implementation of the Rocket centralised information
system in all units of the Bank, which was completed in the III quarter
of 2004, implementation of the system for automatic processing of credit
applications for corporate clients and development of electronic
availability channels (Multichannel) by broadening them with service of
VIP/SME clients and investment funds. The Board also positively assesses
the works started to further develop functionality of the Rocket system.


In 2004, the Bank started implementing new projects aimed to improve
risks control and increase business effectiveness, e.g. MIS management
information system and SMOG - the cash transactions monitoring system.
The works on implementation of the new Capital Accord of Basel Committee
were also continued.





c) Prospects for 2005


A significant challenge the Bank is facing in 2005 is to achieve a
considerable growth of income after reversal in 2004 of negative trend
in this respect. This goal should be achieved primarily thanks to
considerable increase of volume of loans, taking into account
particularly the loans for retail clients and clients from small and
medium-sized enterprises segment, increase of fees and commissions,
tight costs control and improvement of credit portfolio quality.


The Bank intends to undertake a number of commercial actions supporting
the assumed growth of income, including primarily: (i) sale of new
consumer credit and continuation of sale of mortgage loans, (ii)
increase of effectiveness of co-operation with the Bank’s clients and
acquisition of new clients from the small and medium-sized enterprises
segment as well as adjustment of the Bank’s pricing policy to the risk
associated with crediting of these companies, (iii) further increase of
sale of investment funds and strengthening the leadership position in
this field, (iv) broadening the product offer for the upper affluent
customers and clients using private banking services, (v) increase of
effectiveness of customer service resulting from new platform of card
processing process, (vi) introduction of a new products offer in terms
of liquidity and foreign currency risk management.


The Supervisory Board is of the opinion that the Bank is capable of
accomplishing these plans taking into account its business and
intellectual potential as well as macroeconomic forecasts for 2005 which
provide, among other things, for continuation of growth of GDP,
maintaining inflation under control, further change in the structure of
savings in favour of investment funds and improvement of quality of
credit portfolio in the Polish banking sector.


The Supervisory Board will support the Bank’s Management Board in
implementing the above-mentioned plans.





d) Assessment


Summing up, the Supervisory Board positively assesses the Bank’s
position. The premises for such an assessment are: (i) very good
financial results, (ii) strengthening of the Bank’s security (iii)
improvement in profitability of operating activity, (iv) considerable
reduction of credit risk costs, (v) improvement of financial performance
of subsidiaries, (vi) tight costs control, (vii) implementation of the
centralised information system, (viii) low level of financial risk and
effective management of this risk, (ix) tangible results achieved from
replacing traditional deposit activities with capital market products,
(x) consistent implementation of procedures enhancing and simplifying
credit process and (xi) implementation of new projects aimed to improve
risks control and increase business effectiveness.


The Bank is very well prepared for accomplishing business goals set for
2005 and for taking advantage of prosperity in economy.


In the opinion of the Bank’s Supervisory Board, the managerial skills of
the Bank’s Management Board, ability to focus on both the core banking
activities and implementation of strategic projects, as well as on
establishing good relations with market environment and the Bank’s
employees provide ground to expect very good commercial and financial
results also in the current year.


Resolution No. 10


of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna



on approving the performance of duties by Members of the Supervisory
Board of Bank Polska Kasa Opieki S.A. in 2004


Pursuant to Art. 393 p. 1 and Art. 395 § 2 p. 3 of Code of the
Commercial Companies and pursuant to § 13 p. 4 of the Bank’s Statute,
the Ordinary General Meeting resolved as follows:





§1.


1.Alessandro Profumo Chairman, Jerzy Woźnicki Deputy Chairman, Paolo
Fiorentino Deputy Chairman, Secretary and Members: Paweł Dangel, Fausto
Galmarini, Enrico Pavoni, Leszek Pawłowicz, Jerzy Starak hereby receive
approval of their duties performed in the period from 1st January till
31st December 2004.


2.Kurt Geiger, Member of the Supervisory Board hereby receives approval
of his duties performed in the period from 1st January till 31st May
2004.


3.Oliver Greene, Member of the Supervisory Board hereby receives
approval of his duties performed in the period from 1st June till 31st
December 2004.


§2.


The Resolution is enacted upon its adoption.


Resolution No.11


of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna



on approving the performance of duties by the Members of the Management
Board


of Bank Polska Kasa Opieki S.A. in 2004


Pursuant to Art. 393 p.1 and Art. 395 § 2 p.3 of Code the Commercial
Companies and pursuant to § 13 p. 4 of the Bank’s Statute, the General
Meeting resolved as follows:


§1.


1.The following Members of the Management Board hereby receive approval
of their duties performed in the period from 1st January till 31st
December 2004: Jan Krzysztof Bielecki, President of the Management
Board, CEO, Luigi Lovaglio, Deputy President of the Management Board,
COO, Sabina Olton Deputy President, Chief Accountant of the Bank and
Przemysław Figarski Member of the Management Board.


2.Janusz Dedo Deputy President of the Management Board, hereby receives
approval of her duties performed in the period from 1st January till 7th
April 2004.


3.Cezary Smorszczewski, Member of the Management Board till 7th April
2004, Deputy President from 8th April 2004 till 18th October 2004,
hereby receives approval of his duties performed in the period from 1st
January till 18th October 2004.


4.Paolo Iannone and Christopher Kosmider, Members of the Management
Board, hereby receive approval of his duties performed in the period
from 8th April till 31st December 2004.


5.Irene Grzybowski Member of the Management Board, hereby receives
approval of his duties performed in the period from 1st December till
31st December 2004.


6.Marian Ważyński Member of the Management Board, hereby receives
approval of his duties performed in the period from 15th December till
31st December 2004.


§2.


The Resolution is enacted upon its adoption.


Resolution No. 12


of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna



on appointing the auditor of Bank Pekao S.A. for 2005-2006


Pursuant to § 13 p.17 of the Statute of Bank Pekao S.A., the Ordinary
General Meeting resolves as follows:


§1.


The General Meeting appoints KPMG Audyt Sp. z o.o. as the auditor of
Bank Pekao S.A. for audit and review of the financial statements of Bank
Pekao S.A. and consolidated financial statements of Bank Pekao S.A.
Capital Group for 2005-2006.


§2.


The Management Board is hereby authorised to established all terms and
conditions of the agreement with KPMG Audyt Sp. z o.o. concerning audit
and review of the statements mentioned in § 1.


§3.


The Resolution is enacted upon its adoption.


Enclosure


Justification of the resolutions of the Ordinary General Meeting of Bank
Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna on appointing the auditor of Bank
Pekao S.A. for 2005-2006


The Ordinary General Meeting of the Bank, acting in accordance with § 13
point 17 of the Bank’s Statute shall appoint an auditor. The agreement
with the company Ernst & Young Audit Sp. z o.o. covered the examination
of financial statements of the Bank and the Capital Group of Bank Pekao
S.A. for 2002-2004.


In this connection the Management Board decided to present to the
Ordinary General Meeting of the Bank the proposal to appoint KPMG Audyt
Sp. z o.o. as the auditor of Bank Pekao S.A. for audit and review of the
financial statements of Bank Pekao S.A. and consolidated financial
statements of Bank Pekao S.A. Capital Group for 2005-2006. KPMG S.p.A.
was selected by the Ordinary General Meeting of UniCredito Italiano as
auditor of this bank for the years 2004-2006.


The Supervisory Board recommended to the Ordinary General Meeting to
adopt the resolution on appointing KPMG Audyt Sp. z o.o. as the auditor
of Bank Pekao S.A.


Resolution No. 13


of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna



on preparation of the financial reports of Bank Pekao S.A.in
compliance with International Accounting Standards


Pursuant to Art. 45 sect. 1c in connection with Art. 45 sect.1a of
Accounting Act dated 29th September 1994 (uniform text Journal of Law
from 2002, no. 76, pos. 694 as amended), the Ordinary General Meeting
resolves as follows:


§1. The financial reports of Bank Pekao S.A. shall be prepared in
compliance with International Accounting Standards starting from the
financial year beginning on 1st January 2005.


§2. The Resolution is enacted upon its adoption.


Enclosure


Justification of the resolutions of the Ordinary General Meeting of Bank
Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna on preparation of the financial
statements of Bank Pekao S.A. in compliance with International
Accounting Standards


The obligation to apply IAS in the European Union member states was
introduced by the Regulation (EC) 1606/2002 of the European Parliament
and the European Union Council of July 19th, 2002 on applying of the
international accounting standards.


Following the regulations of the EU, the Polish laws were changed by
amending of the Act on accounting. There was introduced the obligation
to apply IAS within the scope of consolidated financial statements for
the year of 2005 and it was made possible to prepare the individual
statements in accordance with IAS on the basis of the decision of the
approving body.


It means that the individual financial statements may still be prepared
according to the Polish standards. However in case when the entity
applies the Polish accounting standards, the external regulations impose
the obligation to disclose and point the differences between the
statements prepared according to the Polish standards and the statements
prepared in accordance with IAS. These differences influence the
financial result and the value of the Bank’s equity, as well as the
presentation of the financial statements items.


In particular, the area influencing the Bank’s equity and results is the
assessment of the credit exposure resulting from different estimation
methodology and risk assessment. Moreover, applying of various rules for
assets and liabilities valuation will make it necessary to perform some
complicated transformations and very detailed adjustments between the
Polish accounting rules and the rules adopted in the IAS, and as the
result the obligation to prove the reliability of the made
transformations.


To sum up, preparing of individual and consolidated statements in
accordance with IAS enables the uniform assessment of the economic
events and full unification of assets and liabilities assessment rules.


As a result the Management Board decided to present to the Ordinary
General Meeting of the Bank the motion on preparation of the financial
statements of Bank Pekao S.A. in compliance with International
Accounting Standards starting from the financial year beginning on 1st
January 2005.


The Supervisory Board recommended to the Ordinary General Meeting to
adopt the resolution in this matter.


The Management Board informs that Ordinary General Meeting of Bank
Polska Kasa Opieki S.A. on 5th April 2005 considered all points covered
by the agenda of the Meeting. There were no objections submitted to the
minutes from this Meeting.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2005-04-05 Luigi Lovaglio Wiceprezes Zarządu Banku
2005-04-05 Elżbieta Krakowiak Dyrektor Wykonawczy
2005-04-05 Dariusz Choryło Dyrektor Biura Relacji Inwestorskich
2005-04-05 Jacek Starościak Dyrektor Gabinetu Prezesa

Cena akcji Pekao

Cena akcji Pekao w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Pekao aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Pekao.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama