Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Bank Millennium S.A.: Zaktualizowana strategia na lata 2013-2015 (2012-10-29)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 57:Zaktualizowana strategia Banku Millennium na lata 2013-2015.

Firma: BANK MILLENNIUM SPÓŁKA AKCYJNA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO









Raport bieżący nr 57 / 2012





Data sporządzenia: 2012-10-29
Skrócona nazwa emitenta
BANK MILLENNIUM S.A.
Temat
Zaktualizowana strategia Banku Millennium na lata 2013-2015.
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Treść raportu:
Zarząd Banku Millennium S.A.(“Bank") niniejszym ogłasza zaktualizowaną strategię Grupy Banku Millennium wraz z głównymi celami średniookresowymi.

Strategia Banku na lata 2013-2015 uwzględnia otoczenie makroekonomiczne, perspektywy na przyszłość, osiągnięcia Banku na przestrzeni ostatnich lat, trendy występujące w sektorze bankowym, a także poziom ambicji, z którym Bank będzie realizował poprawę wyników i kreował wartość dla Akcjonariuszy, Klientów i Pracowników.

Otoczenie makroekonomiczne zakłada umiarkowanie optymistyczne średnioterminowe prognozy makroekonomiczne, wspierające korzystne warunki wzrostu w branży bankowej, pomimo wahań, które może przynieść kryzys europejski. Z drugiej strony, niekorzystne czynniki, takie jak rosnące od niedawna bezrobocie oraz poziom kredytów zagrożonych, wymagają utrzymania ostrożnościowego i skutecznego zarządzania ryzykiem.

Od 10 lat Bank Millennium systematycznie usprawnia swą strukturę oraz buduje potencjał służący dalszemu wzrostowi biznesu. Fundamenty te przekładają się na kluczowe atuty Banku, z których najważniejsze to: dobrze rozmieszczona sieć oddziałów wspierana przez nowoczesną infrastrukturę wielokanałową, najwyższa jakość obsługi, wyraźnie rozpoznawalna marka oraz skutecznie zbudowana pozycja w kredytach hipotecznych, kartach kredytowych i finansowaniu specjalistycznym.

W celu zapewnienia zrównoważonego wzrostu, wszystkie inicjatywy strategiczne muszą spełniać warunki zapewniające stabilność Banku, obejmujące: silną bazę kapitałową, bezpieczny poziom płynności, sprawne zarządzanie ryzykiem, ciągłą kontrolę kosztów oraz zoptymalizowane procesy.

Pięć głównych strategicznych priorytetów dla Banku Millennium na lata 2013-2015 to:
1. Koncentracja na najbardziej wartościowych obszarach biznesu przy jednoczesnym położeniu nacisku na produkty z wysoką marżą,
2. Dalsza poprawa efektywności sieci sprzedaży,
3. Poprawa struktury bilansu i dochodowości w obszarze przedsiębiorstw,
4. Przygotowanie Banku na przyszłe wyzwania poprzez inwestowanie w analizę biznesu i platformę wielokanałową,
5. Utrzymanie przewagi w zakresie wydajności poprzez skuteczne zarządzanie infrastrukturą i utrzymanie dyscypliny kosztowej.



W celu pełnego wykorzystania istniejących możliwości, poza wykorzystaniem swoich kluczowych atutów, Bank skupi się na następujących, najważniejszych inicjatywach:

• Wzroście kredytów konsumpcyjnych oraz ich udziału w kredytach detalicznych ogółem.
• Osiągnięciu pozycji wzorcowego banku w zakresie oszczędności i transakcji dzięki opracowaniu szerokiej gamy produktów i usług oszczędnościowych dla Klientów, równoważących potrzeby w zakresie płynności i inwestowania.
• Ustawicznym tworzeniu innowacyjnych produktów flagowych wyprzedzających konkurencję i wspomagających pozyskiwanie Klientów.
• Optymalizowaniu wielokanałowej sprzedaży i obsługi oraz zaawansowanej analizy biznesowej dla zapewniania maksymalnej wygody, wzrostu sprzedaży oraz sprawnej dystrybucji produktów.
• Uchwyceniu kolejnej fali rozwoju bankowości cyfrowej oraz dążeniu do osiągnięcia wiodącej pozycji w bankowości mobilnej.
• Wykorzystaniu szerszych możliwości na rynku finansowania przedsiębiorstw, łączących orientację na MŚP z docieraniem do dużych przedsiębiorstw.
• Nawiązywaniu strategicznych relacji partnerskich z kluczowymi klientami korporacyjnymi.


Główne cele średniookresowe na rok 2015 wynikające ze zaktualizowanej strategii są następujące:

1. Wskaźnik zwrotu na kapitale (ROE) w przedziale 14-15%,
2. Wskaźnik koszty/dochody na poziomie 50%,
3. Wskaźnik kredyty/depozyty poniżej 100%,
4. Współczynnik kapitału podstawowego (Core Tier 1) na poziomie powyżej 10%,
5. Satysfakcja Klientów na poziomie ponad 90%,
6. Udział kredytów korporacyjnych i leasingu w ogólnym portfelu kredytowym na poziomie 30-35%.


Zastrzeżenie prawne:
Niniejszy dokument zawiera stwierdzenia odnoszące się do przyszłości. Stwierdzenia te opierają się na obecnych przewidywaniach Zarządu i zależą od wielu czynników niekontrolowanych przez Bank oraz obarczone są niepewnością, co może skutkować tym, że faktyczne dane mogą znacząco odbiegać od tych przedstawionych w stwierdzeniach odnoszących się do przyszłości.

Niniejszy dokument nie stanowi prognozy ani szacunku wyników, w związku z tym zmiany strategii albo zmiana zamiarów Banku wywołana nieprzewidzianymi okolicznościami mającymi wpływ na strategię albo zamiary Banku, nie będą podlegały informowaniu w trybie przewidzianym dla informowania o zmianach prognozy lub szacunku wyników.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2012-10-29 Fernando Bicho Wiceprezes Banku Fernando Bicho

Cena akcji Millennium

Cena akcji Millennium w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Millennium aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Millennium.


Komunikaty ESPI

Komunikaty ESPI

ESPI - Komunikaty spółek


Reklama