Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Marie Brizard Wine & Spirits: Skonsolidowane obroty na dzień 30 września 2013 r. (2013-11-18)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB-W 29:SKONSOLIDOWANE OBROTY W KWOCIE 613 MILIONOW € NA 30 WRZESNIA 2013

Firma: BELVEDERE S.A.
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Spis załączników:
  1. 131115_resultatsIIItrimestre.pdf Skonsolidowane obroty w III kw. 2013

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO









Raport bieżący nr 29 / 2013
Data sporządzenia: 2013-11-15
Skrócona nazwa emitenta
SOBIESKI
Temat
SKONSOLIDOWANE OBROTY W KWOCIE 613 MILIONOW € NA 30 WRZESNIA 2013
Podstawa prawna
Inne uregulowania
Treść raportu:
KOMUNIKAT

SKONSOLIDOWANE OBROTY* W KWOCIE 613 MILIONOW € NA 30 WRZESNIA 2013

Treść raportu wraz z tabelą dostępna w załączniku.

Beaucaire, 15 listopada 2013 – Obroty Grupy Belvédère (na Euronext w Paryżu jako BVD) za 9 pierwszych miesięcy 2013, wyniosły 613 milionów € brutto (z pdatkiem akcyzowym włącznie), w porówaniu z kwotą 647,6 miliona € za ten sam okres ubiegłego roku, przy porównywalnym zakresie. Spadły zatem o 5,4%, a po korekcie związanej z różnicami kursowymi o 4,7%. Obroty netto wyniosły 394 milionów €, czyli zmniejszyły się o 1,9% (-1,3% przy stałym kursie wymiany) w stosunku do wyniku za pierwsze 9 miesięcy roku 2012.
Tylko w III kwartale sprzedaż netto lekko spadła, o 0,1 %. Nie licząc wpływu różnic kursowych, działalność wzrosła o 1,4 % w porównaniu do wyniku za III kwartał 2012.

Zmiany w głównych krajach, w których Grupa prowadzi działalność
W Polsce (57,6% obrotów), sprzedaż w ciągu pierwszych 9 miesięcy roku obrotowego 2013 spadła o 8,9% (-8,1% przy stałym kursie), co wiąże się głównie z tendencją spadkową na rynku wódki oraz dużą konkurencją. Bez podatku akcyzowego, spadek sprzedaży wyniósł -4,2% (-3,4% przy stałym kursie), przy czym w III kwartale sprzedaż zmniejszyła się o -2,1% (+0,4% przy stałym kursie).
Wódka Krupnik - numer 1 na polskim rynku - utrzymała swą pozycję, posiadając ilościowo 13,6% udziałów w rynku na koniec września 2013 .

We Francji (30,9% obrotów), sprzedaż wzrosła o 3,3% w stosunku do poprzedniego okresu rozliczeniowego.
Tylko w III kwartale obroty wzrosły o 5,8%, a sektor alkoholi mocnych odnotował 13% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku obrotowego 2012 (w sytuacji, gdy francuski rynek alkoholi mocnych w ciągu ostanich 12 miesięcy odnotował ilościowy spadek o 2,9%).
Francuski rynek whisky1, w okresie od września 2012 do września 2013 zmniejszył się o 1,6%, podczas gdy marka William Peel w tym samym czasie odnotowała wzrost o 0,8%.
Wódka Sobieski w okresie od września 2012 do września 2013 odnotowała wzrost, podczas gdy francuski rynek wódki1 zwiększył się w tym samym okresie o 3,5%.
Jeśli chodzi o rynek wódek anyżowych, marka Berger odnotowała ilościowy wzrost o 18,9%, choć rynek od początku roku obrotowego zmniejszył się o 4,1% (zródło AC Nielsen).

Sprzedaż działałności sektora win (Vins) spadła o 2% w stosunku do wyniku za III kwartał 2012, pomimo dobrych wyników Fruits & Wine – marki wprowadzonej na rynek wiosną 2012, której sprzedaż w pierwszych 9 miesiącach roku obrotowego 2013 wzrosła o 29%.

Spółki na Litwie wypracowały 5,7 % obrotów Grupy, ich dziłalność nadal ulega zmniejszeniu, a obroty bez podatku akcyzowego wyniosły 11,7 milona €, czyli w stosunku do wyniku za pierwszych 9 miesięcy roku 2012 wzrosły o 5,4%.

W Stanach Zjednoczonych (2,6% obrotów), sprzedaż spadła o 16,2% (-14,3% przy stałym kursie), co jest związane ze zwiększoną sprzedażą na początku roku 2012, przed podwyżką opłat w marcu 2013.
Tylko w III kwartale sprzedaż netto spadła o 13,5 %. Nie biorąc pod uwagę wpływu różnic kursowych, działalność zmniejszyła się o 9,5 % w porównaniu do wyniku za III kwartał 2012.

W Danii (0,7% obrotów), w pierwszych 9 miesiącach roku 2013 odnotowano spadek działalności o 40,5% w stosunku do analogicznego okresu roku 2012. Spadek ten tłumaczy się sprzedażą marki wódki Danzka, 10 kwietnia 2013, co miało negatywny wpływ (59%) na obroty. Spadek ten został częściowo skompensowany 17% wzrostem sprzedaży innych marek Grupy.


Krzysztof Tryliński, Prezes i Dyrektor Generalny spółki Belvédère oświadczył: « W okresie pierwszych 9 miesięcy roku 2013, spółki zależne Grupy odnotowały różne wyniki, jednak nadal należy wierzyć w możliwości dalszego rozwoju całej Grupy, pomimo wciąż trudnej sytuacji gospodarczej na niektórych rynkach ».

*Skonsolidowane dane za pierwszych 9 miesięcy roku obejmują wszystkie działalności Grupy. Są one porównywalne z danymi przedstawionymi w ostatnich komunikatach. Są to dane przed audytem.

Kontakt dla prasy:

FTI Consulting Strategic Communications
Tel.: +33 1 47 03 68 10

Guillaume Foucault – guillaume.foucault@fticonsulting.com
Yannick Duvergé – yannick.duverge@fticonsulting.com

Załączniki
Plik Opis
131115_resultatsIIItrimestre.pdf
131115_resultatsIIItrimestre.pdf
Skonsolidowane obroty w III kw. 2013

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






not available


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2013-11-18 Krzysztof Tryliński Dyrektor Generalny Belvedere SA Krzysztof Tryliński

Cena akcji Mbws

Cena akcji Mbws w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Mbws aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Mbws.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama