Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Labocanna S.A.: Aktualizacja strategii rozwoju Spółki (2022-03-03)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB_ASO 2:Aktualizacja strategii rozwoju Spółki

Firma: LABOCANNA SPÓŁKA AKCYJNA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 2 / 2022
Data sporządzenia: 2022-03-03
Skrócona nazwa emitenta
LABOCANNA S.A.
Temat
Aktualizacja strategii rozwoju Spółki
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Spółki Labocanna S.A. z siedzibą w Koszalinie ("Emitent", "Spółka"), niniejszym przekazuje aktualizację strategii rozwoju Spółki. Emitent w dniu 5 lutego 2021 r. komunikatem ESPI 3/2021 szeroko nakreślił swoją strategię wejścia i obecności na rynku konopnym, którą doprecyzował komunikatem ESPI 46/2021. W związku z powyższym Emitent dokonał okresowego przeglądu strategii biznesowej oraz przekazuje niniejszym do publicznej informacji dokonane w niej zmiany.

Obszary aktywności Emitenta:

1. Zarządzanie halą Kupiecką w Koszalinie

Aktualnie głównym przedmiotem działalności Emitenta jest zarządzanie obiektem handlowo-usługowym. Emitent w dniu 28 października 2021 r. nabył zabudowaną nieruchomość gruntową w Koszalinie, na której znajduje się galeria handlowa - Hala Kupiecka. Łączna powierzchnia zakupionego przez Emitenta obiektu wynosi 5.250,40 m2, z czego pod wynajem przeznaczonych jest 4.701,82 m2. Z chwilą zawarcia umowy przyrzeczonej zakupu nieruchomości Emitent z mocy prawa wszedł w rolę wynajmującego i przejął wszystkie ówczesne umowy najmu powierzchni handlowo-usługowych. Aktualnie nieruchomość jest w całości skomercjalizowana i z jej najmu Emitent generuje wszystkie przychody.

Strategia zarządzania Halą Kupiecką przez Emitenta zakłada:

- dążenie do wzrostu wartości nieruchomości,
- maksymalizację przychodów generowanych z najmu,
- dążenie do zapewnienia szerokiej i atrakcyjnej oferty handlowo-usługowej dla klientów indywidualnych odwiedzających galerię,
- podnoszenie atrakcyjności oferty dla najemców.

Emitent nie planuje rozwijać w przyszłości działalności na rynku nieruchomości komercyjnych typu galerie handlowe poprzez ich zakupy lub samodzielne budowanie. Emitent planuje wykorzystywać środki generowane z najmu na rozwój nowej działalności operacyjnej w sektorze konopnym.

2. Uruchomienie plantacji marihuany medycznej w obiekcie będącym aktualnie galerią handlową

Emitent w nabytej galerii handlowo-usługowej w Koszalinie planuje uruchomić plantację marihuany medycznej. Kluczowa dla uruchomienia produkcji marihuany medycznej jest zmiana prawa krajowego, które obecnie zakazuje podmiotom prywatnym komercyjnej uprawy marihuany medycznej. Legalna jest uprawa konopi przemysłowej. Emitent stale monitoruje na jakim etapie jest procedowanie projektów ustaw. Emitent zakłada w swojej strategii, że marihuana medyczna, która byłaby uprawiana w nabytej galerii handlowej, będzie kluczowym produktem Spółki.

3. Plany dotyczące rozwoju nowej działalności operacyjnej na rynku konopnym

Istotnym elementem rozwoju działalności operacyjnej Emitenta będzie budowa grupy konopnej. Emitent będzie dokonywał inwestycji kapitałowych w podmioty działające w branży konopnej. Celem tych inwestycji będzie utworzenie hubu konopnego działającego w różnych segmentach rynku konopnego, który osiąga efekty synergii. Podmioty z hubu konopnego będą podejmowały współpracę w zakresie stworzenia szerokiej oferty produktów konopnych oraz wykorzystania wspólnych kanałów marketingowych i dystrybucyjnych. Budowa grupy konopnej będzie się odbywać poprzez inwestycje kapitałowe Emitenta w pakiety kontrolne lub mniejszościowe spółek działających w branży konopnej. W przypadku inwestycji w pakiety mniejszościowe akcji/udziałów, przy zrealizowaniu założeń biznesowych, Emitent będzie mógł zwiększać zaangażowanie kapitałowe w tych podmiotach. Przy czym Emitent nie określa horyzontu czasowego oraz liczby podmiotów, które mają docelowo współtworzyć i współpracować w ramach hubu konopnego. Emitent realizując strategię budowy grupy konopnej dokonał w 2021 roku inwestycji w Medican Campus sp. z o.o. (wartość inwestycji: 1 165 000 zł, udział w kapitale: 20,00%).

Emitent planuje wprowadzać do swojej oferty nowe produkty konopne, które mogą być produkowane samodzielnie, przez podmioty z grupy konopnej lub przez zewnętrznych dostawców. Dla Emitenta kluczowe będzie budowanie rozpoznawalności marek własnych należących do Emitenta oraz wypracowanie skalowalnych kanałów dystrybucji i sprzedaży dla całego portfolio produktów konopnych.

Emitent w grudniu 2021 r. wprowadził do swojej oferty olejki konopne CBD pod marką Labocanna. Dostawcą pierwszej partii olejków konopnych była spółka powiązana Medican Campus sp. z o.o. Zamiarem Emitenta jest wprowadzenie do obrotu olejków CBD w 2022 roku. Emitent ocenia, że optymalnym sposobem sprzedaży olejków CBD będzie zawarcie umowy handlowej z ogólnopolską siecią drogerii lub aptek. W przypadku braku pozyskania partnerów sieciowych Emitent będzie poszukiwał alternatywnych kanałów sprzedaży dla olejków CBD. Emitent zakłada, że po pozyskaniu skalowalnego kanału sprzedaży będzie zwiększał produkcję olejków CBD. Ponadto Emitent planuje w roku 2022 r. wprowadzić do oferty i do obrotu susz konopny do palenia bez zawartości THC. Emitent od IV kwartału 2021 r. prowadzi analizy rynku oraz poszukuje potencjalnych partnerów i dostawców tego produktu. Ponadto Emitent będzie stale analizował trendy na rynku konopnym i będzie dążył do poszerzania oferty o nowe produkty.

4. Działalność badawczo-rozwojowa

Emitent ocenia, że działalność badawczo-rozwojowa będzie istotnym elementem w jego rozwoju. Rynek produktów konopnych jest bardzo rozwojowy i istnieje potencjał na wytworzenie nowych produktów, udoskonalenie obecnych lub odkrycie nowych zastosowań istniejących już produktów. Emitent planuje prowadzić badania dotyczące metod produkcji oraz przetwarzania konopi, co również może skutkować powstaniem technologii produkcji nowych ulepszonych produktów.
Aktualnie Emitent współpracuje z trzema uniwersytetami. W grudniu 2021 r. Emitent zawarł umowę z jednostką badawczą przy Uniwersytecie Medycznym w Lublinie w zakresie właściwości przeciwbólowych olejku konopnego CBD 10% (informację o wynikach przeprowadzonych badań Emitent opublikował w raporcie bieżącym ESPI 1/2022 z 1 marca 2022 r.). Współpraca z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy Katedrą i Zakładem Chemii Leków została sformalizowana umową ramową w marcu 2021 r., której przedmiotem jest pomoc w realizacji projektów w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych Spółki. Emitent podjął również współpracę z Katedrą Biologii Molekularnej Instytutem Nauk Biologicznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

Emitent chce w dalszej kolejności przeprowadzić badania w zakresie oddziaływania konopi i ich wykorzystania w:

- leczeniu bólu (rozwinięcie już przeprowadzonych badań),
- oddziaływaniu na wirusy z grupy SARS,
- terapii w onkologii,
- stworzeniu nowych efektywnych związków i mieszanin na bazie CBD, CBG, CBC do wykorzystania w produkcji kosmetyków konopnych.

O postępach w realizacji poszczególnych obszarów strategii Emitent będzie informował w oddzielnych raportach bieżących.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2022-03-03 Dominik Staroń Prezes Zarządu Dominik Staroń

Cena akcji Labocanna

Cena akcji Labocanna w momencie publikacji komunikatu to 1.69 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Labocanna aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Labocanna.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama