Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

G-Energy S.A.: Wpływ pandemii koronawirusa COVID-19 na działalność Spółki (2020-04-06)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB_ASO 14:Wpływ pandemii Koronawirusa COVID-19 na działalność Emitenta, oraz wstępna informacja o przychodach Emitenta osiągniętych w 1 kwartale 2020 roku.

Firma: G-ENERGY SPÓŁKA AKCYJNA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 14 / 2020
Data sporządzenia: 2020-04-06
Skrócona nazwa emitenta
G-ENERGY S.A.
Temat
Wpływ pandemii Koronawirusa COVID-19 na działalność Emitenta, oraz wstępna informacja o przychodach Emitenta osiągniętych w 1 kwartale 2020 roku.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd G-Energy S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej: "Emitent"), informuje, iż zgodnie z aktualną na dzień 6 kwietnia 2020 roku oceną, Emitent spodziewa się, iż skutki ogłoszonej przez Światową Organizację Zdrowia WHO pandemii Koronawirusa COVID-19 i związane z tym działania podjęte w przez administrację rządową wdrożenia ograniczeń, najpierw związanych z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego, a następnie stanu epidemii, a także samorządową w zakresie ograniczenia działalności, będą miały wpływ na przyszłe wyniki finansowe Emitenta, o czym Spółka informowała w Sprawozdaniu Zarządu za rok 2019 opublikowanym w dniu 20 marca 2020 roku (strona 75 i nast.).
Emitent nie ma realnych możliwości, na moment publikacji niniejszego raportu, oszacować pełnych skutków pandemii Koronawirusa na wyniki finansowe, w szczególności opartym na analizie jakościowej oraz ilościowej prowadzonej działalności, należy jednak zaznaczyć, iż Spółka powzięła wszelkie niezbędne kroki i kontynuuje działania do zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom jak również umożliwienia wszystkim pracownikom, współpracownikom , zleceniobiorcom wykonywanie czynności w sposób zoptymalizowany, z zachowaniem procedur wynikających ze zmieniających się procedur administracyjnych i przepisów obowiązującego powszechnie prawa.
Na dzień sporządzenia niniejszego raportu zadania wykonywane są w następujący sposób:
1. Prace projektowe wykonywane są częściowo w systemie zdalnym ( przez osoby, które wyraziły życzenie wykonywania zadań w tym trybie) oraz stacjonarnie przez pozostałych projektantów i pracowników pomocniczych w Oddziałach zamiejscowych Spółki, tj. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków oraz Warszawa. Emitent dochowuje najwyższej staranności aby dotrzymać terminy projektów, mimo licznych komplikacji w komunikacji z urzędami jak i klientami głównego Zamawiającego, poszczególne oddziały PSG Sp. z o.o.
2. Roboty budowlane są prowadzone na bieżąco, należy jednak zauważyć, iż część robót będzie miało przesunięcia terminowe w zdecydowanej większości z przyczyn od Emitenta niezależnych. Zintensyfikowano i usprawniono rozwiazywanie problemów w uzgodnieniach inwestorskich oraz nadzorach branżowych, zwiększając starania o uproszczenie procedur oraz szersze wykorzystanie poczty elektronicznej. Pomimo ograniczonego dostępu do urzędów usprawniono system prowadzenia robót przez skuteczne uzyskiwanie niezbędnych pozwoleń formalnych typu akceptacji Projektów Organizacji Ruchu, zajęcia pasa drogowego itp., na wcześniejszym niż dotychczas było to niezbędne etapie prac projektowo wykonawczych.
3. Spółka na bieżąco otrzymuje zlecenia z Umów Ramowych, pomimo dwutygodniowego okresu przestoju, związanego z organizacją pracy przez Inwestora (Zamawiającego).
4. Zabezpieczono materiały od dostawców na najbliższe 6 miesięcy prowadzenia robót z Umów Ramowych co było możliwe poprzez działania wyprzedzające dokonane jeszcze przed ogłoszeniem formalnych ograniczeń administracyjno – prawnych.
5. Spółka wraz z podmiotem współzależnym Politerm Sp. z o.o. analizuje obecnie szereg przetargów branżowych, badając możliwość uczestnictwa i skuteczność pozyskania kontraktów o zadowalającej marży, przy jednocześnie zachowawczym sposobie liczenia kosztów oraz możliwości kadry pracowniczej i współpracowników.

Należy jednak zaznaczyć , że charakter wykonywanych przez Emitenta zadań wymaga do ich zakończenia współdziałania Zamawiających oraz ich elastycznego podejścia do wewnętrznych procedur i dostosowania ich do możliwości jakie obecnie umożliwiają przepisy prawa.
Emitent wskazuje przy tym, iż powyższa ocena została sporządzona zgodnie z najlepszą wiedzą Emitenta na dzień sporządzenia niniejszego raportu bieżącego, przy czym rozmiar wpływu jest nieznany i niemożliwy do oszacowania oraz uzależniony jest od czynników, które pozostają poza wpływem lub kontrolą ze strony Emitenta.
Zarząd Spółki na bieżąco analizuje sytuację Spółki w związku z rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19. Ewentualne nowe uwarunkowania, istotnie wpływające na generowane wyniki finansowe i sytuację gospodarczą Emitenta, zostaną zakomunikowane w trybie przewidzianym do przekazywania tego rodzaju informacji.

Wstepne wyniki przychotów Emitenta za 1 kwartał 2020 roku.

Odnosząc się do informacji dotyczącej przychodów ze sprzedaży i usług za 1 kwartał 2020 roku Spółka informuje , że wstępne szacowane wyniki wyniosły 3.896.877,33 PLN i są wyższe od przychodów ze sprzedaży osiągniętych w analogicznym okresie 2019 r. o 2.093 tys. zł, co oznacza wzrost przychodów o 116 punktów procentowych w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Dynamika sprzedaży w okresie porównawczym wzrosła o 216 %.
Prezentowane dane o przychodach ze sprzedaży w I kwartale 2020 r. są danymi wstępnymi i mogą różnić się od danych ostatecznych, które zostaną opublikowane w raporcie kwartalnym za I kwartał roku 2020.

Podstawa prawna:
Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (zwane też MAR).

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

Impact of the COVID-19 Coronavirus pandemic on the Issuer's operations, and preliminary information on the Issuer's revenue generated in the first quarter of 2020.

The Management Board of G-Energy S.A. with its registered office in Warsaw (hereinafter: the "Issuer"), informs that, according to the current assessment as of April 6, 2020, the Issuer expects that the effects of the COOID Coronavirus COVID-19 pandemic announced by the World Health Organization WHO and related actions taken in by the government administration of the implementation of restrictions, first associated with the introduction of an epidemic threat, followed by an epidemic status, as well as local government in the scope of limiting operations, will have an impact on the future financial results of the Issuer, about which the Company informed in the Management Board's Report for 2019 published on 20 March 2020 (page 75 et seq.).

The Issuer has no real possibility, at the time of publication of this report, to estimate the full effects of the Coronavirus pandemic on financial results, in particular based on a qualitative and quantitative analysis of its operations, but it should be noted that the Company has taken all necessary steps and continues to ensure the safety of employees as also enabling all employees, associates and contractors to perform their activities in an optimized manner, maintaining procedures resulting from changing administrative procedures and the provisions of generally applicable law.

Referring to information on sales and services revenues for the first quarter of 2020, the Company informs that preliminary estimated results amounted to PLN 3,896,877.33 and are higher than revenues from sales achieved in the corresponding period of 2019 by PLN 2,093 thousand. PLN, which means an increase of revenues by 116 percentage points compared to the same period last year. Sales dynamics in the comparative period increased by 216%.

The presented data on sales revenues in the first quarter of 2020 are preliminary data and may differ from the final data that will be published in the quarterly report for the first quarter of 2020.

Legal basis:

Article 17 para. 1 of Regulation (EU) No 596/2014 of the European Parliament and of the Council of 16 April 2014 on market abuse (Regulation on market abuse) and repealing Directive 2003/6 / EC of the European Parliament and of the Council and Commission Directive 2003 / 124 / EC, 2003/125 / EC and 2004/72 / EC (also called MAR).


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2020-04-06 Tomasz Bujak Wiceprezes Zarządu Tomasz Bujak

Cena akcji Genrg

Cena akcji Genrg w momencie publikacji komunikatu to 0.43 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Genrg aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Genrg.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama