Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Drago Entertainment S.A.: Przyjęcie strategii rozwoju na lata 2021-2023 (2021-11-09)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB_ASO 36:Przyjęcie strategii rozwoju Spółki na lata 2021-2023

Firma: DRAGO ENTERTAINMENT SPÓŁKA AKCYJNA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 36 / 2021
Data sporządzenia: 2021-11-09
Skrócona nazwa emitenta
DRAGO ENTERTAINMENT S.A.
Temat
Przyjęcie strategii rozwoju Spółki na lata 2021-2023
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd DRAGO entertainment S.A. („Spółka”, „Emitent”), z siedzibą w Krakowie, informuje o przyjęciu strategii rozwoju Spółki na lata 2021-2023.

Aktualizacja strategii Emitenta wynika z wydania gry Gas Station Simulator na platformie Steam, osiągnięciem sukcesu sprzedażowego ww. tytułu oraz koniecznością wyznaczenia kierunków dalszego działania Spółki.

Zarząd uznał przyjęcie aktualizacji strategii rozwoju na najbliższe lata za istotne, ze względu na określenie celów strategicznych Spółki, których osiągnięcie będzie miało wpływ na sytuację gospodarczą, majątkową i finansową oraz na dalsze perspektywy jej rozwoju.

Najważniejszymi czynnikami mającymi wpływ na opracowaną strategię rozwoju Spółki na lata 2021 – 2023 były:
1. szybkie osiągnięcie progu rentowności przy tytule Gas Station Simulator (1,5 godziny od premiery) oraz utrzymujący się wysoki poziom sprzedaży dziennej w okresie pierwszego miesiąca od wydania gry na PC,
2. stopień zaawansowania prac w projektach Winter Survival Simulator, Food Truck Simulator, Airport Contraband, Red Frost
3. przegląd pozostałego portfolio gier zaprezentowanych przez Emitenta na platformie Steam w formie zapowiedzi (trailerów),
4. obecne oraz prognozowane przepływy finansowe,
5. wysokie kompetencje i bogate doświadczenie Spółki pozwalające na samodzielną realizację własnych autorskich projektów,

Strategia rozwoju DRAGO entertainment S.A. na lata 2021-2023 obejmuje:
1. maksymalizację zysków z gry Gas Station Simulator poprzez rozwój tytułu we współpracy z wydawcami: Movie Games S.A. oraz na rynku chińskim HeartBeat Games, a także z inwestorem zewnętrznym jako partnerem współfinansującym, poprzez:
a. prowadzenie dalszych działań marketingowych związanych z promocją tytułu i poszerzaniem społeczności,
b. wprowadzenie gry w wersji na PC do sprzedaży na innych niż Steam platformach sprzedaży cyfrowej,
c. wydanie rozszerzeń gry (dodatkowy content), płatnych i bezpłatnych dodatków do gry (DLC), kontynuacji gry w postaci produkcji i wydania kolejnych gier w tej samej serii, w tym co najmniej tytułów: Road Diner Simulator, Motel Simulator i Road House Simulator, zgodnie z road mapą, która zostanie przedstawiona użytkownikom platformy Steam w IV kwartale 2021 roku,
d. portowanie gry Gas Station Simulator na konsole Xbox, PlayStation i Nintendo Switch, zgodnie z zawartymi umowami z MD Games S.A. w 2022 roku,
e. portowanie gry Gas Station Simulator w wersji VR,
2. wydanie autorskiego tytułu Winter Survival Simulator:
a. wydanie gry we wczesnym dostępie (early access) na platformie Steam w I kwartale 2022 roku,
b. dalszy rozwój gry do wydania pełnej wersji na podstawie road mapy opublikowanej po wydaniu wczesnego dostępu,
c. portowanie tytułu na konsole Xbox, PlayStation, Nintendo Switch oraz w wersji na VR
d. prowadzenie działań marketingowych związanych z promocją tytułu przed, w trakcie i po wydaniu gry,
3. zakończenie procesu produkcyjnego oraz wydanie w 2022 roku gier Food Truck Simulator i Airport Contraband we współpracy z wydawcą Movie Games S.A. oraz z inwestorem zewnętrznym jako partnerem współfinansującym,
4. dalszy rozwój serii Treasure Hunter Simulator, w szczególności poprzez produkcję i wydanie Treasure Hunter Simulator 2
5. zakończenie procesu produkcyjnego oraz wydanie autorskiego flagowego tytułu Spółki – Red Frost, z wykorzystaniem mechanik i assetów oraz rozwiązań zastosowanych i sprawdzonych w grze Winter Survival Simulator,
6. zapowiedź na platformie Steam własnych autorskich tytułów do końca 2022 roku,
7. przeniesienie notowań akcji Spółki na rynek regulowany Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.
8. rozbudowę zespołu produkcyjnego i marketingowego Emitenta, w tym poprzez nawiązanie współpracy z ewentualnymi podwykonawcami.

W opublikowanym Dokumencie Informacyjnym Spółki przygotowanym w związku z wprowadzeniem jej akcji do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. (NewConnect), Emitent deklarował, że przedstawiona w nim strategia rozwoju na lata 2020-2022 zakładała wydanie gry Red Frost oraz co najmniej 12 gier-symulatorów (w tym co najmniej 9 gier współfinansowanych przez partnerów zewnętrznych) oraz ich porting na wszystkie platformy sprzętowe. Po zrealizowaniu tej strategii Emitent miał podjąć decyzję, czy w dalszym ciągu będzie tworzyć wyłącznie gry autorskie, czy rozszerzy zakres prac równolegle o uprzednio realizowaną, bezpieczną strategię polegającą na tworzeniu gier na zlecenie.

Obecnie przedstawiona strategia rozwoju na lata 2021-2023 została opublikowana w związku z podjęciem decyzji przez Zarząd Emitenta, że Spółka będzie tworzyć wyłącznie gry autorskie i nie będzie podejmować zleceń zewnętrznych.

W związku z opracowaniem ww. strategii rozwoju, Zarząd Spółki informuje, że w związku z osiągnięciem sukcesu sprzedażowego tytułu Gas Station Simulator oraz zaawansowaniem prac nad projektami Food Truck Simulator i Airport Contraband, w dniu 9 listopada 2021 roku podpisane zostały stosowne aneksy do opisanych w Dokumencie Informacyjnym umów z inwestorem zewnętrznym współfinansującym ww. projekty (umowa inwestycyjna oraz umowy wykonawcze dotyczące projektów). Zgodnie z aneksami inwestor zrezygnował z prawa pierwszeństwa do realizacji we współpracy z Emitentem 15 nisko- i średniobudżetowych gier, na rzecz koncentracji współpracy z Emitentem na dotychczasowych warunkach oraz we współpracy z wydawcą Movie Games S.A. na rozwoju gry Gas Station Simulator wraz z rozszerzeniami, dodatkami i kontynuacjami oraz na realizacji projektów Road Diner Simulator, Food Truck Simulator i Airport Contraband.

Jednocześnie Spółka w porozumieniu z inwestorem zakończyła dalszą realizację projektów Paparazzi Simulator, Detective Simulator oraz Miner’s Hell. W przypadku podjęcia decyzji przez inwestora o realizacji ww. projektów przez inny podmiot, DRAGO entertainment S.A. zachowa procentowy udział w przychodach z ich komercjalizacji, a także może pełnić rolę wydawcy.

Podpisanie powyższych aneksów daje Spółce możliwość realizacji własnych projektów, w tym Winter Survival Simulator, Treasure Hunter Simulator 2, Red Frost i kolejnych planowanych, które zostaną zapowiedziane, zgodnie z niniejszą strategią na lata 2021-2023.

Działania opisane w niniejszym raporcie, zdaniem Zarządu będą miały wpływ na wzrost rentowności prowadzonej działalności i dalszy rozwój Spółki, a więc mogą mieć wpływ na cenę i wartość jej akcji.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2021-11-09 Joanna Tynor Prezes Zarządu Joanna Tynor

Cena akcji Dragoent

Cena akcji Dragoent w momencie publikacji komunikatu to 76.8 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Dragoent aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Dragoent.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama