Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Answear.com S.A.: Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży za II kwartał 2021 i I półrocze 2021 (2021-07-05)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB-W 28:Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com S.A. za II kwartał 2021 r. oraz I półrocze 2021 r.

Firma: ANSWEAR.COM SPÓŁKA AKCYJNA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Spis załączników:
  1. RB Answear ESPI 28_2021.pdf RB Answear ESPI 28_2021

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 28 / 2021
Data sporządzenia: 2021-07-05
Skrócona nazwa emitenta
ANSWEAR.COM S.A.
Temat
Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com S.A. za II kwartał 2021 r. oraz I półrocze 2021 r.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Answear.com S.A. („Spółka”) przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za II kwartał 2021 r. oraz I półrocze 2021 r. wraz z wartościami porównawczymi za II kwartał 2020 r. oraz I półrocze 2020 r.
Wstępne dane dotyczące sprzedaży za II kwartał 2021 r. oraz I półrocze 2021 r.:
• W drugim kwartale 2021 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 37% w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r., osiągając kwotę 153 mln zł (II kwartał 2020 r.: 112 mln zł). Sprzedaż online za I półrocze 2021 r. wyniosła 279 mln zł i wzrosła o 53% w porównaniu do I półrocza 2020 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 182 mln zł.
• Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w drugim kwartale 2021 r. wyniosły 145 mln zł osiągając dynamikę 2Q2021 / 2Q2020 na poziomie 39% (II kwartał 2020 r.: 104 mln zł). Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2021 r. wyniosły 269 mln zł i wzrosły o 55% w porównaniu do I półrocza 2020 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 173 mln zł.
Komentarz Zarządu Spółki do danych liczbowych:
Spółka w drugim kwartale kontynuowała pozytywny trend dynamicznego wzrostu sprzedaży z pierwszego kwartału. Pomimo wysokiej bazy porównawczej wynikającej z bardzo dobrej sprzedaży w 2Q2020, Spółka osiągnęła wzrost r/r na sprzedaży online kwartalnej o 37% i w ciągu całego półrocza o 53%. Na uwagę zasługuje również wzrost sprzedaży online w drugim kwartale, w stosunku do sprzedaży z pierwszego kwartału obecnego roku, o 27 mln zł, tj. o 21%, pomimo otwarcia galerii handlowych na początku maja. Osiągnięte wyniki potwierdzają, że Answear.com, jako sklep multibrandowy działający wyłącznie on-line, zwiększa swoją sprzedaż bez względu na sytuację pandemiczną.
Jako główne czynniki wzrostu Zarząd wskazuje:
• Stale powiększającą się ofertę produktową, wprowadzenie do sprzedaży wielu nowych marek, zwiększenie zapasu towarów oferowanych klientom do natychmiastowego zakupu;
• Skuteczne działania marketingowe ukierunkowane na umocnienie marki na wszystkich rynkach, na których działa obecnie Spółka, zgodnie z założeniami strategii przedstawianej podczas IPO;
• Przepięcie wszystkich rynków na nową platformę e-commerce, włączenie aplikacji mobilnych na wszystkich rynkach, inne ulepszenia technologiczne wdrożone wraz z nowymi systemami, skutkujące wzrostem konwersji i wartości średniego koszyka;
• Dalszy rozwój marki własnej, dwie nowe kolekcje specjalne Answear.LAB zaoferowane do sprzedaży w drugim kwartale, wyróżniające Answear na tle konkurencji i przyciągające klientów do sklepu internetowego Answear.com
Objaśnienia:
(1) Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie (z uwzględnieniem zafiskalizowanych zwrotów), łącznie ze sprzedażą prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży do klienta), jak również opłatami klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;
(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży są pomniejszone również o wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za II kwartał 2021 r. i I półrocze 2021 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.
Załączniki
Plik Opis
RB Answear ESPI 28_2021.pdf
RB Answear ESPI 28_2021.pdf
RB Answear ESPI 28_2021

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2021-07-05 Krzysztof Bajołek Prezes Zarządu Krzysztof Bajołek

Cena akcji Answear

Cena akcji Answear w momencie publikacji komunikatu to 33.4 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Answear aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Answear.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Komunikaty ESPI

Komunikaty ESPI

ESPI - Komunikaty spółek


Reklama