RB 9:Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za I kwartał 2023 r.
Firma: ANSWEAR.COM SPÓŁKA AKCYJNASpis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | ||||||||||||
| Raport bieżący nr | 9 | / | 2023 | ||||||||
Data sporządzenia: | 2023-04-05 | |||||||||||
Skrócona nazwa emitenta | ||||||||||||
ANSWEAR.COM S.A. | ||||||||||||
Temat | ||||||||||||
Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za I kwartał 2023 r. | ||||||||||||
Podstawa prawna | ||||||||||||
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne. | ||||||||||||
Treść raportu: | ||||||||||||
Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za I kwartał 2023 r. wraz z wartościami porównawczymi za I kwartał 2022 r. - przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (1) w pierwszym kwartale 2023 r. wyniosły 271 mln zł osiągając dynamikę 1Q2023 / 1Q2022 na poziomie 52% (I kwartał 2022 r.: 178 mln zł). - w pierwszym kwartale 2023 r. sprzedaż online (2) wzrosła o 62% w porównaniu do analogicznego okresu 2022 r., osiągając wartość 268 mln zł (I kwartał 2022 r.: 166 mln zł). Komentarz Zarządu Spółki do danych liczbowych: Pomimo trudnych warunków makroekonomicznych Answear.com kontynuuje dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży, utrzymując pozycję jednej z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion. Osiągnięcie tak dobrych wyników sprzedażowych to efekt konsekwentnej realizacji strategii oraz wykorzystania zbudowanego potencjału firmy działającej obecnie na 11 rynkach regionu. Spółka elastycznie i reaktywnie zarządza budżetami marketingowymi wzmacniając sprzedaż na rynkach, na których obserwuje największą efektywność realizowanych kampanii, z korzyścią dla globalnego wzrostu sprzedaży i wyników Spółki. Jednocześnie Answear osiąga dodatnią dynamikę sprzedaży we wszystkich krajach, w których posiada sklepy internetowe, kontynuując realizację celu jakim jest budowa lidera w branży fashion e-commerce w regionie CEE. Answear kontynuuje również działania nastawione na budowanie świadomości marki poprzez szeroko zasięgowe kampanie telewizyjne i video-online, których pierwsza odsłona zaplanowana na ten rok została zrealizowana w miesiącach styczeń-luty, na wszystkich rynkach. Ponadto, dobrze wykorzystany okres wyprzedaży i optymalne zaplanowanie budżetów zakupowych pozwoliło na przyspieszenie rotacji zapasów oraz optymalizację marży. Na wysoką dynamikę sprzedaży 1Q2023 vs 1Q2022 wpływ miała niższa baza pierwszego kwartału zeszłego roku, w którym w dniu wybuchu wojny przeciw Ukrainie Answear wstrzymał sprzedaż na tym rynku. Jednak warto podkreślić, że w poprzednim roku, mimo bardzo trudnej sytuacji, dynamika przychodów ze sprzedaży Answear.com SA w 1Q2022 vs 1Q2021 wyniosła 44%. Objaśnienia: Różnica w poziomach dynamik sprzedaży on-line oraz przychodów ze sprzedaży wg sprawozdawczości MSSF wynika z faktu zarejestrowania przez Spółkę mniejszej ilości zwrotów z poprzedniego okresu, ponieważ większa część zwrotów dotyczących sprzedaży z grudnia 2022 r. została już dostarczona na magazyn i zaksięgowana jako pomniejszenie sprzedaży on-line w 4Q2022 r. W okresie porównawczym 1Q2022 zaksięgowano znacznie większą ilości zwrotów towarów otrzymanych w tamtym okresie, a które dotyczyły transakcji sprzedaży zrealizowanych w czwartym kwartale 2021 r. Zafiskalizowanie tych zwrotów obniżyło wartość sprzedaży on-line w 1Q2022, natomiast ich wpływ na przychody ze sprzedaży został skompensowany wykorzystaniem rezerwy utworzonej na ten cel w ciężar roku 2021 r., zgodnie z datą zawarcia transakcji sprzedaży, której dotyczy zwrot. (1) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów. (2) Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy; Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za I kwartał 2023 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych. |
MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
|
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2023-04-05 | Krzysztof Bajołek | Prezes Zarządu | Krzysztof Bajołek |
Cena akcji Answear
Cena akcji Answear w momencie publikacji komunikatu to 35.2 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Answear aktualnie.
W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Answear.