Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Agora S.A.: Rozpoczęcie procedury konsultacji w sprawie zmniejszenia zatrudnienia (2022-10-28)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 36:Rozpoczęcie procedury konsultacji w sprawie zmniejszenia zatrudnienia w spółce Agora S.A.

Firma: AGORA SA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 36 / 2022
Data sporządzenia: 2022-10-28
Skrócona nazwa emitenta
AGORA
Temat
Rozpoczęcie procedury konsultacji w sprawie zmniejszenia zatrudnienia w spółce Agora S.A.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Agory S.A. ("Spółka") z siedzibą w Warszawie informuje, że w dniu 28 października 2022 roku, zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, podjął uchwałę o rozpoczęciu procedury konsultacji w sprawie zwolnień grupowych ze związkami zawodowymi działającymi przy Spółce. Dodatkowo, w związku z ustawą z dnia 7 kwietnia 2006 roku o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji, konsultacje prowadzone będą również z Radą Pracowników Spółki.
Przyczyną zamierzonych zwolnień grupowych jest dążenie Spółki do podniesienia efektywności procesów funkcjonujących w Spółce oraz redukcja kosztów działalności. Z uwagi na czynniki ekonomiczno-finansowe tj. kryzys gospodarczy wywołany przez konflikt w Ukrainie, skutkujący m.in. wzrostem cen papieru oraz z uwagi na niekorzystne prognozy dotyczące rozwoju gospodarki w najbliższych kwartałach wymagane są zmiany struktury organizacyjnej Spółki.
Zamiarem Zarządu Spółki jest przeprowadzenie zwolnień do 84 pracowników zatrudnionych w Spółce, (co stanowi 5,9 % wszystkich zatrudnionych w Spółce na dzień 28 października 2022 roku), w okresie od 21 listopada do 20 grudnia 2022 roku.
Spółka przeprowadzi te zmiany z dbałością o pracowników, oferując im szereg działań osłonowych i wspierających.
Zarząd Spółki w dniu 28 października 2022 roku zwrócił się do związków zawodowych działających przy Spółce i Rady Pracowników Spółki o przystąpienie do konsultacji w powyższej sprawie oraz powiadomi właściwy urząd pracy o zamiarze przeprowadzenia zwolnień grupowych w Spółce.
Spółka opublikuje kolejny komunikat w sprawie zwolnień grupowych po zakończeniu wymaganych prawem konsultacji ze związkami zawodowymi działającymi przy Spółce oraz z Radą Pracowników Spółki i zawrze w nim informację o szacowanej wysokości rezerwy związanej z restrukturyzacją zatrudnienia w Agorze S.A., która w całości obciąży wynik Spółki i Grupy Agora w czwartym kwartale 2022 roku Ostateczne dane w zakresie wysokości zawiązanej rezerwy oraz wpływu restrukturyzacji zatrudnienia na wyniki finansowe Spółki i Grupy Agora zostaną podane w rocznym sprawozdaniu finansowym Spółki i Grupy Agora za rok 2022.
Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz. Urz. WE L 173 z 12.06.2014).

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

The Management Board of Agora S.A. with its registered seat in Warsaw ("Company") hereby informs that on October 28th, 2022, in accordance with the Act of March 13th, 2003 on Special Rules for Termination of Employment for Reasons Not Attributable to Employees, resolved to initiate the consultation on group layoffs with the trade unions operating in the Company. Additionally, in accordance with the Act of April 7th, 2006 on informing and consulting employees, the Company's works council shall also be consulted on the group layoff process. The reason for the planned group layoffs is the Company’s aim to increase the effectiveness of processes functioning within the Company and to reduce operating costs. Due to economic and financial factors, i.e economic crisis caused by the conflict in Ukraine resulting i.a. in the increase of the price of paper and due to adverse prognosis concerning economic growth in the coming quarters, the changes of the organizational structure of the Company are essential. The intention of the Management Board of Agora SA is to lay off up to 84 employees of the Company (which is ca. 5.9% of employees of the Company) between November 21st and December 20th, 2022 The Company shall go through these difficult changes in a thought out manner and with care for its employees, offering the dismissed employees a range of protective and supportive initiatives. On October 28th, 2022 the Management Board of the Company shall request the trade unions operating at the Company and the Company's works council to join in the consultation on collective redundancy process and shall provide the relevant Labor Office with information on the intention to execute group layoffs in the Company. The Company shall publish a consecutive regulatory filing on collective redundancies after the required by law process of consultation with trade unions and works council operating at the Company is finalized. This regulatory filing shall also include information on the estimated amount of provision related to the restructuring of employment in Agora S.A.  which will be fully charged to the result of the Company and of Agora Group in the 4th quarter of 2022. The final data regarding the amount of the provision and the effect of employment restructuring on the financial results of the Company and of Agora Group shall be published in the yearly financial statements of the Company and of Agora Group for 2022. Legal basis: article 17, paragraph 1 of the Regulation of the European Parliament and Council Regulation (EC) No. 596/2014 of April 16th, 2014 on market abuse (Regulation on Market Abuse) and repealing Directive 2003/6/EC of the European Parliament and of the Council and the Commission Directive 2003/124/EC, 2003/125/EC and 2004/72/EC (Acts. Office. EC L 173, 06.12.2014)

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2022-10-28 Bartosz Hojka Prezes Zarządu
2022-10-28 Wojciech Bartkowiak Członek Zarządu

Cena akcji Agora

Cena akcji Agora w momencie publikacji komunikatu to 4.92 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Agora aktualnie.

Reklama

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Agora.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama