Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Agora S.A.: Ocena sytuacji spółki przez RN w 2006 r. (2007-05-23)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 23:Uchwała Rady Nadzorczej Agory SA w sprawie zwięzłej oceny sytuacji Spółki w roku 2006

Firma: AGORA SA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO









Raport bieżący nr 23 / 2007





Data sporządzenia: 2007-05-23
Skrócona nazwa emitenta
AGORA
Temat
Uchwała Rady Nadzorczej Agory SA w sprawie zwięzłej oceny sytuacji Spółki w roku 2006
Podstawa prawna
Inne uregulowania
Treść raportu:
Uchwała Rady Nadzorczej w sprawie zwięzłej oceny sytuacji Spółki w 2006 roku.

W związku z przyjęciem przez Spółkę "Dobrych praktyk w spółkach publicznych" uchwalonych na podstawie § 29 Regulaminu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., Rada Nadzorcza uchwala co następuje:
1. Rada Nadzorcza Spółki oceniła sytuację Spółki w roku 2006.
Swoją ocenę Rada Nadzorcza formułuje na podstawie przeglądu spraw Spółki i dyskusji z Zarządem, prowadzonych na kwartalnych posiedzeniach odbywanych z udziałem Zarządu i na bieżąco. Rada bierze także pod uwagę ocenę sprawozdań finansowych za pierwsze półrocze i rok obrotowy 2006 dokonaną przez Komisję d/s Audytu, która swoje posiedzenia odbywała z udziałem audytora Spółki.
W 2006 r. Spółka stanęła przed nowymi, poważnymi wyzwaniami konkurencyjnymi. W kwietniu 2006 r. Axel Springer uruchomił nowy dziennik ogólnopolski. Pojawienie się Dziennika wyznaczyło nowe zasady konkurencji na rynku prasy codziennej w Polsce: niska cena okładkowa i wysokie nakłady marketingowe. Reagując na działania rynkowe konkurenta, Agora podjęła strategiczną decyzję o obniżeniu ceny okładkowej Gazety Wyborczej o 34% w całym kraju. Decyzja ta spowodowała zmniejszenie przychodów ze sprzedaży egzemplarzy.
Dziś, rok po wejściu Dziennika na polski rynek prasy codziennej, można ocenić efekty zastosowanej przez Spółkę strategii, a tym samym aktualny i przyszły układ sił na tym rynku. Rada Nadzorcza z ogromnym uznaniem patrzy na wyniki rynkowe Gazety, której pozycja rynkowa nie została naruszona przez nowego konkurenta. Gazeta sprzedaje ponad dwa razy więcej egzemplarzy od Dziennika i trafia do ponad dwukrotnie większej liczby czytelników. Co więcej, dzięki silnej jakościowo ofercie czytelniczej utrzymała ponad 40-procentowy udział w rynku reklamy dzienników.
W opinii Rady Nadzorczej zeszłoroczny sukces rynkowy Gazety jest pochodną budowanej i wzmacnianej przez lata opiniotwórczości tytułu, jej zakorzenienia i roli w krajowej i lokalnej debacie publicznej, a także innowacyjności w dziedzinie nowych, atrakcyjnych form reklamy i marketingu oraz szybkich i skutecznych decyzji strategicznych. Tym samym Rada Nadzorcza pragnie przekazać swoje największe uznanie dla kreatywności, energii i wielkiego talentu zespołu Gazety Wyborczej i Agory, który po raz kolejny pokazał, że potrafi skutecznie poradzić sobie nawet z największym wyzwaniem konkurencyjnym i - co więcej – realizować w tym samym czasie trudny dla Spółki program redukcji kosztów oraz rozwijać inne gałęzie działalności Spółki.

W ubiegłym roku Spółka osiągnęła sukcesy również w innych obszarach swojej działalności. Dynamicznie rozwijało się bezpłatne Metro, które jest dziś trzecią najpoczytniejszą ogólnopolską gazetą codzienną, a jego najważniejszy konkurent, szwedzki Metropol wycofał się z polskiego rynku. W segmencie reklamy zewnętrznej Spółka wypracowała wysoką 22% rentowność EBITDA i efektywnie rozwijała system ekskluzywnych i innowacyjnych nośników. Na uwagę zasługuje również wysoka rentowność grupy czasopism i sukcesy sprzedażowe kluczowych tytułów (Avanti, Logo), oraz poprawa wyników finansowych radiostacji, zwłaszcza TOK FM. W opinii Rady Nadzorczej w 2006 r. Agora bardzo dobrze wykorzystała swoje doświadczenie i koniunkturę na rynku, aby rozwijać i utrzymywać dużą skale przedsięwzięć książkowych i kolekcjonerskich. Rada Nadzorcza z aprobatą obserwuje również wdrażanie przez Spółkę strategii rozwoju w Internecie, która - poprzez poprawę wskaźników rynkowych i poszerzenie skali działalności o nowe serwisy - pozwoliła jej na zbudowanie w ubiegłym roku zdrowej podstawy do realizacji ambitnych celów rozwojowych.
Wymierne sukcesy rynkowe osiągnięte w 2006 r. przez Spółkę w głównych przedsięwzięciach pociągnęły za sobą negatywne skutki finansowe. W rezultacie wynik netto Spółki obniżył się o ponad 90 mln zł, a cena jej akcji znacząco spadła. Rada Nadzorcza pragnie podkreślić, że zeszłoroczne decyzje strategiczne zarządu Spółki miały jej pełne poparcie i były koniczne dla zapewnienia realizacji strategicznego celu utrzymania silnej pozycji rynkowej Gazety w długim okresie. Rada Nadzorcza z aprobatą przyjęła decyzję zarządu o wdrożeniu programu oszczędnościowego, w tym redukcji kosztów stałych, mającego na celu poprawienie wskaźników rentowności Agory w kolejnych latach. Realizacja programu przebiegała prawidłowo, a jego efekty znajdą wymierny skutek w wynikach finansowych Agory w 2007 r.
Dziś Agora stoi przed kolejnymi wyzwaniami: wzrostem skali działalności w kontekście zmieniającego się świata mediów i nowych technologii. Zarząd przedstawił Radzie Nadzorczej strategię rozwoju, która jest realizowana zarówno w oparciu o istniejące aktywa spółki, jak i poprzez nowa pola aktywności on- i off-line. Rada Nadzorcza wyraża przekonanie, że płynność finansowa Spółki, jej aktualne zasoby tj. marki, treści, wiedza, doświadczenie i umiejętności pozwolą jej na skuteczny rozwój w nowej erze na rynku mediów. Rada Nadzorcza jest również przekonana, że zespół Agory, który dał skuteczny odpór konkurencji w ubiegłym roku jest w stanie szybko i elastycznie przygotować się i wykorzystać bogate zasoby Spółki do zmierzenia się z konkurencją, w tym nową, oraz z wyzwaniami, przed którymi stoją media w XXI wieku.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)
Resolution of the Supervisory Board to adopt the concise evaluation of the situation of the Company in 2006With regard to the adoption by the Company of the "Corporate Governance" provisions resolved on the basis of § 29 of the Warsaw Stock Exchange S.A. by-laws, the Supervisory Board resolves as follows: 1. The Supervisory Board has evaluated the situation of the Company in 2006.The Supervisory Board has formulated its evaluation on the basis of the review of the Company's affairs and the discussions with the Management Board which took place principally during the quarterly Supervisory Board meetings held with the participation of the Management Board. The Supervisory Board has also taken into consideration the review of the financial statements for the first half of 2006 and the financial year 2006 prepared by the Audit Committee, whose meetings were held with the participation of the representatives of the Company's auditor.In 2006 the Company faced new, important competitive challenges. In April 2006 Axel Springer started a new national daily paper. The introduction of Dziennik has established new rules for competition in the dailies market in Poland: a low cover price and a large marketing expense. In reaction to the competitor’s market approach, Agora made a strategic decision to reduce the cover price of Gazeta Wyborcza by 34% nationwide. As a result, the Company recorded a decline in revenues from copies sold.Today, a year after Dziennik joined the Polish dailies market, the results of the Company’s market strategy give grounds to evaluate its effectiveness and to assess the current make-up and future structure of the newspaper market in Poland. The Supervisory Board with great appreciation observes Gazeta’s strong market results and its position of leadership which the new competitor has failed to challenge. Gazeta sells over twice as many copies as Dziennik and reaches over twice as many readers. Moreover, due to its high-quality reading content Gazeta maintained over 40 percent share in the dailies advertising market.In the opinion of the Supervisory Board, Gazeta’s success of last year is an offshoot of its opinion-forming position, built and strengthened year by year, its well-entrenched role in the national and local public debate, as well as its innovative approach in the area of new and attractive advertising and marketing offers combined with effective strategic decision making process. Thereby, the Supervisory Board wishes to express its greatest appreciation for the creativity, energy and outstanding talent of the team of Gazeta Wyborcza and Agora, who have proven again that they are able to effectively manage even the greatest possible competitive challenge, executing at the same time a difficult cost optimization program and developing other business areas.Last year the Company also made accomplishments in the other segments of its operations. Free daily Metro grew dynamically to become the third most read national daily, while Swedish Metropol, its competitor, withdrew from the Polish market. The Company’s out-of-home advertising business achieved a high 22% EBITDA margin and has been effectively developing a system of exclusive and innovative panels. The Company also experienced high profitability in its the magazine portfolio, successes with the sale of its key titles (Avanti, Logo), and improvement in the financial results of its radio stations, particularly TOK FM. Agora also effectively leveraged its experience and market needs to develop and maintain strong presence in the book distribution business. In addition, the Supervisory Board approves the Company’s efforts to implement an Internet growth strategy. Last year’s achievements, particularly the improved market performance and expanded scale of operations through new online services, allowed Agora to build a rock solid foundation for its ambitious growth objectives. The notable marketplace achievements of the Company’s core businesses in 2006 negatively affected its financial results for that year. In effect, Agora’s net income shrunk by over PLN 90 million and its share price suffered significantly. The Supervisory Board would like to point to the fact that the Management Board’s strategic decisions were granted its full support and were necessary to fulfill the strategic goal of strengthening Gazeta’s long-term market position. The Supervisory Board welcomed the introduction of the Company’s cost optimization program, including fixed costs reduction. The Supervisory Board believes the program was executed properly and will positively influence Agora’s financial results in 2007.These times bring Agora new challenges, including growth of its operations in the context of new media and the changes caused by new technology. The Supervisory Board was presented with a growth strategy based on the development of the existing assets and creating new on- and off-line business activities. The Supervisory Board is confident that the Company’s financial liquidity, its asset portfolio, including strong brands, content resources, know how, skills and experience, will enable the successful growth of the Company in the years to come. The Board also believes that Agora’s team who last year successfully fended off a major competitive challenge will be able to quickly and flexibly employ the Company’s rich assets to face new competition and the challenges of the media in the 21st century.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2007-05-23 Wanda Rapaczynski Prezes zarządu

Cena akcji Agora

Cena akcji Agora w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Agora aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Agora.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama