Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Agora S.A.: Ocena sytuacji spółki przez RN (2008-04-10)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 13:Uchwała Rady Nadzorczej w sprawie zwięzłej oceny sytuacji Spółki w 2007 roku.

Firma: AGORA SA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO









Raport bieżący nr 13 / 2008





Data sporządzenia: 2008-04-10
Skrócona nazwa emitenta
AGORA
Temat
Uchwała Rady Nadzorczej w sprawie zwięzłej oceny sytuacji Spółki w 2007 roku.
Podstawa prawna
Inne uregulowania
Treść raportu:
W związku z przyjęciem przez Spółkę Dobrych praktyk w spółkach publicznych uchwalonych na podstawie § 29 Regulaminu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., Rada Nadzorcza uchwala co następuje:
1. Rada Nadzorcza Spółki oceniła sytuację Spółki w roku 2007.
Swoją ocenę Rada Nadzorcza formułuje na podstawie przeglądu spraw Spółki i dyskusji z Zarządem, prowadzonych na kwartalnych posiedzeniach odbywanych z udziałem Zarządu i na bieżąco. Rada bierze także pod uwagę ocenę sprawozdań finansowych za pierwsze półrocze i rok obrotowy 2007 dokonaną przez Komisję d/s Audytu, która swoje posiedzenia odbywała z udziałem audytora Spółki.
W 2007 r. Agora wypracowała bardzo dobre wyniki finansowe i rynkowe. Przychody Spółki wyniosły w zeszłym roku 1,3 mld zł i wzrosły o 12%. W tym samym okresie Agora prowadziła rozważną politykę kosztową. Rada Nadzorcza pragnie podkreślić, że wzrost kosztów operacyjnych o 5% odzwierciedla inicjatywy rozwojowe Spółki, tj. działalność internetową, której zasięg i przychody rosły szybciej niż konkurencji, czy strategie marketingowe pozwalające na odbudowanie strumienia wpływów ze sprzedaży egzemplarzy Gazety. W rezultacie wynik operacyjny Agory zwiększył się trzykrotnie, a wynik netto Spółki przekroczył 100 mln zł. Rada Nadzorcza pragnie wyrazić uznanie dla aktywności i talentu całego zespołu Agory, który w ciągu jednego roku potrafił skutecznie odbudować rentowność Grupy i - co więcej - prowadzić w tym samym czasie działania rozwojowe zwiększające skalę jej działalności.
W ciągu ostatnich kilku lat Spółka była pod olbrzymią presją konkurencyjną w segmencie dzienników płatnych. Zastosowana przez Agorę strategia rynkowa, polegająca na obniżeniu ceny okładkowej Gazety oraz wprowadzeniu efektywnych działań marketingowych zwiększających przychody ze sprzedaży egzemplarzy, przyniosła wymierne rezultaty operacyjne i rynkowe. Dziś Gazeta jest największym i najbardziej poczytnym tytułem opiniotwórczym w Polsce. Czyta ją 6 mln czytelników, tj. o 3,7 mln więcej niż springerowski Dziennik. Sprzedaż Gazety w 2007 r. wyniosła 448 tys. egzemplarzy i wzrosła o 3% w stosunku do 2006 r. , podczas gdy sprzedaż jej konkurentów kurczyła się (sprzedaż Rzeczpospolitej w tym samym okresie zmniejszyła się o 5%, natomiast sprzedaż Dziennika, który wystartował w kwietniu 2006 r. spadła w okresie maj-grudzień 2007 r. o 17%). Doskonała oferta czytelnicza oraz reklamowa ugruntowały silną pozycję Gazety na rynku reklamy dzienników. To ogromny sukces kierownictwa i zespołu Agory. Świadczy o ich unikalnych kompetencjach i doświadczeniu oraz skuteczności rynkowej w tym coraz bardziej konkurencyjnym segmencie.
Zeszły rok był bardzo udany dla wszystkich przedsięwzięć medialnych Agory. AMS skorzystał z dobrej koniunktury reklamowej zwiększając przychody o 13% i kontynuował rozwój sieci ekskluzywnych nośników. Wysokie rankingi czytelnictwa i rozwój oferty przyczyniły się do ponad 50% wzrostu przychodów bezpłatnego Metra. Na uwagę zasługuje również wysoka rentowność operacyjna czasopism, utrzymanie skali sprzedaży wydawnictw książkowych i kolekcjonerskich oraz osiągnięcie planowanego break-even na poziomie EBITDA w segmencie radiostacji.
Rada Nadzorcza pragnie podkreślić dynamikę rozwoju oferty internetowej Agory. W zeszłym roku Spółka uruchomiła 18 nowych serwisów online i unowocześniała 26 istniejących. Tym samym jej zasięg online wzrósł o 6 pkt. proc. do 44% (listopad 2007 r.), a wpływy z reklam podwoiły się w stosunku do 2006 r. To bardzo dobrze rokujące wyniki, które świadczą o dużym potencjale rozwojowym tego obszaru działalności.
Spółka działa w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym; zmiany te wiążą się z ryzykami, które Rada Nadzorcza uważa za istotne dla działalności Spółki. Po pierwsze, zmienia się rynek mediów, zarówno po stronie odbiorców, jak i reklamodawców. Zarząd realizuje strategię rozwoju mającą na celu dostosowanie portfela aktywów medialnych do powyższych zmian - poprzez akwizycje i nowe projekty. Te zmiany w portfelu niosą za sobą ryzyka związane z nowymi obszarami działalności. Po drugie, obecna sytuacja na rynkach finansowych – wyższa inflacja, zmniejszona dostępność i zwiększony koszt finansowania - tworzy ryzyka operacyjne dla wszystkich uczestników rynku, w tym dla Agory. Po trzecie, zmienia się otoczenie regulacyjne – z jednej strony, przepisy są dostosowywane do zmian rynkowych, z drugiej, zmieniają się przepisy administracyjne. Pierwszy rodzaj zmian może być dla Agory korzystny lub niekorzystny; ale każda zmiana wymaga szybkiego dostosowania. Z kolei zmiany administracyjne, jak np. te ograniczające lokalizacje nośników, tworzą dla Agory dodatkowe wyzwania w prowadzeniu bieżącej działalności , w reklamie zewnętrznej
Rada Nadzorcza Agory wspólnie z zarządem na bieżąco analizuje otoczenie rynkowe i czynniki ryzyka. W opinii Rady, zarząd spółki jest świadom powyższych ryzyk i zarządza nimi z należytą starannością. Nowe projekty są starannie analizowane i wyceniane; spółka utrzymuje wysoką płynność i niskie zadłużenie, które pozwoli jej nie tylko ograniczyć ryzyko finansowe, ale również wykorzystać obecne sprzyjające akwizycjom warunki; w przypadku zmian przepisów, spółka odpowiednio przystosowuje do nich swoją działalność.

W zeszłym roku Spółka zakończyła trwający kilkanaście miesięcy proces sukcesji na stanowisku prezesa zarządu. Rada Nadzorcza pragnie raz jeszcze wyrazić swoje podziękowanie byłej prezes zarządu, Wandzie Rapaczyńskiej, osobie o ogromnej charyzmie i reputacji, której wieloletnie przewodnictwo Spółce przyczyniło się do zbudowania jej siły rynkowej i niezależności finansowej. Dziś Agora to duża grupa medialna, która ma przed sobą czas aktywnego rozwoju w nowym kontekście medialnej rzeczywistości. Grupa medialna, która wielokrotnie udowodniła, jak ważne w zmaganiach konkurencyjnych są marka, reputacja, doświadczenie rynkowe oraz umiejętność łączenia szerokiej oferty medialnej. Rada Nadzorcza popiera ogłoszoną przez Zarząd strategię rozwoju firmy. W obowiązku Rady Nadzorczej leży wspieranie Zarządu w jej realizacji, a także bieżące analizowanie jej przebiegu. Rada Nadzorcza wyraża przekonanie, że zasoby finansowe Spółki, zdrowe fundamenty biznesowe oraz potencjał rozwojowy jej przedsięwzięć i kompetencje zespołu połączone z doświadczeniem, wieloletnią praktyką oraz strategicznym talentem przywódczym nowego prezesa, Marka Sowy, pozwolą Spółce zrealizować ambitne cele rozwojowe.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)
Resolution of the Supervisory Board to adopt the concise evaluation of the situation of the Company in 2007With regard to the adoption by the Company of the "Corporate Governance" provisions resolved on the basis of § 29 of the Warsaw Stock Exchange S.A. by-laws, the Supervisory Board resolves as follows: 1. The Supervisory Board has evaluated the situation of the Company in 2007.The Supervisory Board has formulated its evaluation on the basis of the review of the Company's affairs and the discussions with the Management Board which took place principally during the quarterly Supervisory Board meetings attended by the Management Board. The Supervisory Board has also taken into consideration the review of the financial statements for the first half of 2007 and the financial year 2007 prepared by the Audit Committee, whose meetings were held with the participation of the representatives of the Company's auditor.In 2007 Agora delivered excellent financial and market results. The Company’s revenues reached PLN 1.3 billion and grew by 12%, while its cost base was carefully managed. The Supervisory Board intends to underscore that the 5% increase of Agora’s operating expense reflects its growth initiatives, including internet business which grew reach and revenues ahead of market rates and new marketing strategies which allowed to regain Gazeta’s revenues from paid circulation. Effectively, Agora’s operating result grew threefold, while its net profit exceeded PLN 100 million. The Supervisory Board wishes to express its appreciation for the energy and talent of the whole Agora’s team who managed to rebuild Agora’s profitability in one year, executing at the same time growth initiatives aimed at expanding the Company’s scale of operations.During the last few years, the Company was under strong competitive pressure in the paid newspaper market. The applied market strategy based on Gazeta’s cover price reduction coupled with efficient marketing approach to increase the newspaper’s revenues from copies sold, delivered solid operating and market results. Today, Gazeta is the most read opinion-making newspaper in Poland which reaches 6 million readers ( 3.7 million more than Springer’s Dziennik). In 2007 Gazeta sold 448 thousand copies every day (up 3% yoy), while its competitors declined in paid circulation (Rzeczpospolita sold 5% fewer copies than in 2006, while Dziennik, which was launched in April 2006, lost 17% of its paid circulation in May-December 2007). Gazeta’s attractive readership and advertising offers allowed to strengthen its solid position in the newspaper advertising market. This reflects a remarkable success of Agora’s entire team and its management and demonstrates their unique competencies, experience and market efficiency in this increasingly competitive landscape.2007 was excellent for all Agora’s media businesses. AMS benefited from strong performance of outdoor advertising; it grew sales by 13% and continued to develop exclusive panel portfolio. Metro posted high readership rates and expanded its offer increasing advertising sales by over 50%. It should also be noted that the Company’s magazine portfolio saw high profitability margins, its collections business maintained scale of operations ,while its radio activity reached EBITDA break even.The Supervisory Board would like lay emphasis on the dynamic development of Agora’s Internet offer. Last year the Company launched 18 new services and revamped 26 existing offers. Thereby, the Company’s online operations grew reach by as much as 6 pp. to 44% ( November 2007) and doubled its advertising sales yoy. These results bode well for Agora’s Internet activity and attest to its future growth potential. The Company operates under dynamically changing market conditions. These changes entail risks which in the opinion of the Supervisory Board, may be material for the Company. One, the media market is changing, both in terms of audience and advertiser behaviour. The Management Board is implementing development strategy aimed at realigning the Company’s asset portfolio to these changes, via acquisition and new projects. The portfolio changes carry risks attendant on new business ventures. Two, the current situation in financial markets - higher inflation, diminished availability and increased cost of financing - create operational risks for all market participants, including Agora. Three, there are changes in the regulatory environment. On the one hand, media regulations are being tailored to market changes , on the other, the administrative laws alter. The former may be either favourable or unfavourable to Agora; each requires a speedy adjustment. The latter, such as the new restriction on panel localizations, create additional challenges for Agora in managing operations in the outdoor sector.The Supervisory Board, together with the Management Board, monitor market conditions and arising risk factors. In the opinion of the Supervisory Board , the Management Board of the Company is well aware of the aforementioned risks and manages them with due diligence. New projects are carefully analyzed and valued. The Company has a high level of financial liquidity and low debt, which will allow it not only to mitigate financing risks, but also to take advantage of favourable acquisition conditions. In the case of regulatory changes, the Company adjusts its activities in compliance with new rules.Last year, Agora concluded the succession process for the company’s CEO position. The Supervisory Board would like to express its gratitude to the former CEO, Wanda Rapaczynski, a charismatic leader with excellent reputation, whose long-term leadership of the Company was instrumental in building its market position and financial strength. Today Agora is the large media enterprise which faces dynamic growth of its operations in the changing media context. Many times, this enterprise proved that competitive adventure lies in brand, reputation, market experience and the ability to combine wide-array of media assets. The Supervisory Board approves of the Management Board’s growth strategy announced in February 2008. The Supervisory Board believes that its job is to support the Management Board in its execution, as well as to constantly monitor its implementation. The Supervisory Board is confident that the Company’s current financial capacity, the competencies of its team, as well as solid financial fundamentals and growth potential of its businesses combined with long-term experience, strategic talent and leadership skills of the new CEO, Marek Sowa, will ensure the accomplishment of Agora’s ambitious growth objectives.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2008-04-10 Marek Sowa Prezes zarządu

Cena akcji Agora

Cena akcji Agora w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Agora aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Agora.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama