Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Agora S.A.: Ocena spółki przez RN (2006-05-26)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 24:Uchwała Rady Nadzorczej w sprawie zwięzłej oceny sytuacji Spółki w roku 2005.

Firma: AGORA SA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD









Raport bieżący nr 24 / 2006





Data sporządzenia: 2006-05-26
Skrócona nazwa emitenta
AGORA
Temat
Uchwała Rady Nadzorczej w sprawie zwięzłej oceny sytuacji Spółki w roku 2005.
Podstawa prawna
Inne uregulowania
Treść raportu:
W związku z przyjęciem przez Spółkę "Dobrych praktyk w spółkach publicznych" uchwalonych na podstawie § 29 Regulaminu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., Rada Nadzorcza uchwala co następuje:


1. Rada Nadzorcza Spółki oceniła sytuację Spółki w roku 2005. Swoją ocenę Rada Nadzorcza formułuje na podstawie przeglądu spraw Spółki i dyskusji z Zarządem, prowadzonych na kwartalnych posiedzeniach odbywanych z udziałem Zarządu i na bieżąco. Rada bierze także pod uwagę ocenę sprawozdań finansowych za pierwsze półrocze i rok obrotowy 2005 dokonaną przez Komisję d/s Audytu, która swoje posiedzenia odbywała z udziałem audytora Spółki.

Rada Nadzorcza Spółki oceniła sytuację Spółki w roku 2005 jako dobrą. W porównaniu do roku 2004 wyniki finansowe Spółki uległy istotnej poprawie dzięki lepszej koniunkturze na rynku reklam, doskonałym wynikom przedsięwzięć Agory, a także dzięki wdrożeniu nowych, uwieńczonych sukcesem projektów (np. kolekcje książek, Avanti) i dobrze przeprowadzonej restrukturyzacji.

Ponadto Rada Nadzorcza wskazuje, że płynność finansowa Spółki jest bardzo dobra, a Spółka prowadzi przejrzystą politykę w zakresie sprawozdawczości finansowej. Rentowność EBITDA jest wyraźnym dowodem zdrowej sytuacji finansowej Spółki oraz dowodem umocnienia jej pozycji na rynku.


W roku 2005 Spółka we właściwy sposób wykorzystała wzrost na rynku reklamowym dla umocnienia swojej pozycji. Nowe strategie promocji nakładu Gazety zaowocowały wzrostem sprzedaży egzemplarzowej, podczas kiedy nakłady prawie wszystkich polskich gazet skurczyły się. Agora jest liderem w segmencie magazynów shoppingowych dzięki skutecznych pomysłów na nowe tytuły magazynowe. W przedsięwzięciu reklamy zewnętrznej na uznanie zasługuje skuteczna restrukturyzacja firmy i jej rozwój w nowych segmentach tego rynku. Rada Nadzorcza z aprobatą obserwuje działanie Spółki podjęte w celu optymalizacji efektywności jej działalności w sektorze radiowym. Na uznanie zasługuje fakt że bezpłatne Metro, już w kilka miesięcy po przekształceniu w tytuł ogólnopolski, stało się najbardziej poczytną gazetą wielkomiejską i czwartą w Polsce. Niewątpliwym sukcesem jest to, iż kolekcje książek w rok od startu osiągnęły istotna skalę rentowności i są w tej chwili drugim co do wielkości przedsięwzięciem Agory. Obok tych niewątpliwych sukcesów Spółka odnotowała ostatnio także niepowodzenie. Mimo solidnych przygotowań i optymistycznych badań rynkowych przeprowadzonych przed ukazaniem się nowego tytułu, nie powiodła się próba wejścia na rynek Nowego Dnia. Rada Nadzorcza z aprobatą przyjęła zdecydowane działanie Zarządu Spółki i decyzję o zaprzestaniu wydawania Nowego Dnia.

Rada Nadzorcza wyraża również przekonanie iż prowadzone w 2005 roku prace nad strategią Spółki umożliwią wykorzystanie ich efektów w latach najbliższych, w których oczekuje się dobrej koniunktury na rynkach medialnych.


W roku 2005 Rada Nadzorcza powołała spośród swoich członków Komisję ds. Osobowych i Wynagrodzeń. Komisja wraz z Radą Nadzorczą Spółki i jej Zarządem kontynuowała prace nad długoterminowym projektem sukcesji. Zdaniem Rady, projekt ten zapewni ciągłość efektywnego zarządzania Spółką w przypadku zmian w zarządzie wynikających z osiągnięcia wieku emerytalnego przez jej Prezesa Zarządu.

W dniu przyjmowania tej uchwały Spółka stoi przed nowymi wyzwaniami konkurencyjnymi. Spółka musi się zmierzyć z nową sytuacją konkurencyjną na rynku gazet po rozpoczęciu wydawania nowego tytułu przez zachodni koncern medialny. Zarząd Agory nie lekceważy konkurencji, szczególnie ze strony wielkiego wydawcy. Miarą tego jest staranność, z jaką Spółka przygotowuje się na takie sytuacje, czego dowodzą trafne i zdecydowane działania Spółki w odpowiedzi na nowe okoliczności. W przeszłości Spółka wielokrotnie była zmuszona zmierzyć się z konkurencją i innymi zagrożeniami i gotowa jest ponownie stawić im czoła.
Gazeta Wyborcza jest liderem na rynku gazet opiniotwórczych. Na korzyść Spółki przemawia silna i rozpoznawalna marka, jakość, długa tradycja oraz lojalność czytelników. Chociaż nie można przewidzieć w pełni konsekwencji wejścia na rynek polskich dzienników nowego dziennika, Rada Nadzorcza wyraża przekonanie, że Gazeta Wyborcza i inne podmioty wchodzące w skład Grupy Agora zachowają silną pozycję na rynku krajowym.

W perspektywie długoterminowej Spółka planuje nadal się rozwijać i kontynuować wzrost poprzez akwizycje i projekty organiczne. W marcu Spółka uruchomiła nowy serwis internetowy poświęcony ogłoszeniom o pracę, co może posłużyć jako przykład inwestycji ukierunkowanej ku wprowadzeniu Spółki w erę cyfrową. Spółka ma jeszcze wiele ciekawych pomysłów, a przede wszystkim także środki na kontynuacje inwestycji zarówno w kraju jak i za granicą.


2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)
Resolution of the Supervisory Board of Agora SA regarding the concise evaluation of the situation of the Company in 2005.With regard to the adoption by the Company of the "Corporate Governance" provisions resolved on the basis of § 29 of the by-laws of the Warsaw Stock Exchange S.A. by-laws, the Supervisory Boards resolves as follows: 1. The Supervisory Board has evaluated the situation of the Company in 2005. The Supervisory Board has formulated its evaluation on the basis of the review of the Company's affairs and the discussions with the Management Board took place principally during the quarterly Supervisory Board meetings held with the participation of the Management Board. The Supervisory Board has also taken into consideration the review of the financial statements for the first half of 2005 and the financial year 2005 prepared by the Audit Committee, whose meetings were held with the participation of the representatives of the Company's auditor.The Supervisory Board of the Company evaluated its situation in 2005 as good. In comparison to 2004 the financial results of the Company have significantly improved due to a better situation on the advertising market, strong operating performance in key areas of Agora’s operations and the successful implementation of new projects (e.g.. book collections, Avanti) as well as the successful restructuring of the Company. In particular, the Supervisory Board indicates that the liquidity of the Company is very good and the Company has very transparent financial reports. The EBITDA margin is a clear proof of the Company’ healthy financial situation and a proof of the strengthening of the Company’s position in the market.In 2005 the Company appropriately exploited the advertising market growth to strengthen its position. Gazeta Wyborcza has a solid position in terms of copy sales and advertising market share. New promotional strategies for Gazeta helped grow its copy sales while the circulation of practically all other Polish newspapers declined. Agora is a leader of the shopping magazine segment in Poland thanks to effective ideas regarding these magazines. The restructuring of the outdoor segment and the subsequent development of new business in that segment should be acknowledged as a success. The Supervisory Board approvingly observes the activity of the Company aimed at optimizing its radio sector operations. Another great success which should be recognized by Supervisory Board is that the free newspaper Metro became the most read big city newspaper with the fourth place in readership of newspapers in Poland. The fact that book collections, during a year since its inception, have become a profitable and second largest business of Agora should be viewed as an unquestionable success.Apart from all of its successes last year the Company also faced a setback. Last year Agora launched a new mid-market newspaper. Despite the fact that the project had been thoroughly prepared and supported by optimistic market research results, carried out before the launch of a new daily, Nowy Dzień did not succeed in entering the newspaper market.The Supervisory Board approvingly observed a quick and decisive action of the Management Board to stop publishing Nowy Dzień.The Supervisory Board expresses its opinion, that the work undertaken in 2005 in respect to the Company’s strategy, will enable the use of the effects of that work in the coming years, when the situation in the media market is expected to be good.In 2005 The Supervisory Board established the Human Resources and Remuneration Committee. The Committee together with the Supervisory Board and the Company’s Management Board continued the project of succession in the Management Board of the Company. In the opinion of the Supervisory Board this project will ensure a continuation of effective management of the Company in the case of changes in the Management Board due to retirement of the President of the Management Board.On the day of adoption of this resolution the Company faces new competitive challenges. The Company has to deal with a new situation in the newspaper market after a western concern launched a new newspaper. The Management Board of Agora SA takes the new competition seriously, especially when it comes from a large publisher. The measure of this seriousness is how thoroughly the Company prepares itself for such eventualities which has already been proved by accurate and decisive action taken by the Company’s Management Board in new circumstances. The Company has dealt with competition and other threats in the past and is prepared to face them again.Gazeta Wyborcza is a leader in the segment of opinion forming newspapers. The Company has an advantage of a powerful and well – recognized brand, quality, long tradition and the loyalty of its readers. Though, the consequences of a new daily entering the Polish newspaper market cannot be fully recognized, the Supervisory Board is convinced that Gazeta Wyborcza and other entities composing the Agora Group shall preserve a strong position in the Polish market. The Company plans further development and continuation of its growth through acquisitions and greenfield projects. In March, the Company has launched a new on-line recruitment platform, which can be seen as an investment geared into introducing the Company into the digital future. The Company still has got many interesting projects to be undertaken and the financial resources to continue the process of investing in greenfields and acquisitions both in Poland and abroad.2. The resolution comes into force as of the date of its taking.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2006-05-26 Wanda Rapaczynski Prezes Zarządu

Cena akcji Agora

Cena akcji Agora w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Agora aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Agora.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama