Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Agora S.A.: Obniżka ceny Gazety Wyborczej - 1,5 zł (2006-04-12)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 13:Od piątku, 14 kwietnia „Gazeta Wyborcza” w całym kraju będzie kosztowała 1,5 zł.

Firma: AGORA SA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD









Raport bieżący nr 13 / 2006





Data sporządzenia: 2006-04-12
Skrócona nazwa emitenta
AGORA
Temat
Od piątku, 14 kwietnia "Gazeta Wyborcza" w całym kraju będzie kosztowała 1,5 zł.
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Treść raportu:
Agora zdecydowała się obniżyć cenę "Gazety Wyborczej" do 1,5 zł w całym kraju w związku z ogłoszeniem ceny nowego produktu Axel Springer. Decyzja ta została podjęta, aby czytelnicy mogli dokonywać wyboru kierując się jedynie jakością, a nie względami ekonomicznymi.

Koncern Axel Springer, prawdopodobnie obawiając się, że niemiecki format trudno przyjmie się na rynku silnie zakorzenionych gazet rodzimych, rozpoczął agresywną wojnę cenową. Ten niemiecki koncern zdobył doświadczenie rynkowe głównie w segmencie tabloidów, gdzie wprowadził drastyczne obniżanie ceny jako dominujący sposób walki o sprzedaż.

Zdaniem Agory tego typu praktyki źle definiują relacje z czytelnikami gazet opiniotwórczych, które polegają na budowaniu z nimi więzi dzięki najwyższej jakości dziennikarstwu i stałemu dialogowi, a nie najtańszej ofercie.

Strategia sprzedaży nowego produktu Axel Springer jest de facto atakiem na cały segment gazet opiniotwórczych w Polsce. Na razie jedyną nowością, jaką spółka ta wprowadza na rynku opiniotwórczym, jest zastosowanie strategii supermarketowej czyli najniższej ceny w kategorii.

Decyzja ta może mieć istotny wpływ na przychody ze sprzedaży egzemplarzowej Gazety Wyborczej.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)
As of Friday April 14, the cover price of “Gazeta Wyborcza" will be PLN 1.5 nationally.Agora decided to lower Gazeta Wyborcza’s cover price to PLN 1.5 nationally following the announcement of the cover price of the new Axel Springer product. This decision will enable readers to make their choices based exclusively on quality, rather than on economic factors.Axel Springer, perhaps concerned that the German format might have trouble finding its legs among the well entrenched Polish newspapers, started an aggressive price war. This German company gained market experience chiefly in the tabloid segment, where it introduced drastic price reductions as a main tool for building sales.In Agora’s opinion such practices are a bad way to define the relationship with readers of quality newspapers. Such relationships are built on the highest quality journalism and an ongoing dialogue, and not on the lowest price.Axel Springer’s pricing strategy de facto constitutes an attack on the entire quality newspaper segment in Poland. The only innovation this company has so far introduced in the quality segment is to use the supermarket strategy of “ the cheapest in the category." The Company’s decision may have a material impact on the level of revenues from “Gazeta Wyborcza" copy sales.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2006-04-12 Wanda Rapaczynski Prezes Zarządu

Cena akcji Agora

Cena akcji Agora w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Agora aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Agora.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama