Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Agora S.A.: Nowy Dzień – założenia wydawnicze i finansowe (2005-11-14)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 93:„NOWY DZIEŃ” – założenia wydawnicze i finansowe

Firma: AGORA SA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD









Raport bieżący nr 93 / 2005





Data sporządzenia: 2005-11-14
Skrócona nazwa emitenta
AGORA
Temat
"NOWY DZIEŃ" – założenia wydawnicze i finansowe
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Treść raportu:
W związku z raportami bieżącymi z dnia 4 października i 9 listopada 2005 r., Zarząd Agory SA z siedzibą w Warszawie (Spółka) przedstawia założenia wydawnicze i finansowe dotyczące pisma "NOWY DZIEŃ" - ogólnopolskiego dziennika o szerokim zasięgu.

W dniu 14 listopada ukazał się pierwszy numer dziennika. "NOWY DZIEŃ" będzie się ukazywał 6 razy w tygodniu i - poza wydaniem czwartkowym - będzie kosztował 1 zł. W czwartki cena dziennika wraz z dodatkiem telewizyjnym wyniesie 1,5 zł.

Na podstawie wyników badań marketingowych Spółka szacuje, że jeszcze w tym roku "NOWY DZIEŃ" uplasuje się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się dzienników w Polsce. Zgodnie z założeniami Spółki, osiągnięcie średniej tygodniowej sprzedaży egzemplarzy na poziomie 250.000 powinno zapewnić sukces finansowy przedsięwzięcia. Ze względu na chęć dotarcia do wszystkich potencjalnych czytelników, w początkowym okresie Spółka planuje wysoki poziom nakładów i zwrotów, aby uzyskać wysokie nasycenie rynku.

Wejściu na rynek dziennika "NOWY DZIEŃ" towarzyszy profesjonalnie przygotowana kampania promocyjna obejmująca wszystkie rodzaje mediów. W celu osiągnięcia zakładanych wyników sprzedaży egzemplarzy oraz budowania lojalnej grupy czytelników, Spółka zamierza przeznaczyć istotne środki na działania promocyjne i marketingowe. W czwartym kwartale 2005 r. wydatki te wyniosą od 25 do 30 milionów zł, a w 2006 r. od 35 do 45 milionów zł.

Według szacunków Spółki uwzględniających zakładany poziom sprzedaży egzemplarzowej, "NOWY DZIEŃ" osiągnie rentowność operacyjną w 2008 r. Do tego momentu, tj. w ciągu pierwszych trzech lat, Spółka poniesie wydatki gotówkowe (inwestycje początkowe i finansowanie strat operacyjnych) w wysokości od 60 do 80 milionów zł. Wydatki te istotnie obniżą wyniki finansowe Grupy w czwartym kwartale 2005 r. oraz w 2006 r. Spółka pragnie podkreślić, że powyższe kwoty nie zakładają jakościowych zmian na rynku prasowym związanych z pojawieniem się nowych konkurentów. Jeżeli takie zmiany nastąpią, wydatki Agory mogą ulec zwiększeniu.

Wydawanie nowego ogólnopolskiego dziennika to kolejny krok w realizacji strategii rozwoju Agory. Spółka zamierza wykorzystać swoje 16-letnie doświadczenie na rynku prasy codziennej oraz zasoby finansowe, aby zbudować kolejne rentowne przedsięwzięcie medialne. Zarząd Agory jest przekonany, że w kontekście nasilającej się konkurencji na rynku dzienników w Polsce, umacnianie pozycji rynkowej Spółki poprzez ofensywne i zdecydowane działania przyczyni się do budowania jej długoterminowej wartości dla akcjonariuszy.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)
“NOWY DZIEŃ" (New Day) – operating and financial parametersIn connection with current reports dated October 4, 2005 and November 9, 2005, the Management Board of Agora SA with its seat in Warsaw ("the Company") hereby presents financial and operating parameters of its new national broadly addressed paper - "NOWY DZIEŃ".The first issue of “NOWY DZIEŃ" appeared on November 14, 2005. The newspaper will be published six days a week and – except for Thursdays – will sell for PLN 1 every day. The Thursday edition supplemented with a TV guide will cost PLN 1.5. Based on the market research, the Company expects that this year “NOWY DZIEŃ" will be among the top three best selling newspapers in Poland. According to Agora’s estimates, average weekly copy sales of “NOWY DZIEŃ" at the level of 250 thousand will ensure its financial success. As the Company wishes to reach broad audience, in the early phase print runs and level of returns of the daily are likely to be high. The objective is to saturate the market.The debut of “NOWY DZIEŃ" is supported with a professional marketing campaign in all media. The Company expects to make significant investments into promotions to reach target copy sales levels and to build loyal readership. In the fourth quarter of 2005, promotion and marketing expense will amount to PLN 25-30 million, and in the whole 2006 to PLN 35-45 million. Given the target copy sales levels, the Company expects “NOWY DZIEŃ" to reach operating break even in 2008. Until that time, i.e. in the first three years, Agora will commit PLN 60-80 million in net cash to the project (as upfront investment and financing of subsequent operating losses). This cost will significantly depress the Company’s financial results in the fourth quarter of 2005 and in the whole 2006. Yet, Agora intends to underscore that the abovementioned figures do not consider changes in the structure of the newspaper market connected with potential new entries. Should such situation arise, the level of expense may be higher. Launching of the new national daily newspaper is another step forward in Agora’s growth strategy.The Company will leverage its 16 years of experience in the Polish newspaper market and its financial capacity to build another profitable media enterprise. The Management Board of Agora is convinced that in the context of very tough competition in the newspaper market, strengthening of the Company’s market position through offensive and strong-minded undertakings will create long-term value to shareholders.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2005-11-14 Zbigniew Bąk Członek Zarządu

Cena akcji Agora

Cena akcji Agora w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Agora aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Agora.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama