Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Koszalińskie Przedsiębiorstwo Przemysłu Drzewnego S.A.: Raport dotyczący zakresu stosowania Dobrych Praktyk (2021-03-23)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 1/2021:Koszalińskie Przedsiębiorstwo Przemysłu Drzewnego Spółka Akcyjna Raport dotyczący zakresu stosowania Dobrych Praktyk

Firma: KPPD
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Na podstawie par. 29 ust. 3 Regulaminu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Koszalińskie Przedsiębiorstwo Przemysłu Drzewnego Spółka Akcyjna przekazuje raport dotyczący niestosowania zasad szczegółowych zawartych w zbiorze "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2016"<br><br><br>Polityka informacyjna i komunikacja z inwestorami <br><br>I.Z.1.3. schemat podziału zadań i odpowiedzialności pomiędzy członków zarządu, sporządzony zgodnie z zasadą II.Z.1, <br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>Zarząd jest dwuosobowy i prowadzi sprawy Spółki oraz reprezentuje ją na zewnątrz. Stosownie do postanowień Regulaminu Zarządu, zasada kolegialności stanowi jedną z podstawowych zasad działania Zarządu, dlatego obecnie pełne stosowanie przedmiotowej zasady przez Spółkę nie jest możliwe.<br><br>I.Z.1.10. prognozy finansowe &#8211; jeżeli spółka podjęła decyzję o ich publikacji - opublikowane w okresie co najmniej ostatnich 5 lat, wraz z informacją o stopniu ich realizacji, <br>Nie ma zastosowania.<br>Spółka nie publikowała prognoz finansowych w okresie ostatnich 5 lat.<br><br>I.Z.1.15. informację zawierającą opis stosowanej przez spółkę polityki różnorodności w odniesieniu do władz spółki oraz jej kluczowych menedżerów; opis powinien uwzględniać takie elementy polityki różnorodności, jak płeć, kierunek wykształcenia, wiek, doświadczenie zawodowe, a także wskazywać cele stosowanej polityki różnorodności i sposób jej realizacji w danym okresie sprawozdawczym; jeżeli spółka nie opracowała i nie realizuje polityki różnorodności, zamieszcza na swojej stronie internetowej wyjaśnienie takiej decyzji,<br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>Spółka nie ma przyjętej w sposób formalny polityki różnorodności w odniesieniu do władz Spółki oraz jej kluczowych menedżerów. Jednak przy wyborze osób sprawujących funkcje zarządcze i nadzorcze oraz zatrudnionych kluczowych menedżerów, decydujące znaczenie mają wykształcenie, kompetencje i doświadczenie poszczególnych kandydatów. Elementy takie, jak wiek czy płeć nie mają wpływu na ocenę kandydatów.<br><br>I.Z.2. Spółka, której akcje zakwalifikowane są do indeksów giełdowych WIG20 lub mWIG40, zapewnia dostępność swojej strony internetowej również w języku angielskim, przynajmniej w zakresie wskazanym w zasadzie I.Z.1. Niniejszą zasadę powinny stosować również spółki spoza powyższych indeksów, jeżeli przemawia za tym struktura ich akcjonariatu lub charakter i zakres prowadzonej działalności. <br>Nie ma zastosowania.<br>Za stosowaniem zasady nie przemawia także struktura akcjonariatu oraz charakter i zakres prowadzonej działalności.<br><br><br>Zarząd i Rada Nadzorcza<br><br>II.Z.1. Wewnętrzny podział odpowiedzialności za poszczególne obszary działalności spółki pomiędzy członków zarządu powinien być sformułowany w sposób jednoznaczny i przejrzysty, a schemat podziału dostępny na stronie internetowej spółki.<br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>Zarząd jest dwuosobowy i prowadzi sprawy Spółki oraz reprezentuje ją na zewnątrz. Stosownie do postanowień Regulaminu Zarządu, zasada kolegialności stanowi jedną z podstawowych zasad działania Zarządu, dlatego obecnie pełne stosowanie przedmiotowej zasady przez Spółkę nie jest możliwe.<br><br><br>Systemy i funkcje wewnętrzne<br><br>III.Z.1. Za wdrożenie i utrzymanie skutecznych systemów kontroli wewnętrznej, zarządzania ryzykiem, compliance oraz funkcji audytu wewnętrznego odpowiada zarząd spółki.<br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>W celu zabezpieczenia prawidłowości, rzetelności i zgodności z obowiązującymi przepisami sprawozdań finansowych w Spółce wykorzystywane są elementy systemów kontroli wewnętrznej i zarządzania ryzykiem. W Spółce nie ma sformalizowanego systemu nadzoru compliance oraz audytu wewnętrznego.<br><br>III.Z.2. Z zastrzeżeniem zasady III.Z.3, osoby odpowiedzialne za zarządzanie ryzykiem, audyt wewnętrzny i compliance podlegają bezpośrednio prezesowi lub innemu członkowi zarządu, a także mają zapewnioną możliwość raportowania bezpośrednio do rady nadzorczej lub komitetu audytu.<br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>Biorąc pod uwagę strukturę organizacyjną Spółki, wyodrębnienie odrębnych jednostek (np. Biura kontroli wewnętrznej, zarządzania ryzykiem, compliance) nie jest celowe. Zadania z tego zakresu realizują pracownicy Biura Spółki. Odpowiednie piony podlegają bezpośrednio Prezesowi Zarządu lub członkowi zarządu.<br><br>III.Z.3. W odniesieniu do osoby kierującej funkcją audytu wewnętrznego i innych osób odpowiedzialnych za realizację jej zadań zastosowanie mają zasady niezależności określone w powszechnie uznanych, międzynarodowych standardach praktyki zawodowej audytu wewnętrznego. <br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>Biorąc pod uwagę strukturę organizacyjną Spółki, wyodrębnienie odrębnych jednostek (np. Biura kontroli wewnętrznej, zarządzania ryzykiem, compliance) nie jest celowe. Zadania z tego zakresu realizują pracownicy Biura Spółki. Odpowiednie piony podlegają bezpośrednio Prezesowi Zarządu lub członkowi zarządu.<br><br>III.Z.4. Co najmniej raz w roku osoba odpowiedzialna za audyt wewnętrzny (w przypadku wyodrębnienia w spółce takiej funkcji) i zarząd przedstawiają radzie nadzorczej własną ocenę skuteczności funkcjonowania systemów i funkcji, o których mowa w zasadzie III.Z.1, wraz z odpowiednim sprawozdaniem.<br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>Biorąc pod uwagę strukturę organizacyjną Spółki, wyodrębnienie odrębnych jednostek (np. Biura kontroli wewnętrznej, zarządzania ryzykiem, compliance) nie jest celowe. Zadania z tego zakresu realizują pracownicy Biura Spółki. Odpowiednie piony podlegają bezpośrednio Prezesowi Zarządu lub członkowi zarządu.<br><br>III.Z.5. Rada nadzorcza monitoruje skuteczność systemów i funkcji, o których mowa w zasadzie III.Z.1, w oparciu między innymi o sprawozdania okresowo dostarczane jej bezpośrednio przez osoby odpowiedzialne za te funkcje oraz zarząd spółki, jak również dokonuje rocznej oceny skuteczności funkcjonowania tych systemów i funkcji, zgodnie z zasadą II.Z.10.1. W przypadku gdy w spółce działa komitet audytu, monitoruje on skuteczność systemów i funkcji, o których mowa w zasadzie III.Z.1, jednakże nie zwalnia to rady nadzorczej z dokonania rocznej oceny skuteczności funkcjonowania tych systemów i funkcji.<br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>W celu zabezpieczenia prawidłowości, rzetelności i zgodności z obowiązującymi przepisami sprawozdań finansowych w Spółce wykorzystywane są elementy systemów kontroli wewnętrznej i zarządzania ryzykiem. W Spółce nie ma sformalizowanego systemu nadzoru compliance oraz audytu wewnętrznego. W ramach Rady Nadzorczej działa Komitet Audytu.<br><br><br>Wynagrodzenia <br><br>VI.Z.1. Programy motywacyjne powinny być tak skonstruowane, by między innymi uzależniać poziom wynagrodzenia członków zarządu spółki i jej kluczowych menedżerów od rzeczywistej, długoterminowej sytuacji finansowej spółki oraz długoterminowego wzrostu wartości dla akcjonariuszy i stabilności funkcjonowania przedsiębiorstwa. <br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>W Spółce nie funkcjonuje program motywacyjny oparty na opcjach lub innych instrumentach powiązanych z akcjami Emitenta. Biorąc pod uwagę małą płynność akcji Spółki na giełdzie oraz dużą zależność wyników finansowych Spółki od ceny zakupu surowca drzewnego, Spółka nie będzie uzależniać wynagrodzeń członków Zarządu Spółki i jej kluczowych menedżerów od długoterminowej sytuacji finansowej Spółki. O istotnym wpływie polityki sprzedaży drewna Lasów Państwowych na sytuację finansową Spółki, Emitent corocznie informuje w swoim raporcie rocznym.<br><br>VI.Z.2. Aby powiązać wynagrodzenie członków zarządu i kluczowych menedżerów z długookresowymi celami biznesowymi i finansowymi spółki, okres pomiędzy przyznaniem w ramach programu motywacyjnego opcji lub innych instrumentów powiązanych z akcjami spółki, a możliwością ich realizacji powinien wynosić minimum 2 lata.<br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>W Spółce nie funkcjonuje program motywacyjny oparty na opcjach lub innych instrumentach powiązanych z akcjami Emitenta. Biorąc pod uwagę małą płynność akcji Spółki na giełdzie oraz dużą zależność wyników finansowych Spółki od ceny zakupu surowca drzewnego, Spółka nie będzie uzależniać wynagrodzeń członków Zarządu Spółki i jej kluczowych menedżerów od długoterminowej sytuacji finansowej Spółki. O istotnym wpływie polityki sprzedaży drewna Lasów Państwowych na sytuację finansową Spółki, Emitent corocznie informuje w swoim raporcie rocznym.<br><br>VI.Z.4. Spółka w sprawozdaniu z działalności przedstawia raport na temat polityki wynagrodzeń, zawierający co najmniej:
  • 1) ogólną informację na temat przyjętego w spółce systemu wynagrodzeń,
  • 2) informacje na temat warunków i wysokości wynagrodzenia każdego z członków zarządu, w podziale na stałe i zmienne składniki wynagrodzenia, ze wskazaniem kluczowych parametrów ustalania zmiennych składników wynagrodzenia i zasad wypłaty odpraw oraz innych płatności z tytułu rozwiązania stosunku pracy, zlecenia lub innego stosunku prawnego o podobnym charakterze – oddzielnie dla spółki i każdej jednostki wchodzącej w skład grupy kapitałowej,
  • 3) informacje na temat przysługujących poszczególnym członkom zarządu i kluczowym menedżerom pozafinansowych składników wynagrodzenia,
  • 4) wskazanie istotnych zmian, które w ciągu ostatniego roku obrotowego nastąpiły w polityce wynagrodzeń, lub informację o ich braku,
  • 5) ocenę funkcjonowania polityki wynagrodzeń z punktu widzenia realizacji jej celów, w szczególności długoterminowego wzrostu wartości dla akcjonariuszy i stabilności funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Komentarz spółki dotyczący sposobu stosowania powyższej zasady.
Zasada jest stosowana. Odnośnie punktu 5. Ocenę funkcjonowania polityki wynagrodzeń w odniesieniu do członków Zarządu i Rady Nadzorczej dokona Rada Nadzorcza w swoim sprawozdaniu z realizacji polityki wynagrodzeń, które zostanie przedłożone Walnemu Zgromadzeniu.


Data
Imię i Nazwisko
Stanowisko
Podpis
2021-03-23 14:54:19 Bożena Czerwińska-Lasak Wiceprezes Zarządu
2021-03-23 14:54:19 Danuta Kotowska Prokurent

Cena akcji Kppd

Cena akcji Kppd w momencie publikacji komunikatu to 33.6 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Kppd aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Kppd.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama