Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

wyniki Netflix

W ostatnim czasie Netflix opublikował wyniki kwartalne. Były one wyższe niż przed rokiem. Przewyższyły również oczekiwania analityków z Wall Street. Spółka może pochwalić się wzrostem liczby nowych abonentów.

 

19 października we wtorek po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku Netflix opublikował wyniki kwartalne. W III kwartale przychody wyniosły 7,48 mld USD wobec 6,43 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 16% rdr. Uzyskane przychody były zgodne z szacunkami analityków z Wall Street. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 1,45 mld USD wobec 790 mln USD rok wcześniej. Zysk na akcję wyniósł 3,19 USD w porównaniu do 1,74 USD przed rokiem. Wynik ten okazał się znacznie wyższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się zysku na akcję na poziomie 2,56 USD.

Tym, co interesuje inwestorów, jest także liczba nowych abonentów. Wyniosła ona 4,4 mln, znacznie przewyższając szacunki analityków na poziomie 3,84 mln.

Reklama

Spółka poinformowała, że w IV kwartale spodziewa się 8,5 mln nowych abonentów. Poniższy wykres przedstawia liczbę nowych abonentów w poszczególnych kwartałach ostatnich 5 lat. Trzeci kwartał każdego roku jest zaznaczony granatowym kolorem.

 Liczba nowych abonentów NetflixLiczba nowych abonentów Netflix

Źródło: CNBC

 

Netflix poinformował także o nowym sposobie raportowania oglądalności. Dla poszczególnych filmów będzie uwzględniana liczba godzin spędzonych na oglądaniu ich przez widzów zamiast dotychczasowej statystyki obejmującej liczbę kont, z których były one oglądane.

Reklama

Netflix zaktualizował też informacje dotyczące wejścia w branżę gier. Spółka podała, że zaczęła testowanie swych gier w wybranych krajach, jednak jest to „bardzo wczesna inicjatywa”. Gry będą wchodziły w skład subskrypcji i nie będą zawierać reklam oraz płatnych dodatków.

Spółka chce przyciągnąć jak najwięcej użytkowników, stanowiąc istotną konkurencję dla innych form spędzania wolnego czasu, jak czytanie, gry czy media społecznościowe. Zwrócono uwagę, że w czasie awarii Facebooka na początku miesiąca, Netflix odnotował wzrost oglądalności na swej platformie o 14%. Wejście Netflixa w branżę gier mogłoby dodatkowo zwiększyć zaangażowanie użytkowników na platformie oprócz tradycyjnego oglądania filmów.

Wyniki Netflixa ucieszyły inwestorów. W notowaniach posesyjnych kurs akcji spółki wzrósł o 2%.

Czytaj więcej