Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

usa akcje

Latające, superszybkie i ciche, elektryczne taksówki? 15 września do amerykańskiego Nasdaqa dołączyła spółka Lilium (ticker: LILM) - firma, która już od 2018 roku pracuje nad prototypem pierwszej podniebnej taksówki: „7-Seater Lilium Jet”.


Lilium określa się jako start-up, a dołączenie do technologicznego indeksu Nasdaq jest kolejnym krokiem w jej rozwoju. Kapitał uzyskany od akcjonariuszy ma pomóc w rozpoczęciu działalności w 2024 roku. Spółka na swoim Twitterze napisała, że IPO było dla niej kamieniem milowym.

Warto podkreślić, że spółka weszła na parkiet poprzez odwrotne przejęcie, czyli tzn.: tylnymi drzwiami. Została przejęta przez "Qell Acquisition", a następnie nabyła dwie trzecie udziałów od dotychczasowych akcjonariuszy "Qell Acquisition".


O tym, czym jest odwrotne przejęcie i co oznacza dla spółki, przeczytasz tutaj:

Reklama

URL Artykułu

 grafika numer 1 grafika numer 1Źródło: https://lilium.com/

 

Akcjonariusze nie ufają wydmuszkom

Debiut został przyjęty bez wielkiego entuzjazmu – w pierwszych minutach cena spadała i przez większą część dnia utrzymywała się poniżej kursu otwarcia. Jednak już pod koniec sesji, a także kolejnego dnia stabilnie pięła się w górę. 

Choć „7-Seater Lilium Jet” jest wciąż jedynie na papierze, to w 2025 roku spółka chce przewozić pasażerów na trasach do 250 km. Celem jest przede wszystkim stworzenie sieci połączeń międzymiastowych, przy czym cena usługi ma być porównywalna do powszechnie wykorzystywanych środków transportu jak pociąg, czy samochód osobowy. Podniebne taksówki mają latać z prędkością 300km/h! Przed IPO spółka ogłosiła, że nad bateriami mającymi umożliwić taki zasięg będzie współpracować z firmą "CUSTOMCELLS". Ponadto zarządowi Lilium przewodzi były szef Airbusa Tom Enders.

 

W wyścigu o nowy rynek...

Reklama


Lilium nie jest jednak jedynym start-upem, który zamierza stworzyć superszybki podniebny transport. W globalny wyścigu biorą udział także np.: niemiecki Volocopter i kalifornijski Joby Aviation.


Volocopter ogłosił niedawno, że również poszukuje źródła finansowania, a IPO jest jedną z opcji strategicznych. Natomiast Joby Aviation jest notowana od listopada 2020 na giełdzie w Nowym Yorku – póki co przez większość czasu cena znajduje się poniżej pułapu z debiutu.

Źródło grafik: https://lilium.com/

Czytaj więcej