Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

rekomendacja Dino Polska

Operator jednej z największych sieci marketów w Polsce od momentu wejścia na GPW w 2017 roku niemal nieustannie rośnie. Zarówno operacyjnie, jak i na giełdzie. Analitycy po raz kolejny zalecili jednak sprzedaż akcji Dino Polska i obniżyli ich cenę docelową. Jakie ryzyka dostrzegają?

 

Czytaj również:

  • DM BOŚ zaktualizował rekomendację dla Dino Polska
  • Cena docelowa akcji została obniżona
  • Analitycy ostrzegają przed rosnącą presją na marże i spadającą dynamiką wzrostu sprzedaży i otwierania nowych sklepów
  • Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej FXMAG

 

Cena docelowa Dino Polska w dół

Analitycy DM BOŚ zaktualizowali swoją rekomendację dla Dino Polska z początku maja, utrzymując zalecenie „Sprzedaj” i obniżając cenę docelową akcji w horyzoncie najbliższych 12 miesięcy do poziomu 371,60 PLN. We wcześniejszej rekomendacji analitycy DM BOŚ ustalili cenę docelową akcji na poziomie 380,70 PLN.

Cena z najnowszej rekomendacji jest o niemal 12 proc. niższa od obecnego kursu akcji (wtorkowa sesja z otwarciem na poziomie 431,2000 PLN). Co ciekawe, kurs akcji Dino Polska ma za sobą cztery kolejne wzrostowe tygodnie po odbiciu od poziomu poniżej 340 PLN za akcję w pierwszej połowie października.

Reklama

 

Zobacz także: Spółka z GPW ma umowę z największą siecią dyskontów - kurs w górę!

 

W jaki sposób analitycy DM BOŚ uzasadniają obniżenie ceny docelowej akcji Dino Polska i utrzymanie rekomendacji „Sprzedaj”?

Chodzi przede wszystkim o prognozowany spadek dynamiki przychodów w 2023 roku, związany z wolniejszym tempem otwierania nowych sklepów i silną presją cenową ze strony dostawców.

„Nadal oczekujemy dwucyfrowego wzrostu w ujęciu like-for-like w br. (chociaż słabszego niż rok temu) i zakładamy przy tym 24% spadek r/r liczby uruchamianych nowych sklepów; w efekcie wzrost sprzedaży w 2023 roku powinien sięgnąć 32% r/r (48% w 2022). Niemniej uważamy, że dużo niższa niż rok temu dźwignia operacyjna w połączeniu z oczekiwanym rozwodnieniem marży zysku brutto na sprzedaży odbije się negatywnie na rentowności operacyjnej. Dlatego spodziewamy się w 2023 roku zauważalnej erozji marży EBITDA w porównaniu do ub. roku (będzie to trzeci z rzędu rok spadku marży)” - uzasadniają analitycy w raporcie.

 

Czytaj również: Ta spółka miała zniknąć z GPW. Kompletna porażka wezwania na akcje!

Reklama

 

 grafika numer 1 grafika numer 1

 

Warto wspomnieć, że rekomendacja została przygotowana na koniec października, czyli jeszcze przed publikacją sprawozdania finansowego Dino Polska za trzeci kwartał. Wyniki największego operatora sklepów detalicznych na GPW okazały się nieznacznie lepsze od oczekiwań analityków. W trzecim kwartale Dino wypracowało zysk netto na poziomie 424 mln PLN, wobec konsensusu na poziomie nieco ponad 414 mln złotych. Wzrost sprzedaży LfL (czyli uwzględniając wyłącznie sklepy działające co najmniej pełny rok) wyniósł 16,3 proc. w skali roku, zaś w okresie trzech pierwszych kwartałów 2023 roku było to 20,6 proc. r/r.

Przychody ze sprzedaży Dino Polska wyniosły 6,9 mld PLN, co było wzrostem na poziomie 28 proc. w skali roku.

W samym trzecim kwartale spółka otworzyła 68 nowych sklepów, a od początku roku (w trzech pierwszych kwartałach) uruchomiono 184 sklepów Dino. W tym czasie łączna powierzchnia sprzedaży zwiększyła się o ponad 13 proc. r/r.

Reklama

Na koniec września łączna liczba marketów Dino Polska wyniosła 2340.

W sprawozdaniu Dino Polska poinformowało, że w 2024 r. grupa spodziewa się podobnego tempa rozwoju. Zwrócono uwagę również na czynniki takie, jak rosnące koszty prowadzenia działalności operacyjnej, które mogą wpływać na rentowność w kolejnych kwartałach. 

Co ciekawe, nie tak dawno, bo w drugiej połowie września, analitycy Noble Securities podnieśli cenę docelową w swojej rekomendacji dla Dino Polska do do 431,80 PLN, z wcześniejszych 358,60 PLN za akcję. Również zwracali oni uwagę na czynniki ryzyka dla Dino Polska związane z rosnącą presją na marże, utrzymaniem wysokiego tempa rozwoju sieci sprzedaży i otwierania nowych sklepów.

 

Zobacz także: Dino Polska z najwyższą rekomendacją w historii!

Czytaj więcej

Artykuły związane z rekomendacja Dino Polska