Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

mtu aero engines rekrutacja

Francja podpisała kontrakt na kolejny etap rozwoju programu europejskich odrzutowców nowej generacji FCAS. Według francuskiego ministerstwa sił zbrojnych kontrakt objął zarówno większe przedsiębiorstwa jak firmy Dassault Aviation i Airbus jak i mniejsze m.in. Eumet, spółkę joint venture niemieckiego koncernu MTU Aero Engines (MTX.DE):

  • Future Combat Air System (FCAS) to militarny program, zainicjowany w 2017 roku przez kanclerz Angelę Merkel i prezydenta Emmanuela Macrona. Program docelowo ma umożliwić wyjście ze służby flagowych europejskich myśliwców Eurofighter i Dassault Rafale. Jego trzon ma stanowić kombinacja samolotów załogowych i bezzałogowych, dla których silniki opracuje i wyprodukuje koncern MTU. Szacowane zakończenie programu przed wojną w Ukrainie przewidywało zakończenie do 2040 roku jednak w obliczu geopolitycznych zawirowań możemy spodziewać się, że program zostanie przyspieszony;
  • MTU to niemiecki koncern produkujący silniki dla cywilnego i militarnego lotnictwa. Firma posiada bogatą historię i współpracę przy produkcji zaawansowanych komponentów lotniczych z General Electric czy Lockheed Martin. Spółka posiada produkcję rozsianą w wielu lokalizacjach świata (m.in. w USA i Polsce) przy czym w 2019 poinformowała, że centrum jej usług naprawczych stanie się Serbia. Trzy lata temu w grudniu spółka podpisała umowę z firmą Safran według której spółki podzielą sie pracą nad rozwojem, produkcją i sprzedażą nowej generacji silników przeznaczonych do programu FCAS poprzez spółkę joint venture Eumet. Biorący udział w programie hiszpański koncern Indra poinformował już, że otrzyma 600 mln EUR w ramach technologicznej fazy rozwoju programu. Dzięki temu Indra ma stworzyć dodatkowe 1400 miejsc pracy. 

 grafika numer 1 grafika numer 1

Wskaźnik globalnego ryzyka geopolitycznego wzrósł blisko 5-krotnie od 2018 roku i wspiął się prawie 100% powyżej poziomów z dnia wybuchu wojny w Ukrainie. Wzrost wskaźnika powoduje, że inwestorzy dostosowują swoje pozycje zależnie od  skali i lokalizacji napięć oraz przejawiają bardziej defensywne działania, czego beneficjentem mogą być walory spółek mogących skorzystać na trendzie rozwoju i zakupów uzbrojenia. Źródło: BlackRock

 

  • Akcje MTU AeroEngines w tym roku radziły sobie zdecydowanie lepiej od indeksu niemieckich bluechipów (kolor żółty pokazuje notowania kontraktów na DAX). Choć spółka odbiła o blisko 100% od covidowego dołka, wciąż nie wróciła do poziomów cenowych z 2019 roku. Jednocześnie walory mimo pozytywnych doniesień rozpoczynają ruch korygujący ostatnie dynamiczne wzrosty, co możemy uzasadniać 'realizacją zysków' i wyjściem 'na faktach':

 grafika numer 2 grafika numer 2Źródło: xStation5

Reklama

 

 

xtb.com

Nota prawna

Czytaj więcej

Artykuły związane z mtu aero engines rekrutacja