Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

meta platforms akcje

  • Saxo odnotowuje stały wzrost liczby klientek swoich 16 oddziałów, a obecnie w ujęciu globalnym kobiety stanowią 25% nowych klientów
  • Większość nowych inwestorów jest w wieku 31-40 lat, natomiast ponad 50% nowych klientek jest w wieku 20-40 lat, zgodnie z ogólnoświatową tendencją, wedle której inwestycjami interesuje się więcej młodych ludzi niż kiedykolwiek wcześniej
  • Saxo zaprezentował również najnowszą serię filmów w ramach serii SaxoSessions z udziałem Simony Paravani-Mellinghoff, CIO działu aktywów w BlackRock, gdzie przy okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet omawia poszczególne aspekty inwestowania oraz kwestie różnorodności i inkluzywności

- Saxo Bank, specjalista w zakresie transakcji i inwestycji z wykorzystaniem różnorodnych aktywów, odnotował pozytywny trend, w ramach którego nie tylko na rynkach kapitałowych pojawia się coraz więcej inwestorów, ale również większa niż kiedykolwiek wcześniej liczba kobiet rozpoczyna swoją przygodę z inwestowaniem.

W 2020 r. Saxo odnotował globalny wzrost liczby nowych inwestorek o 354% w porównaniu z 288% w przypadku mężczyzn. Ten pozytywny trend utrzymał się również w 2021 roku. W 2022 r. jak dotąd aż w połowie oddziałów Saxo Banku ponad 25% nowych klientów stanowiły kobiety. Nowe klientki są z reguły młodsze, a baza klientów ewoluuje w kierunku większej różnorodności.

"W Saxo wierzymy, że każdy powinien mieć możliwość zrealizowania swoich finansowych aspiracji i kształtowania rzeczywistości, a inwestowanie jest jednym ze sposobów wywierania wpływu zarówno na nas samych, jak i na otaczający nas świat i lokalną społeczność", powiedział Kim Fournais, prezes i założyciel Saxo Banku.

"W Międzynarodowym Dniu Kobiet cieszymy się, że coraz więcej kobiet decyduje się zaufać Saxo jako swojemu partnerowi w transakcjach i inwestowaniu w swoją przyszłość. Mimo iż wciąż daleko nam do równej reprezentacji, tendencja ta zmierza w dobrym kierunku", dodaje Fournais.

Reklama

"Saxo zamierza kontynuować działania mające na celu zniwelowanie różnic płci w obszarze inwestycji oraz wspieranie kobiet w ich inwestycyjnej przygodzie. Dokonujemy tego poprzez szeroki wachlarz inicjatyw, takich jak oferowanie analiz ekspertów na temat inwestowania, seminaria edukacyjne, niskie opłaty maklerskie, a także, między innymi, programy poleceń", komentuje Kim Fournais.

 

Najpopularniejsze akcje wśród klientek Saxo w 2022 roku w ujęciu globalnym (wg stanu na 24/02/2022):

  1. Meta Platforms Inc.
  2. Tesla Inc.
  3. Novo Nordisk B A/S
  4. Microsoft Corp.
  5. Apple Inc.
  6. ASML Holding
  7. iShares Core S&P 500 UCITS ETF
  8. Vestas Wind Systems A/S
  9. NVidia Corp.
  10. Shell PLC

W ramach działań związanych z Międzynarodowym Dniem Kobiet również w tym roku Saxo Bank przygotował filmy w ramach serii SaxoSessions z udziałem Simony Paravani-Mellinghoff, CIO działu aktywów w BlackRock, w których porusza tematy bliskie wielu kobietom - inwestycji, kariery, różnorodności i integracji. Filmy dostępne są pod adresem: https://www.linkedin.com/company/saxo-bank/videos/

Czytaj więcej