Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

jakie wyniki finansowe McDonalds

W zeszłym roku ceny w słynnym fastfoodzie wzrastały jeszcze bardziej, niż w poprzednich latach. Dla przykładu, cena kanapki drwala, która słynie jako sezonowa specjalność McDonald's, wzrosła o ponad 40%. Nie odstraszyło to jednak klientów, ponieważ - jak podaje spółka w najnowszym raporcie - ich liczba powiększyła się w 2022 roku o 5%.

Dzisiaj opublikowany został najnowszy raport z wynikami finansowymi spółki McDonald's'. Okazuje się, że osiągnęła ona w 2022 roku przychody na poziomie 23,2 mld USD. Natomiast w samym IV kwartale 2022 wyniosły one niecałe 6 mld USD, co przekłada się na delikatny spadek o 1,5% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku, kiedy to kształtowały się lekko powyżej 6 mld USD.

Jeżeli jednak chodzi o zysk spółki z całego 2022 roku, to wyniósł on 6,2 mld USD, tak więc również spadł, ponieważ w 2021 r. sięgnął 7,5 mld USD. Słabsze wyniki spowodowane były przede wszystkim przelicznikami walutowymi, a dokładniej słabnięciem wszystkich głównych walut w stosunku do dolara amerykańskiego. Analitycy spodziewali się jednak znacznie gorszych wyników, ponieważ zakładali, że przychody będą na poziomie 5,72 mld USD, a zysk na akcję w granicy 2,46 USD. Ostatecznie zysk wyniósł 2,59 USD na akcję.

Zobacz także: Czy przerzucimy się na BigMac’a w dobie kryzysu? Analizujemy sytuację finansową McDonald’s

 

Wyniki finansowe McDonald's 2022

Reklama

 grafika numer 1 grafika numer 1

Źródło: spółka

 

Jaka była sprzedaż w restauracjach McDonald’s na świecie

Z powodu postępującej w 2022 roku inflacji, wzrostów cen produktów i idących za tym zmian na rynku walutowym, spółka McDonald's odnotowała trochę gorsze wyniki finansowe, niż rok temu. Jednak nie świadczą one o pogorszeniu się jej sytuacji. Sprzedaż w ostatnim kwartale 2022 sięgnęła 5,93 mld USD, gdzie dokładnie rok wcześniej wynosiła 6 mld USD. Spółka skorzystała jednak na podwyżkach cen, a wyniki przekroczyły wcześniejsze szacunki Wall Street.

2022 rok był zdecydowanie czasem odchodzenia od pandemii i powrotu do normalności. W wielu krajach łagodzone były restrykcje, a nawet całkowicie znoszone, co pozwoliło zdywersyfikować działalność spółki McDonald’s i podnieść jej wyniki na rynkach międzynarodowych. Wyjątkiem były jednak Chiny, które utrzymywały politykę „zero-covid” aż do końca 2022 roku. Dodatkowo, sieć wycofała się z Rosji z powodu konfliktu na Ukrainie i nakładanych na nią sankcji. Pozytywny wydźwięk płynął natomiast ze Stanów Zjednoczonych, gdzie sprzedaż wzrosła o 12,6% r/r. Korzystny wynik pokazały również takie rynki, jak Niemcy, Wielka Brytania i Francja.

McDonald’s mimo, iż spodziewa się kontynuacji krótkoterminowej presji inflacyjnej, zapewnia o podjętej odpowiedniej strategii „Accelerating the Arches”, która dąży do zwiększenia liczby restauracji na całym świecie.

Reklama

"Nasza strategia Accelerating the Arches przekłada się na nasz wzrost i buduje naszą markę. To dzięki niej osiągnęliśmy wzrost porównywalnej sprzedaży w 2022 roku 10% r/r" - powiedział Chris Kempczinski, CEO McDonald’s.

Czytaj także: PILNE! Tesla - wyniki finansowe za IV kwartał 2022 i cały 2022 rok. Spółka Elona Muska pobiła kilka swoich rekordów!

 

 

Czytaj więcej