Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Jakie plany rozwojowe ma LPP?

 

  • Jak wyglądają wyniki finansowe LPP za IV kwartał i cały rok 2023?
  • Jak dużą dywidendę chce wypłacić LPP?
  • Jakie plany rozwojowe ma LPP?

 

Grupa LPP zarobiła 484,4 mln zł w IV kwartale roku obrotowego 2023 (czyli w okresie listopad 2023 - styczeń 2024). Rok wcześniej miała 183,9 mln zł zysku. Wyniki odzieżowego giganta są zgodne z wcześniejszymi szacunkami.

Co ważne, LPP proponuje gigantyczną, rekordową dywidendę.

Reklama

 

Marże LPP wciąż idą w górę

LPP podało wyniki za IV kwartał 2023. Zysk operacyjny wyniósł 643,2 mln zł, i wzrósł o 47,7% r/r. EBITDA wyniosła 1 013 mln zł i poszła w górę o 34,1% r/r. Przychody grupy wyniosły w IV kwartale 4 840,9 mln zł (wzrost o 15,7% r/r). Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 2,9 pp. do 52,5%.

W całym roku obrotowym 2023 grupa LPP miała 17,406 mld zł przychodów (wzrost o 9,3% r/r). EBITDA wzrosła o 58,5% r/r do 3,666 mld zł (z 2,314 mld zł rok wcześniej). Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 1,612 mld zł (wobec 869 mln zł przed rokiem). Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 1,2 pp. do 51,5%. CAPEX grupy LPP w 2023 roku wyniósł 1,1 mld zł (z czego ponad 0,9 mld zł to wydatki na salony).

Na koniec IV kw. 2023 r. zadłużenie netto LPP wyniosło 3,7 mld zł. Grupa ma 0,6 mld zł jednostek uczestnictwa w funduszach pieniężnych. W jej przypadku wskaźnik długu netto/ EBITDA wynosił 1,0x.

Jak zapowiadają się wyniki za I kwartał 2024 roku? LPP przyznaje, że liczy na dwucyfrowy wzrost sprzedaży kolekcji Wiosna/Lato. Jak dotąd w sklepach Sinsay wzrost sprzedaży porównywalnej wyniósł 26% r/r, a w pozostałych markach +5% LFL, +4% w online – podała spółka. Przedstawiciele LPP podkreślają, że dobra perspektywa I kwartału 2024 daje szansę na cały udany 2024 rok.

Reklama

 

Zobacz także: Spółki z WIG20 pod presją – zagranica gra na spadek kursów akcji

 

Wyniki finansowe LPP 2023

 grafika numer 1 grafika numer 1

Źródło: LPP

Reklama

 

Sprzedaż LPP wedle marek

 grafika numer 2 grafika numer 2

Źródło: LPP

 

LPP może wypłacić akcjonariuszom ponad 1,1 mld zł

Reklama

Najciekawsze informacje pojawiły się jednak w odniesieniu do dywidendy. Zarząd LPP zamierza rekomendować wypłatę w kwocie 610 zł na akcję, a obiecywał co najmniej 570 zł na papier. Zaliczka ma wynieść 285 zł na akcję. Łączna kwota dywidendy będzie zależna od ilości akcji w dniu dywidendy. Na dziś dywidenda wyniosłaby ponad 1,13 mld zł.

Według propozycji zarządu dzień dywidendy to 11 października 2024 r., a termin wypłaty dywidendy - 30 października 2024 r. Zaliczka miałaby zostać wypłacona 30 kwietnia 2024 r., a lista akcjonariuszy do niej uprawniona miałaby być ustalona wedle stanu na dzień 23 kwietnia 2024 r. To oznacza, że do akcjonariuszy 30 kwietnia trafiłaby kwota 285 zł na akcję, a 30 października 325 zł na akcję.

Za rok obrotowy 2022/23 na dywidendę trafił zysk netto w wysokości 534,25 mln zł, powiększony o kwotę 263,47 mln zł przeniesioną z kapitału zapasowego. Łącznie do akcjonariuszy trafiło ok. 797,7 mln zł.

 

Czytaj również: Niezwykła sytuacja na GPW – spółka budowlana wyceniana niżej od spółki córki

 

LPP zapowiada dynamiczny rozwój

Reklama

Grupa LPP ma bardzo ambitne plany. Chce w ciągu trzech lat podwoić liczbę sklepów stacjonarnych i wygenerować dwukrotnie wyższą sprzedaż w stosunku do wyników za 2023 rok.

"Przed nami okres intensywnego wzrostu. W ciągu zaledwie 3 najbliższych lat planujemy podwoić naszą sieć stacjonarną i w tym czasie wygenerować dwukrotnie wyższy wolumen sprzedaży w stosunku do wyników jakie osiągamy dziś. Z optymizmem więc patrzymy w przyszłość, wchodząc w nią z poczuciem zapewnienia LPP mocnych fundamentów do dalszego intensywnego rozwoju" - napisał w liście do akcjonariuszy prezes LPP Marek Piechocki.

Grupa LPP chce w roku obrotowym 2024 osiągnąć przychody na poziomie ok. 21 mld zł. Spółka zakłada wzrost sprzedaży offline dzięki wzrostowi powierzchni sklepów o 25% i dzięki pozytywnemu LFL. Marża brutto na sprzedaży zakładana jest na poziomie 52-53%. CAPEX ma wynieść w tym roku 1,5 mld zł, z tego 1,2 mld zł na sklepy.

Powierzchnia handlowa LPP na koniec roku 2023 wynosiła 1 993,7 m kw., co oznacza wzrost o 19,1% r/r, a liczba sklepów wyniosła 2 275. W 2024 roku sieć ma się powiększyć o 700 sklepów (w tym 620 Sinsay), w 2025 roku o 930 salonów (w tym 850 Sinsay), a rok później o 850 (w tym 800 Sinsay). Wedle planu na koniec 2026 roku sieć LPP liczyłaby 4 755 sklepów.

 

Reklama

Sklepy i powierzchnia LPP

 grafika numer 3 grafika numer 3

Źródło: LPP

 

Gdzie jest obecnie LPP

Reklama

 grafika numer 4 grafika numer 4

Źródło: LPP

 

Obecnie LPP rozwija głównie markę Sinsay w mniejszych miejscowościach, głównie w retail parkach. Grupa widzi duże możliwości rozwoju Sinsay poza Polską, w krajach Europy Południowej i Środkowo-Wschodniej.

Grupa planuje rozpoczęcie rozbudowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim. Chce też uruchomić nowy magazyn dla e-commerce w Polsce północnej oraz w Rumunii. Na koniec roku obrotowego 2025 całkowita powierzchnia logistyczna LPP ma wynieść 700 tys. m.kw. Nakłady inwestycyjne na logistykę mają wynieść około 200 mln zł w tym roku i około 250 mln zł w przyszłym roku.

Reklama

 

Sieć dystrybucji LPP

 grafika numer 5 grafika numer 5

Źródło: LPP

 

Zobacz również: Spółki z WIG20 pod presją – zagranica gra na spadek kursów akcji

Czytaj więcej

Artykuły związane z Jakie plany rozwojowe ma LPP?