Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

jaka rekomendacja dla spółki LPP

Po bardzo dobrych wynikach za I półrocze analitycy podnieśli cenę docelową LPP. Rośnie sprzedaż w Europie, a w planach jest rozwój kolejnych placówek. 

 

  • DM BOŚ podtrzymuje rekomendację “kupuj”, podnosząc cenę docelową.
  • Spółka skupia się na poprawie rentowności. 
  • W przyszłym roku LPP ma w planach zwiększenie liczby sklepów. 

 

Reklama

 

Wyższa cena docelowa w rekomendacji dla LPP 

Analitycy DM BOŚ zdecydowali się utrzymać rekomendację dla polskiego giganta odzieżowego LPP, podwyższając cenę docelową z 15.191 do 18.105 zł. 

“Spółka jest skoncentrowana na poprawie rentowności, czego efekty powinny być widoczne w II poł. 2023/24. Podwyższamy całoroczną prognozę zysku operacyjnego na br. o 13% do 2,2 mld zł (poprzednio 1,9 mld zł)" - poinformowano w raporcie.

Po publikacji rekomendacji po rozpoczęciu poniedziałkowej sesji kurs akcji zyskuje ponad 1%

 

Zobacz również: Rekomendacja dla dużego banku - cena mocno w górę

 

Notowania LPP na tle indeksu WIG20 - YTD

Reklama

 grafika numer 1 grafika numer 1

Źródło: TradingView 

 

Uzasadniając wycenę, analitycy zwrócili uwagę, że papiery LPP wymagają premii, a nie dyskonta względem marek takich jak H&M czy Inditex.  

“DM BOŚ szacuje zysk netto na dział. kontynuowanej LPP w 2023/24 na 1.519,5 mln zł, EBITDA na 3.542,9 mln zł, a sprzedaż na 17.346,1 mln zł” - przekazano w raporcie.

Reklama

 

Zobacz również: Inwestowanie w spółki z GPW "musi boleć". Jak zarabiać na giełdzie - radzi znany ekspert

 

Bardzo dobre wyniki podstawą do rewizji w górę?

LPP odpowiada za marki Reserved, Mohito, Cropp, Sinsay czy House. Oferta dostępna jest na 40 rynkach na świecie, a na sieć sprzedaży składa się 2000 sklepów. Gigant odzieżowy nie posiada własnych fabryk, nawiązując współpracę z podwykonawcami z Azji, Polski oraz innych państw europejskich.  

W planach na kolejny rok spółka ma otwieranie nowych placówek w miejscach z potencjałem. W kolejnych miesiącach ważna ma być także dyscyplina kosztowa, która pozwoli zachować płynność. 

"W planach na bieżący rok kierujemy się przede wszystkim rozsądkiem, chcemy otwierać salony, tam gdzie dostrzegamy największy potencjał sprzedażowy i otwartość na ofertę naszych marek. Równolegle do znaczących inwestycji w rozwój sieci stacjonarnej i stabilnych wzrostów w kanale e-commerce dalej stawiamy na dyscyplinę kosztową, która pozwoli nam zachować płynność finansową i zrównoważyć planowane wydatki"  - tak komentował plany na ten rok Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP. 

Reklama

W momencie debiutu na GPW w 2001 r. akcje LPP kosztowały 48 zł. W indeksie WIG20 spółka zadebiutowała w 2014 r. Za rok obrotowy od 1 lutego 2022 do 31 stycznia 2023 r. spółka wypłaciła dywidendę w wysokości 430 zł na akcję. 

Na podstawie danych za I półrocze, przychody spółki przekroczyły 4,5 mld zł. Z perspektywy rozwoju szczególnie istotny był II kwartał, gdy zwiększono sprzedaż w Europie. Na ostatniej konferencji wynikowej ponownie podkreślono, że priorytetem pozostaje rozwój na rynkach Europy Zachodniej, Południowej i Środkowej.

 

Zobacz również: Legendarny inwestor ma rekordowe zasoby gotówki. W co zainwestuje?

Czytaj więcej

Artykuły związane z jaka rekomendacja dla spółki LPP