Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

jak radził sobie 4Mass od początku roku

Firma kosmetyczna 4Mass bije kolejne rekordy wzrostu. Spółka notowana na rynku Newconnect ma kilka strategii rozwojowych, a o ich formie może przesądzić wynik akwizycji Cosmeksu. 

 

  • W 3 miesiące notowania spółki 4Mass wzrosły o 100%.
  • W I półroczu spółka osiągnęła wzrost sprzedaży na poziomie 75%.
  • Za wzrost odpowiada rosnący segment kosmetyków kolorowych oraz lakierów utwardzanych. 

 

Reklama

 

4Mass bije rekordy. Skąd ten wzrost? 

Branża beauty przeżywa wzmożony rozwój po pandemii. Mowa nie tylko o usługodawcach, ale również producentach kosmetyków i preparatów branży beauty.

Notowany na Newconnect 4Mass prowadzi produkcję oraz dystrybucję (detaliczną i hurtową) produktów dla branży beauty, ze szczególnym uwzględnieniem kategorii manicure, pedicure oraz makeup. Głównymi produktami w ofercie są lakiery hybrydowe wykorzystywane w salonach stylizacji paznokci.

 

Reklama

 

4Mass można kojarzyć dzięki markom własnym Claresa, PALU, Stylistic Salon System oraz Virsept. Spółka zajmuje się również produkcją kosmetyków pod markami prywatnymi.  

Jak poinformowano w ostatnim raporcie finansowym, w okresie od stycznia do czerwca 2023 r. spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 47,6 mln zł, w tym przychody ze sprzedaży produktów i towarów na poziomie 44,2 mln zł co stanowi blisko 75% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku. Zysk netto wyniósł 10,5 mln zł, natomiast w I połowie 2022 r. było to 4,1 mln zł.

Zobacz równieżSpółka z GPW ujawniła potężną stratę! Kurs akcji blisko tegorocznych minimów

 

Notowania 4Mass na tle NCI Index

 grafika numer 1 grafika numer 1

Reklama

Źródło: TradingView 

 

Warto przypomnieć, że jeszcze w 2021 r. 4Mass podpisał umowę z ukraińską firmą Rush dotyczącą sprzedaży towarów. Rush jest z kolei właścicielem drogerii Eva (przed wojną ponad 1 tys. placówek oraz kanał sprzedaży e-commerce).  

4Mass chce się rozwijać na rynku kosmetyków kolorowych. Jak zaznaczono, w II kwartale za dynamiczny wzrost przychodów odpowiadał rozwój marek własnych oraz wzrost w kategorii kosmetyków make-up sprzedawanych pod marką Claresa.

Wzrost przychodów ma być uwarunkowany obecnością marek w drogeriach. W 2022 r. spółka poszerzyła zakres współpracy z siecią Hebe. W poprzednim roku sprzedaż wzrosła z 6,9 do 65,3 mln zł, zysk EBITDA natomiast z 3,8 do 13,3 mln zł. W I kwartale br. za ok. 25% sprzedaży odpowiadała marka Claresa.

Zobacz również: Ten metal ma przed sobą szczytowe lata! Analitycy prognozują spory wzrost cen

 

Perspektywy dla branży malują się obiecująco 

Reklama

Na podstawie przyjętej w 2020 r. strategii rozwoju spółka planuje przekroczyć 200 mln zł kapitalizacji. Do końca III kw. inwestorzy mają zostać poinformowani o rezultacie przejęcia Cosmexu

W przyszłości o rozwoju ma przesądzić rosnący rynek kosmetyczny, a także inwestycje poczynione przez 4Mass. Mowa o zakładzie produkcyjnym specjalizującym się w produkcji dermokosmetyków, w którego rozwój ainwestowano już 5 mln zł.

Perspektywy dla branży beauty i wellness przedstawiają się obiecująco. Na podstawie danych Cosmetics Europe wartość polskiego rynku detalicznego wynosi 4 mld euro, a więc jest to 6. co do wielkości w Europie (za Niemcami czy Francją). W krajowej produkcji kosmetyków największy udział przypada produktom do pielęgnacji (42%), kosmetykom kolorowym i do manicure (14%) oraz szamponom i odżywkom do włosów (13%).

Zobacz również: Potężne spadki na debiucie! Akcje tej spółki tracą ponad 25% podczas pierwszej sesji na GPW

 

 


Reklama

Inwestuj w globalne akcje, fundusze ETF i amerykańskie opcje, zarabiając do 5,8% na darmowej gotówce!

Otwórz konto w Freedom24


 

Czytaj więcej

Artykuły związane z jak radził sobie 4Mass od początku roku