Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

huuuge games ipo harmonogram

Huuuge Inc., globalny producent i wydawca gier, opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2022 r.

  • Skorygowany zysk EBITDA wzrósł do 14,4 mln USD, czyli o 38,5% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, a skorygowany zysk netto wyniósł 10 mln USD, czyli o 137,9% więcej niż przed rokiem.
  • Wzrost skorygowanego wyniku EBITDA został osiągnięty pomimo niższych przychodów Grupy, które wyniosły 84 mln USD (-12,2% w ujęciu rok do roku). Spadek ten wynikał m.in. z niższego poziomu przychodów z tytułu flagowych gier (Huuuge Casino i Billionaire Casino) oraz tytułów, dla których wsparcie zakończyło się w 2021 r.
  • Firma rozpoczęła prace nad przekształceniem gry Traffic Puzzle w tytuł wieloproduktowy, stosując strategię przyjętą przy budowie gry Billionaire Casino.
  • Na początku tego tygodnia Spółka ogłosiła rozszerzenie programu skupu akcji własnych z 2,5 mln do 6,5 mln akcji. Decyzja została podjęta ze względu na dotychczasowy przebieg SBB, obecne warunki rynkowe, silną pozycję gotówkową Spółki oraz szacowane średnio- i długoterminowe zapotrzebowanie na akcje w celu spełnienia wymogów ESOP. Pozostałe warunki SBB pozostały niezmienione, w tym maksymalna kwota przeznaczona na ten cel w wysokości 100 mln PLN.
  • W I kw. 2022 r. stale poszerzane portfolio gier typu free-to-play Huuuge wzbogaciło się o hybrydową grę kasynową Time Master. Huuuge nieprzerwanie inwestuje w budowę i wydawanie nowych produkcji.

Jak powiedział Anton Gauffin, założyciel i współdyrektor generalny Huuuge: „Otoczenie makroekonomiczne stawia w ostatnim czasie przed większością rynków i branż ogromne wyzwania. Według agencji analitycznej Sensor Tower wydatki konsumenckie na gry mobilne spadły w I kwartale o 7,1% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku, i jak na razie na rynku panują spore zawirowania. W okresach gorszej koniunktury rynkowej firmy zmuszone są dostosować swoje plany działania, a cały sektor przestawia swoją strategię cenową ze ścieżki wzrostu na utrzymanie fundamentów. W przypadku naszych głównych gier oznacza to generowanie gotówki i wypracowywanie zysków. Jednocześnie naszym celem jest osiągnięcie znacznego wzrostu dzięki grze Traffic Puzzle oraz działalności wydawniczej. Nadal z optymizmem patrzymy w przyszłość i konsekwentnie wdrażamy naszą strategię. W dłuższej perspektywie planujemy poszukiwać potencjalnych innowacji, które można zastosować w naszych grach, szczególnie w ramach technologii Web3 i blockchain. Dysponujemy odpowiednią wiedzą i umiejętnościami, aby w tych ekscytujących i rozwojowych segmentach zdobyć przewagę konkurencyjną.”

Rod Cousens, współdyrektor generalny Huuuge, dodał: „Dzięki odpowiedzialnemu zarządzaniu kosztami nasze flagowe gry dobrze sobie radzą pomimo rynkowych turbulencji. Gry te generują także solidną rentowność i mocne przepływy gotówkowe. Uważamy, że obecna trudna sytuacja rynkowa zaowocuje strukturalnymi zmianami, które pozwolą na osiąganie wyższych przychodów i marż w dłuższej perspektywie. Nastawiamy się na budowanie biznesu zrównoważonego, dostarczającego trwałego wzrostu w przyszłości. Widzimy duży potencjał zarówno w Traffic Puzzle jak i naszym dziale wydawniczym.”

 

PODSTAWOWE DANE FINANSOWE

Wybrane dane finansowe (mln USD)

I kw. 2022

I kw. 2021

Zmiana

Przychody

84,0

95,7

-12,2%

Skorygowana EBITDA*

14,4

10,4

+38,5%

Skorygowana marża EBITDA

17,1%

10,9%

+6,2 p.p.

Zysk/(strata) z działalności operacyjnej

10,7

6,5

+64,1%

Zysk/(strata) netto

8,9

-37,5

-

Skorygowany zysk/(strata) netto**

10,0

4,2

+137,9%

* Skorygowana EBITDA oznacza zysk EBITDA skorygowany o zdarzenia jednorazowe niezwiązane z podstawową działalnością Grupy oraz o koszty płatności w formie akcji.

** Skorygowany zysk/(strata) netto zdefiniowany jako wynik netto za dany rok skorygowany o zdarzenia jednorazowe niezwiązane z podstawową działalnością Grupy, koszty płatności w formie akcji oraz koszty finansowe dotyczące przeszacowania zobowiązań z tytułu akcji uprzywilejowanych serii C. Po przekształceniu akcji serii C w akcje zwykłe, co nastąpiło bezpośrednio przed terminem oferty publicznej przeprowadzonej w pierwszym kwartale, akcje serii C nie będą już wykazywane jako zobowiązania finansowe.

Reklama

Flagowe tytuły Huuuge (Huuuge Casino i Billionaire Casino) wygenerowały w I kw. 2022 r. przychody rzędu 73,4 mln USD, co oznacza spadek o 12,3% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Głównym powodem tego spadku była niższa dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU), co jest odzwierciedleniem szerszego trendu obserwowanego w ramach gatunku gier social casino. ARPDAU (średni przychód na dziennego aktywnego użytkownika) dla flagowych gier wzrósł o 11% rdr a średni przychód na płacącego użytkownika (ARPPU) głównych tytułów wyniósł 41,4 USD i był wyższy o 2,8% w ujęciu rok do roku.

Udział nowych gier w przychodach ogółem w I kw. 2022 r. wyniósł 12%. Gra Traffic Puzzle, stanowiąca główną pozycję wśród nowych tytułów, wygenerowała w I kw. 2022 r. przychody na poziomie 8,6 mln USD, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. W I kw. 2022 r. liczba unikalnych użytkowników tej gry wyniosła ponad 205 tys., a w kwietniu dzienna liczba jej aktywnych użytkowników przekroczyła 240 tys. Huuuge kontynuuje rozwijanie funkcjonalności Traffic Puzzle, a po osiągnięciu oczekiwanego wzrostu wskaźników KPI wydatki na marketing będą skalowane powyżej obecnego poziomu.

 

PODSTAWOWE WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI

Wybrane wskaźniki KPI

I kw. 2022

I kw. 2021

Zmiana

DAU [w tys. użytkowników]

701,6

888,8

-21,1%

DPU [w tys. użytkowników]

24,9

28,6

-12,9%

ARPDAU na poziomie Grupy [USD]

1,3

1,2

+11,8%

ARPPU – flagowe tytuły [USD]

41,4

40,3

+2,8%

Miesięczna konwersja graczy na płacących użytkowników (%) – flagowe tytuły

8,6%

8,3%

+0,3 p.p.

 

Jak stwierdził Grzegorz Kania, dyrektor finansowy Huuuge: „Skorygowana EBITDA naszej firmy wzrosła o 38,5%, do 14,4 mln USD, pomimo niższego poziomu przychodów. Było to możliwe dzięki stałej koncentracji na rentowności naszych flagowych tytułów. Zwiększanie rentowności tej kategorii pozwala nam na generowanie lepszych przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej oraz poszukiwanie nowych możliwości rozwoju. Cieszymy się również, że w marcu 2022 r. Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie zniosła ograniczenia CAT3 w stosunku do obrotu naszymi akcjami. Dzięki temu wszyscy inwestorzy mogą bez żadnych ograniczeń obracać naszymi akcjami, co jest świetną wiadomością.”

 

Reklama

O HUUUGE

Huuuge jest jednym globalnym producentem i wydawcą gier mobilnych typu free-to-play. Wizja Spółki zakłada umożliwienie interakcji użytkownikom gier mobilnych, a jej misją jest zaoferowanie miliardom ludzi wspólnej zabawy.

Gry Huuuge miesięcznie dają rozrywkę milionom graczy na całym świecie. Od lutego 2021 akcje Huuuge są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Dowiedz się więcej, odwiedzając huuuge.com 

Czytaj więcej