Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

gardenia

Analitycy DM BDM radzą sprzedawać akcje SimFabric, mimo że gra „Gardenia” szybko się zwróciła a spółka negocjuje nowe umowy dystrybucyjne w Azji. FXMAG zapytał SimFabric o kwestię powrotu na Steam oraz o plany na 2023 rok.

W ostatnich dniach pojawiła się garść ciekawych informacji odnośnie SimFabric – wycenianego na 24 mln zł producenta gier, notowanego na GPW. I są to różnorakie informacje, jedne optymistyczne, inne pesymistyczne, inne neutralne.

 

 

Co dalej z SimFabric na Steam?

Reklama

Jak zapewne pamiętają ci, którzy śledzą gaming, pod koniec listopada 2022 SimFabric został zablokowany na Steam – jednej z najważniejszych platform gamingowych. Oficjalnie przyczyny wycofania produktów SimFabric nie są znane, ale domniemanie jest takie, że miało to związek z pojawieniem się wielu fejkowych pozytywnych recenzji prologu gry „Cthulhu: Books of Ancients” autorstwa SimFabric.

Zapytaliśmy SimFabric jak wygląda sytuacja w zakresie dostępności gier spółki na Steam, platformie należącej do Valve. Czy trwa jakiś spór, trwają jakieś starania o przywrócenie stanu sprzed początku grudnia 2022?

SimFabric nam odpowiedziało: „Aktualnie sytuacja jest na etapie wyjaśniania z firmą Valve zaistniałego zdarzenia, jakim jest blokada konta SimFabric w sklepie Steam. Zostały wysłane pisma z prośbą o przywrócenie konta, a także z prośbą o podanie kto i w jakim zakresie przyczynił się do tego zdarzenia. Pracujemy nad tym, aby jak najszybciej wyjaśnić tę sprawę, z którą spółka ani nikt z jej zespołów nie miała nic wspólnego. Podtrzymujemy zdanie, tak jak we wspomnianym oświadczeniu, że nie uznajemy polityki kupowania komentarzy i opinii pod żadną z naszych gier. Trwają prace zarówno nad przywróceniem gier z portfolio SimFabric do sklepu Steam, jak i nad odblokowaniem konta spółki na Steam”.

Zapytaliśmy firmę Valve o przyczyny zablokowania SimFabric na Steam oraz o to, jak wyglądają perspektywy rozwiązania tej sytuacji i co się dzieje w tej sprawie. Do chwili publikacji tego artykułu nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

SimFabric twierdzi, że zgłaszają się do spółki zewnętrzni wydawcy i właściciele sklepów cyfrowych zainteresowani wydawaniem gier z portfolio SimFabric. Spółka podkreśla, że sytuacja ze Steam nie jest najbardziej istotną kwestią. „Steam jest jedną z 6 platform cyfrowej dystrybucji, na których jest prowadzona sprzedaż gier z portfolio SimFabric. Zarząd pracuje nad jak największą dywersyfikacją wpływów ze sprzedaży gier i dlatego też uruchomione zostały rozmowy z dystrybutorami azjatyckimi związane z wejściem z produktami z portfolio SimFabric na te rynki. Rozwijana jest również dystrybucja pudełkowa naszych gier, a także przygotowywane są narzędzia sprzedaży gier w oparciu o technologię blockchain i NFT” – odpowiada FXMAG firma SimFabric.  

Jak przypomina SimFabric, zarząd spółki uruchomił prace - o czym informował w raporcie bieżącym - nad podpisaniem dużej umowy dystrybucyjnej na gry z portfolio SimFabric, jak i całej grupy kapitałowej SimFabric na rynki azjatyckie w tym w szczególności na rynek chiński. „Potencjał sprzedażowy tej umowy przekracza kilkukrotnie dotychczasowe wpływy roczne spółki i liczymy, że umowa zostanie podpisana i uruchomiona do końca lutego i wpływy z jej tytułu będą już widoczne w raporcie za I kwartał 2023 roku. Aktualnie dla zarządu i spółki to największe wydarzenie, które bardzo mocno może wpłynąć na skokowy wzrost przychodów” – twierdzi SimFabric.

Zobacz również: Olymp i 125% wzrostu na debiucie. Czy producent sprzętu fitness zasłużył na takie przyjęcie i co warto wiedzieć o spółce?

Reklama

 

DM BDM mówi: sprzedaj akcje SimFabric

Kilka dni temu pojawiła się całkiem optymistyczna informacja dla akcjonariuszy SimFabric. Otóż po 72 godzinach od wydania gry "Gardenia" wszystkie koszty produkcji, portingu oraz marketingu zostały zwrócone w 100% i aktualnie gra na konsolach Nintendo Switch przynosi zyski z każdą sprzedaną kopią - podał SimFabric.

"Aktualnie zespół portingowy emitenta skupiony jest na jak najszybszym wydaniu gry na konsole Xbox One oraz Xbox Series X|S w sklepie Microsoft Store. Finalna wersja gry została już przekazana do procesu certyfikacji w sklepie Microsoft Store i czeka na akceptację do wydania" – podał SimFabric.

Poza tym, zespół spółki zależnej MobileFabric przygotowuje „Gardenię” do wydania na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android w sklepie App Store oraz Google Play, zaś zespół spółki zależnej VRFabric przygotowuje grę do wydania w sklepie Oculus Store na urządzenia Oculus Rift oraz Meta Oculus i Meta Oculus 2, a także w sklepie PlayStation Store na PlayStation VR oraz PlayStation VR 2. Finalna wersja gry została już przekazana do procesu certyfikacji w sklepie Oculus Store i czeka na akceptację do wydania na urządzenia Oculus Rift oraz Meta Oculus i Meta Oculus 2.

Zobacz również: SIMFABRIC: Prognoza wyników finansowych

 

Reklama

Sukces „Gardenii” oraz fakt, że spółka negocjuje umowy dystrybucyjne na rynek azjatycki jednak nie powstrzymało analityków DM BDM od wydania rekomendacji „sprzedaj” dla akcji SimFabric. Dlaczego? Prognoza wyników SimFabric za IV kwartał 2022 zakłada kolejny kwartał bez wpływów z projektów zewnętrznych.

„Zakładamy, że w 4Q’22 w związku ze spodziewanym brakiem zaliczek dotyczących tworzenia projektów zewnętrznych (Koch Media, Nacon) wyniki spółki znacząco spadły r/r. Według naszych szacunków, spółka na poziomie przychodów rozpoznała już całość zakontraktowanej kwoty (3,6 mln EUR) w ramach trzech umów wydawniczych. Niestety cały czas zarówno deweloper jak i wydawcy nie poinformowali, co dzieje się z tymi projektami. Całościowo w omawianym kwartale na poziomie przychodów prognozujemy 0,7 mln PLN (-76,1% r/r). Zakładamy, że za ok. 50% tej pozycji odpowiadał portfel aktualnych, przeportowanych gier, a drugie tyle stanowiły usługi związane z e-learningiem. Ponadto w związku z prawdopodobnym zakończeniem prac nad projektami wydawniczymi, spodziewamy się, że ilość osób zaangażowanych znacząco spadła r/r, co przełożyło się na redukcję kosztów usług obcych. W związku z powyższym szacujemy, że w omawianym okresie SimFabric wypracował 0,3 mln PLN EBITDA oraz 0,1 mln PLN zysku netto. W całym 2022 r. prognozujemy 6,0 mln PLN przychodów (-33,3% r/r), 3,5 mln PLN EBITDA (-21,7% r/r) oraz 3,6 mln PLN zysku netto (+10,8% r/r)” – napisali analitycy DM BDM.

Przypomnieli oni również o decyzji PlayWaya o wyjściu z akcjonariatu spółki SimFabric. PlayWay zdecydował się na sprzedaż 2,81 mln akcji SimFabric, stanowiących 44,96% w kapitale zakładowym tej spółki. Decyzja ta została podjęta w związku z badaniem synergii działania spółek z grupy, notowanych na głównym rynku GPW, a także z uwagi na zbieżność ich strategii rozwoju ze strategią PLW. Finalnie udziały PLW w SIM zostały sprzedane za 2 PLN/akację (wartość pakietu = 5,6 mln PLN).

Zobacz również: W co inwestować na GPW w 2023 roku? Te spółki mogą namieszać, twierdzą analitycy domu maklerskiego

 

 grafika numer 1 grafika numer 1

Na czym skupia się zarząd SimFabric

FXMAG zadał zarządowi SimFabric pytanie proste, a znaczące: w jaki sposób zarząd zamierza w 2023 roku walczyć o poprawę fundamentów biznesu i zwiększenie wyceny spółki, dla dobra akcjonariuszy? Wskazaliśmy, że cena jednej akcji SimFabric znacznie się oddaliła od ceny z debiutu. Od debiutu wycena SimFabric poszła w dół o -63,6%.

Reklama

 

Oto odpowiedź, jaką otrzymaliśmy od SimFabric:

„Zadaniem zarządu nie jest bezpośrednie zwiększenie wyceny spółki. Do tego nie tylko zarządy spółek nie mają narzędzi, ale wręcz zakazane jest wpływanie przez zarządy spółek na kurs akcji. Pracujemy nad zwiększeniem przychodów i zysków w spółce. Zaczynaliśmy w 2016 roku od kapitału zakładowego 5 000 złotych, aktualne kapitał zakładowy wynosi 625 000 złotych, a kapitał własny przekracza sumę 20 milionów złotych. Przychody w 2016 roku wynosiły 120 000 złotych. Dzisiaj przychody przekraczają 10 milionów złotych rocznie. Zyski w 2016 roku wynosiły 13 000 złotych Dzisiaj zyski przekraczają 4 miliony złotych rocznie”.

Spółka SimFabric przypomniała, że na początku tego roku jej zarząd przedstawiał aktualizację swojej Strategii Zrównoważonego Rozwoju opartej o 6 filarów: produkcji gier własnych, portowaniu gier, usługach e-learningowych i B+R, wydawaniu gier na urządzenia wirtualnej rzeczywistości oraz urządzenia mobilne o szósty filar, jakim jest wydawanie gier w oparciu o technologię blockchain i NFT. „Aktualnie jest ten rozwój realizowany z pomocą szwajcarskiej fundacji DFinity, od której otrzymaliśmy granty na działania B+R w tym zakresie. Dodatkowo, umowa dystrybucyjna na rynki azjatyckie i Chiny wzmocni filary strategii związane z wydawaniem gier na komputery, konsole, urządzenia VR oraz mobilne w zakresie całej grupy kapitałowej SimFabric i na tym aktualnie zarząd skupia się najbardziej” – odpowiedziało SimFabric.

Zobacz również: Jak inwestorzy mogą skorzystać z ChatGPT, jakie zagrożenia wiążą się z używaniem tego narzędzia

Czytaj więcej