Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

dzień singla chiny

Jutrzejsza 13. doroczna impreza zakupowa z okazji Dnia Singla w Chinach jest największą na świecie. Ale w tym roku będzie wyglądać inaczej. Dłuższy był sezon sprzedaży i więcej było kupujących (+16 proc. w stosunku do poprzedniego roku). Ale także słabszy jest konsument (wzrost sprzedaży detalicznej zwolnił do 4 proc.) i rząd skupiony jest na „wspólnym dobrobycie” (i firmach skupionych na ESG i działaniach charytatywnych). Dobre wyniki z tego dnia byłyby ulgą wobec obaw o chińskiego konsumenta, granice penetracji rynku e-commerce i katalizatorem spadku zapasów tego sektora.

SKUPIENIE:

1) Jak silny jest konsument?

Sprzedaż detaliczna zwolniła, ale ostatnie indeksy PMI dla usług nieco odbiły.

2) Jak wysoko może sięgnąć e-commerce?

Penetracja tego rynku w Chinach prowadzi w skali światowej na poziomie ponad 50 proc., ponad dwukrotnie wyższym niż średnia światowa.

Reklama

3) Czy to zwiększy akcje chińskiej platformy?

Dzień Singla to tylko ułamek sprzedaży Alibaby (BABA) i JD.com (JD.US), ale mocny wynik tego dnia może ponownie skoncentrować inwestorów na sektorze pogrążonym w kryzysie.

GLOBALNIE:

Globalny sektor e-commerce również pozostał w tyle po wysokich wynikach w 2020 roku. Został dotknięty przez chińskie kłopoty, ponowne otwarcia sklepów stacjonarnych, problemy z łańcuchem dostaw i presję kosztów. Zobacz @ShoppingCart 30 globalnych akcji online i @ChinaTech 30 lokalnych liderów.

 

Czytaj więcej