Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

dino ile sklepów

Dino Polska pokazało wyniki za III kwartał. To był dobry kwartał, sieć powiększyła się o 68 sklepów. Odnotowano 424 mln zł zysku netto wobec konsensusu 414,2 mln zł zysku. Konsensus PAP Biznes zakładał 414,2 mln zł zysku netto.

 

  • EBIT wyniósł 558,5 mln zł (względem 459,5 mln zł w ubiegłym roku). 
  • Wynik EBITDA zwiększył się o ponad 20% w ujęciu rocznym.
  • Sieć liczy już 2 340 marketów. 

 

Wyniki Dino Polska - ile sklepów liczy sieć? 

Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w III kwartale 16,3%, uruchomiono 68 nowych sklepów. Od początku roku utworzono 184 placówki na terenie całego kraju. Oznacza to, że pod koniec września br. w skład sieci wchodziło 2 340 marketów. W ciągu ostatnich 3 kwartałów tego roku powierzchnia sprzedaży zwiększyła się o 13,4% r/r. 

"Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) osiągnęła w I-III kw. 2023 r. poziom 20,6%. W III kw. 2023 r. przychody ze sprzedaż Dino wyniosły 6,9 mld zł i były o 28,1% wyższe niż w III kw. 2022 r." - przekazano w komunikacie do raportu. 

Reklama

 

Zobacz również: GPW na zielono! Które wydarzenia przesądziły o wzroście?

 

Odnotowano niewielki spadek marży. W III kwartale było to 9,45%, wobec 9,99% w analogicznym okresie ur. Przychody grupy wyniosły 6,875 mld zł, co oznacza wzrost o 28,1% w ujęciu rocznym (analitycy zakładali 6,853 mld zł). 

EBIT był 2,3% wyższy od oczekiwań (558,5 mln zł wobec 459,5 mln zł przed rokiem). Wynik EBITDA wzrósł natomiast o 21,2%, osiągając 649,5 mln zł.

 

Dino Polska - wyniki LFL 

 grafika numer 1 grafika numer 1

Reklama

Źródło: Raport spółki 

  

Ekspansja Dino - czego można się spodziewać w kolejnych kwartałach?  

W raporcie podano, że w 2024 r. grupa spodziewa się podobnego tempa rozwoju. Pod koniec bieżącego roku liczba sklepów ma wzrosnąć o kilkanaście procent w stosunku do liczby sklepów pod koniec 2022 r. Poinformowano również o czynnikach takich, jak rosnące koszty prowadzenia działalności operacyjnej, które mogą wpływać na rentowność w kolejnych kwartałach. 

"Każdego dnia skupiamy się na tym, aby oferta sklepów Dino w wygodny i kompleksowy sposób zaspokajała potrzeby konsumentów. Widzimy pozytywne efekty tych działań w postaci silnego, dwucyfrowego wzrostu liczby wizyt klientów w sklepach Dino. Oznacza to, że marka Dino konsekwentnie zdobywa zaufanie konsumentów i stanowi dla nas motywację do dalszego dynamicznego rozwoju sieci" - skomentował wyniki Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.

 

Zobacz również: Tajemniczy miliarder może mieć stacje benzynowe. Walczy o rentowność swojego biznesu

 

Reklama

 

Notowania Dino Polska na tle indeksu WIG20 - YTD

 grafika numer 2 grafika numer 2

Źródło: TradingView 

 

Przyjmuje się, że w Polsce największym konkurentem Dino jest sieć sklepów Biedronka. Na podstawie wyników za III kwartał spółka Jeronimo Martins raportowała wzrost sprzedaży LFL o 17,8% po 9 miesiącach i o 12,8% w II kwartale. Wzrost EBITDA sieci Biedronka wyniósł 20,9%, a w okresie od stycznia do września otworzono 92 sklepy. W Polsce pod koniec września w skład sieci wchodziły 3473 placówki. Grupa Jeronimo Martins raportowała w III kwartale marżę na poziomie 7,1% wobec 7,3% rok wcześniej. W komunikacie poinformowano również, że inflacja kosztowa może wywierać presję na marży EBITDA.

 

Zobacz również: Gigant z WIG20 przejmie inną spółkę. Kurs akcji w górę!

Czytaj więcej

Artykuły związane z dino ile sklepów