W segmencie Film i książka prognozujemy, że pod względem przychodów nie udało się powrócić do poziomu sprzed pandemii, czyli odnotowanego w 3Q19. Opieramy to na obserwacji relatywnie nie najlepszego repertuaru w minionym kwartale. Zabrakło dużych, wyczekiwanych premier, a stanowiące zwykle stabilną podstawę krajowe produkcje zebrały w zdecydowanej większości słabe recenzje (w sporej części określane były wręcz jako „klapy”). W zasadzie najlepsze noty spośród filmowych debiutów w 3Q22 zebrał film „Jonny” wprowadzony przez Nextfilm, czyli spółkę zależną Agory. Spodziewamy się z tego tytułu kilku milionów wpływów w pozycji Działalność filmowa.
Mimo braku podstawowego czynnika nakręcającego wyniki w działalności kinowej, czyli tzw. „blockbusterów”, zakładamy utrzymanie ogólnego trendu powrotu widzów do kin, jako sposobu na spędzanie czasu. Na wyniki finansowe segmentu duży wpływ będzie miało zdarzenie jednorazowe w postaci umorzenia pożyczki z PFR w wysokości 14,1 mln PLN. Najprawdopodobniej zostanie to ujawnione w pozycji „pozostałych kosztów operacyjnych”, czyli podwyższy wynik operacyjny. Bez wspomnianego zdarzenia jednorazowego prognozujemy, że spółka wypracowała w tym segmencie 7,4 mln PLN zysku operacyjnego, a z jego uwzględnieniem 23,7 mln PLN.
W segmencie Reklama zewnętrzna sezonowo 3Q jest słabszym okresem, ale też zakładamy, że utrzymał się trend odbicia rynku po pandemii, choć z uwagi na pogarszające się otoczenie makroekonomiczne spodziewamy się dynamiki niższej niż w 2Q. Przy utrzymującej się presji kosztowej prognozujemy, że wynik operacyjny będzie zbliżony do ubiegłorocznego.
Odnośnie segmentu Internet, spółka po wynikach za 2Q22 komentowała, że prowadzona restrukturyzacja zacznie przynosić widoczne efekty dopiero w przyszłym roku, a pozytywny wpływ na wyniki widoczny będzie w 2024r. Na bazie tego prognozujemy stabilizację wyników względem dwóch poprzednich kwartałów, z uwzględnieniem sezonowości, zgodnie z którą 3Q jest okresem nieznacznie słabszym niż 2Q. W efekcie prognozujemy zysk operacyjny segmentu o połowę niższy niż przed rokiem.
Analogiczną sytuację prognozujemy w segmencie Radio, w którym również 3Q jest sezonowo słabszym okresem, ale postępuje jednocześnie odbudowa rynku reklamy. Zakładamy jednak, że presja kosztowa obniży marżowość i w efekcie wynik operacyjny będzie bliski odnotowanemu przed rokiem. Jeżeli chodzi o poziom kosztów w Grupie, to uwzględniliśmy wypłatę jednorazowego „dodatku inflacyjnego”, który został wypłacony w trakcie kwartału i w skali grupy podwyższył koszty o kilka milionów złotych. Oszacowaliśmy je na 3 mln PLN i w większości przypisaliśmy segmentom Prasa oraz Film i książka.
Na poziomie finansowym spodziewamy się silnego ujemnego wpływu przeszacowania wirtualnego zobowiązania wynikającego z MSSF16, co jest efektem wzrostu kursu EURPLN w 3Q22 o 3,3%. Zasady wynikające z tego standardu spowodują też, że w okresie bazowym wpłynął on na podwyższenie raportowanego EBIT o ok. 2 mln PLN, podczas gdy teraz prognozujemy, że obniży o 2,7 mln PLN. Ostatecznie spodziewamy się niewielkiego pozytywnego wyniku netto Grupy Agora.