Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

czy warto kupić akcje Agora SA

W segmencie Film i książka prognozujemy, że pod względem przychodów nie udało się powrócić do poziomu sprzed pandemii, czyli odnotowanego w 3Q19. Opieramy to na obserwacji relatywnie nie najlepszego repertuaru w minionym kwartale. Zabrakło dużych, wyczekiwanych premier, a stanowiące zwykle stabilną podstawę krajowe produkcje zebrały w zdecydowanej większości słabe recenzje (w sporej części określane były wręcz jako „klapy”). W zasadzie najlepsze noty spośród filmowych debiutów w 3Q22 zebrał film „Jonny” wprowadzony przez Nextfilm, czyli spółkę zależną Agory. Spodziewamy się z tego tytułu kilku milionów wpływów w pozycji Działalność filmowa.

Mimo braku podstawowego czynnika nakręcającego wyniki w działalności kinowej, czyli tzw. „blockbusterów”, zakładamy utrzymanie ogólnego trendu powrotu widzów do kin, jako sposobu na spędzanie czasu. Na wyniki finansowe segmentu duży wpływ będzie miało zdarzenie jednorazowe w postaci umorzenia pożyczki z PFR w wysokości 14,1 mln PLN. Najprawdopodobniej zostanie to ujawnione w pozycji „pozostałych kosztów operacyjnych”, czyli podwyższy wynik operacyjny. Bez wspomnianego zdarzenia jednorazowego prognozujemy, że spółka wypracowała w tym segmencie 7,4 mln PLN zysku operacyjnego, a z jego uwzględnieniem 23,7 mln PLN.

 

W segmencie Reklama zewnętrzna sezonowo 3Q jest słabszym okresem, ale też zakładamy, że utrzymał się trend odbicia rynku po pandemii, choć z uwagi na pogarszające się otoczenie makroekonomiczne spodziewamy się dynamiki niższej niż w 2Q. Przy utrzymującej się presji kosztowej prognozujemy, że wynik operacyjny będzie zbliżony do ubiegłorocznego.

 

Reklama

 

Odnośnie segmentu Internet, spółka po wynikach za 2Q22 komentowała, że prowadzona restrukturyzacja zacznie przynosić widoczne efekty dopiero w przyszłym roku, a pozytywny wpływ na wyniki widoczny będzie w 2024r. Na bazie tego prognozujemy stabilizację wyników względem dwóch poprzednich kwartałów, z uwzględnieniem sezonowości, zgodnie z którą 3Q jest okresem nieznacznie słabszym niż 2Q. W efekcie prognozujemy zysk operacyjny segmentu o połowę niższy niż przed rokiem.

 

Analogiczną sytuację prognozujemy w segmencie Radio, w którym również 3Q jest sezonowo słabszym okresem, ale postępuje jednocześnie odbudowa rynku reklamy. Zakładamy jednak, że presja kosztowa obniży marżowość i w efekcie wynik operacyjny będzie bliski odnotowanemu przed rokiem. Jeżeli chodzi o poziom kosztów w Grupie, to uwzględniliśmy wypłatę jednorazowego „dodatku inflacyjnego”, który został wypłacony w trakcie kwartału i w skali grupy podwyższył koszty o kilka milionów złotych. Oszacowaliśmy je na 3 mln PLN i w większości przypisaliśmy segmentom Prasa oraz Film i książka.

 

Reklama

Na poziomie finansowym spodziewamy się silnego ujemnego wpływu przeszacowania wirtualnego zobowiązania wynikającego z MSSF16, co jest efektem wzrostu kursu EURPLN w 3Q22 o 3,3%. Zasady wynikające z tego standardu spowodują też, że w okresie bazowym wpłynął on na podwyższenie raportowanego EBIT o ok. 2 mln PLN, podczas gdy teraz prognozujemy, że obniży o 2,7 mln PLN. Ostatecznie spodziewamy się niewielkiego pozytywnego wyniku netto Grupy Agora.

 

Prognoza wyników finansowych dla Grupy Agora za 3Q22. Czy spółka wróciła do funkcjonowania sprzed pandemii? [analiza Millenium DM] - 1Prognoza wyników finansowych dla Grupy Agora za 3Q22. Czy spółka wróciła do funkcjonowania sprzed pandemii? [analiza Millenium DM] - 1

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej

Artykuły związane z czy warto kupić akcje Agora SA