Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

carbon studio bankier

Carbon Studio, notowany na NewConnect specjalista w dziedzinie developmentu technologii Virtual Reality szacuje, że w 2Q 2021 r. przekroczył 1,7 mln zł przychodów netto, oznacza to wzrost o około 108% w porównaniu do II kwartału 2020 r., kiedy to spółka zanotowała 0,8 mln zł. Na wyniki finansowe znaczny wpływ miała działalność marketingowa, dynamiczny rozwój rynku i rozszerzenie partnerstwa z firmami zewnętrznymi.

Carbon Studio zanotowało dwukrotny wzrost przychodów w 2Q 2021 r., spółka wypracowała 1,7 mln zł przychodów netto.

Na wyniki firmy miały wpływ premiery, wzmocnione kampanie marketingowe i rozszerzenie współpracy ze strategicznymi partnerami – HTC i Oculus.

– Widzimy, jak duży potencjał tkwi w rynku VR. Dynamikę rynku pokazują także nasze wyniki. Szacujemy, że w drugim kwartale 2021 r. wypracowaliśmy około 1,7 mln zł przychodów, czyli dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2020 r. Jest to spore osiągnięcie. Kolejne kwartały zapowiadają się naprawdę dobrze. W ostatnim czasie wzmocniliśmy działalność marketingową, wydaliśmy też drugi tytuł na Oculus Quest – po pierwszym The Wizards (w 2019 r.), oddaliśmy graczom także The Wizards – Dark Times. Rozwinęliśmy też partnerstwa z firmami zewnętrznymi – Oculus i HTC. Kolejne kwartały mogą nas pozytywnie zaskoczyć. Szczególnie, że nasza kampania marketingowa nabrała rozpędu, docieramy z naszymi grami do influencerów, nasze tytuły promowane są też na kanałach HTC i Oculusa – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.

W drugim kwartale Carbon Studio wydało grę The Wizards: Dark Times na gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2. Koszty produkcji zwróciły się w niespełna 48 godzin. Koszt przygotowania wersji gry na Oculus Quest i Oculus Quest 2 wyniósł 150 tys. zł (dane szacunkowe). Produkcja dostępna jest również w wersji na PC VR, w tym na Oculus Rift, Valve Index oraz HTC Viveport w usłudze Infinity.

Reklama

Do tej pory sprzedaż wszystkich gier z popularnej serii The Wizards wyniosła ponad 200 tys. egzemplarzy. Spółka jest już w ostatnim etapie prac nad swoją największą produkcją Warhammer: Age of Sigmar – Tempestfall.

– Gra jest już gotowa w 95 proc. Współpraca z tak prestiżowym partnerem jak Games Workshop powoduje, że to my musimy dostosowywać się do ich cyklu wydawniczego. Nad tytułem pracujemy od 2020 r., przy takich projektach pośpiech nie jest właściwym doradcą. Chcemy mieć pewność, że nie zawiedziemy oczekiwań fanów Warhammera i inwestorów, którzy tak jak my, liczą na sukces tego projektu. Po zakończeniu weryfikacji gry przez Games Workshop udostępnimy grę graczom. Przewidujemy, że stanie się to w czwartym kwartale 2021 r. – dodaje Błażej Szaflik.

Budżet gry wynosi ok. 2,1 mln zł. Carbon Studio w projekcie pełni rolę producenta i wydawcy. Gra będzie dostępna w kilku wersjach językowych. Do końca 2021 r. Carbon Studio planuje przeniesienie notowań akcji spółki z rynku NewConnect na główny parkiet GPW w Warszawie.

***

Carbon Studio S.A.

Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych.  Premiera gry planowana jest w 2021 roku.

Reklama

Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii. 

Od grudnia 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect. W 2021 roku Carbon Studio zamierza przenieść akcje spółki na rynek główny GPW.

Czytaj więcej