Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

4mass newconnect

Firma kosmetyczna 4Mass bije kolejne rekordy wzrostu. Spółka notowana na rynku Newconnect ma kilka strategii rozwojowych, a o ich formie może przesądzić wynik akwizycji Cosmeksu. 

 

  • W 3 miesiące notowania spółki 4Mass wzrosły o 100%.
  • W I półroczu spółka osiągnęła wzrost sprzedaży na poziomie 75%.
  • Za wzrost odpowiada rosnący segment kosmetyków kolorowych oraz lakierów utwardzanych. 

 

Reklama

 

4Mass bije rekordy. Skąd ten wzrost? 

Branża beauty przeżywa wzmożony rozwój po pandemii. Mowa nie tylko o usługodawcach, ale również producentach kosmetyków i preparatów branży beauty.

Notowany na Newconnect 4Mass prowadzi produkcję oraz dystrybucję (detaliczną i hurtową) produktów dla branży beauty, ze szczególnym uwzględnieniem kategorii manicure, pedicure oraz makeup. Głównymi produktami w ofercie są lakiery hybrydowe wykorzystywane w salonach stylizacji paznokci.

 

Reklama

 

4Mass można kojarzyć dzięki markom własnym Claresa, PALU, Stylistic Salon System oraz Virsept. Spółka zajmuje się również produkcją kosmetyków pod markami prywatnymi.  

Jak poinformowano w ostatnim raporcie finansowym, w okresie od stycznia do czerwca 2023 r. spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 47,6 mln zł, w tym przychody ze sprzedaży produktów i towarów na poziomie 44,2 mln zł co stanowi blisko 75% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku. Zysk netto wyniósł 10,5 mln zł, natomiast w I połowie 2022 r. było to 4,1 mln zł.

Zobacz równieżSpółka z GPW ujawniła potężną stratę! Kurs akcji blisko tegorocznych minimów

 

Notowania 4Mass na tle NCI Index

Reklama

 grafika numer 1 grafika numer 1

Źródło: TradingView 

 

Warto przypomnieć, że jeszcze w 2021 r. 4Mass podpisał umowę z ukraińską firmą Rush dotyczącą sprzedaży towarów. Rush jest z kolei właścicielem drogerii Eva (przed wojną ponad 1 tys. placówek oraz kanał sprzedaży e-commerce).  

4Mass chce się rozwijać na rynku kosmetyków kolorowych. Jak zaznaczono, w II kwartale za dynamiczny wzrost przychodów odpowiadał rozwój marek własnych oraz wzrost w kategorii kosmetyków make-up sprzedawanych pod marką Claresa.

Reklama

Wzrost przychodów ma być uwarunkowany obecnością marek w drogeriach. W 2022 r. spółka poszerzyła zakres współpracy z siecią Hebe. W poprzednim roku sprzedaż wzrosła z 6,9 do 65,3 mln zł, zysk EBITDA natomiast z 3,8 do 13,3 mln zł. W I kwartale br. za ok. 25% sprzedaży odpowiadała marka Claresa.

Zobacz również: Ten metal ma przed sobą szczytowe lata! Analitycy prognozują spory wzrost cen

 

Perspektywy dla branży malują się obiecująco 

Na podstawie przyjętej w 2020 r. strategii rozwoju spółka planuje przekroczyć 200 mln zł kapitalizacji. Do końca III kw. inwestorzy mają zostać poinformowani o rezultacie przejęcia Cosmexu

W przyszłości o rozwoju ma przesądzić rosnący rynek kosmetyczny, a także inwestycje poczynione przez 4Mass. Mowa o zakładzie produkcyjnym specjalizującym się w produkcji dermokosmetyków, w którego rozwój ainwestowano już 5 mln zł.

Perspektywy dla branży beauty i wellness przedstawiają się obiecująco. Na podstawie danych Cosmetics Europe wartość polskiego rynku detalicznego wynosi 4 mld euro, a więc jest to 6. co do wielkości w Europie (za Niemcami czy Francją). W krajowej produkcji kosmetyków największy udział przypada produktom do pielęgnacji (42%), kosmetykom kolorowym i do manicure (14%) oraz szamponom i odżywkom do włosów (13%).

Zobacz również: Potężne spadki na debiucie! Akcje tej spółki tracą ponad 25% podczas pierwszej sesji na GPW

 

Reklama

 


Inwestuj w globalne akcje, fundusze ETF i amerykańskie opcje, zarabiając do 5,8% na darmowej gotówce!

Otwórz konto w Freedom24


 

Czytaj więcej

Artykuły związane z 4mass newconnect