Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

VRFabric z ponad osiemnastokrotnym wzrostem zysku netto r/r w drugim kwartale br.

|
selectedselectedselected
VRFabric z ponad osiemnastokrotnym wzrostem zysku netto r/r w drugim kwartale br.  | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Ponad 3500-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży netto r/r odnotowała w drugim kwartale br. spółka VRFabric, notowana na giełdzie NewConnect wydawca i producent gier wideo z grupy SimFabric. W tym czasie spółka zwiększyła przeszło osiemnastokrotnie zysk netto – z 0,11 mln zł w drugim kwartale 2022 roku do 4,11 mln zł w analogicznym okresie tego roku. Minione miesiące były dla spółki czasem wzmożonej aktywności w zakresie przygotowania do debiutu na NewConnect oraz bieżącej działalności operacyjnej. 29 czerwca 2023 roku VRFabric zadebiutowała na rynku NewConnect. W drugim kwartale i na początku trzeciego odbyły się dwie premiery gier, gdzie VRFabric odpowiadał za portowanie i wydanie tytułów w wersji na urządzania wirtualnej rzeczywistości w sklepie Meta Quest. Spółka rozpoczęła produkcję pierwszej gry własnej oraz podpisała kilka bardzo ważnych umów, w tym największą umowę w historii spółki na dystrybucję gier z portfolio Emitenta na rynki azjatyckie.

- Wypracowane w drugim kwartale br. wyniki finansowe są rekordowe w historii spółki. Udało nam się wypracować zysk netto na poziomie ponad 3,65 mln zł, co jest przeszło 10 krotnie lepszym wynikiem w stosunku do zysku netto za cały ubiegły rok. Odnotowaliśmy także 4,11 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co stanowi trzydziestopięciokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku – mówi Julia Leszczyńska, prezes VRFabric. – Miniony kwartał był dla nas bardzo intensywnym okresem, w którym dopełnialiśmy ostatnich formalności związanych z debiutem na NewConnect – dodaje Julia Leszczyńska.

W dniu debiutu Zarząd poinformował o rozszerzeniu swojej Strategii Rozwoju o produkcję gier własnych, łączących świat sportu ze światem wirtualnej rzeczywistości i aktywności ruchowej graczy. W ramach rozszerzonej Strategii Rozwoju, pierwszą grą będzie symulator o roboczym tytule „Sport Shooting VR”, planowana do wydania na naj-ważniejsze platformy VR: HTC Vive, Oculus Rift, Meta Quest, Meta Quest 2, PS VR, PS VR2.

Specjalnie w ramach tworzenia pierwszej gry własnej została podpisana umowa o współpracy z Piotrem "Posio" Sienkiewiczem - aktualnym Mistrzem Świata w strzelectwie dynamicznym IPSC. Umowa określa zasady współpracy pomiędzy Emitentem a Piotrem Sienkiewiczem przy produkcji i wydaniu gry na urządzenia wirtualnej rzeczywistości o roboczym tytule "Sport Shooting VR" oraz zasad udzielenia licencji wyłącznej do korzystania z wizerunku, nazwy i metod treningu Piotra Sienkiewicza. Pan Piotr stał się też aktywnym członkiem zespołu, zarówno konsultując, jak i pomagając w tworzeniu gry.

Również w drugim kwartale i tuż przed publikacją niniejszego raportu miały miejsce premiery dwóch tytułów na ważną dla Spółki platformę cyfrowej dystrybucji, jaką jest sklep Meta Quest Store. 5 maja została wydana gra Gardenia VR, natomiast w dniu 24 lipca gra Train Mechanic Simulator VR. Obie gry zostały wyróżnione na stronie głównej sklepu.

Reklama

Drugi kwartał to również kilka bardzo ważnych umów podpisanych przez VRFabric z zagranicznymi partnerami.

W dniu 4 kwietnia Emitent podpisał umowę z Epic Games Inc. na wydanie 4 gier z portfolio VRFabric S.A. na kom-putery PC z goglami VR w sklepie Epic Games Store, w tym również o możliwość korzystania z usług sieciowych Epic Games oraz technologii blockchain i waluty cyfrowej w grach Emitenta.

6 czerwca Emitent podpisał umowę z koncernem Apple Inc. na produkcję i wydanie 2 nowych gier Emitenta na urządzenia Apple Vision Pro z systemem visionOS w sklepie AppStore.

Natomiast w dniu 30 czerwca 2023 roku Zarząd VRFabric S.A. podpisał umowę z partnerem wydawniczym z Azji. Przedmiotem Umowy jest określenie współpracy przy dystrybucji wszystkich gier Emitenta na gogle wirtualnej rzeczywistości VR na terytorium Azji w tym w szczególności: Chiny, Hong Kong, Japonia, Korea Południowa, Singapur, Indonezja oraz Tajwan. Pierwsze zamówienie wystawione wraz z podpisaną umową obejmuje tytuły Emitenta za łączną sumę 1.004.500,00 USD. Jest to największa umowa wydawnicza w historii istnienia Spółki i w znaczący sposób wpłynęła na wyniki zarówno za drugi kwartał jak i za pierwsze półrocze 2023 roku.

Zobacz także: Spadek o 98% w mniej niż dwa lata! Jedno z największych rozczarowań o ogromnych niegdyś ambicjach

 

O VRFabric:

Reklama

VRFabric S.A. powstała w 2020 roku. VRFabric S.A. prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w zakresie portowania i wydawania gier (przerabiania gry z jednej platformy na inną) na okulary wirtualnej rzeczywistości (VR). Model działalności Emitenta opiera się głównie na portowaniu i wydawaniu kilku, nisko oraz średnio budżetowych i wysokomarżowych gier VR produkowanych przez rozproszone niewielkie zespoły deweloperskie. Emitent podejmuje również zlecenia na realizację e-materiałów dydaktycznych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 - 2020.

Największym akcjonariuszem i założycielem studia jest SimFabric S.A., spółka notowana na GPW, posiadająca 48,86% akcji VRFabric i tyleż samo głosów na WZA. Od 29 czerwca 2023 roku VRFabric jest notowana na rynku NewConnect.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama
Reklama