RB 49:Zawarcie znaczącej umowy z konsorcjum spółek z Grupy Siemens na dostawę lokomotyw wielosystemowych
Firma: PKP CARGO SPÓŁKA AKCYJNASpis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | ||||||||||||
| Raport bieżący nr | 49 | / | 2015 | | |||||||
Data sporządzenia: | 2015-09-23 | |||||||||||
Skrócona nazwa emitenta | ||||||||||||
PKP CARGO S.A. | ||||||||||||
Temat | ||||||||||||
Zawarcie znaczącej umowy z konsorcjum spółek z Grupy Siemens na dostawę lokomotyw wielosystemowych | ||||||||||||
Podstawa prawna | ||||||||||||
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe | ||||||||||||
Treść raportu: | ||||||||||||
Zarząd Spółki PKP CARGO S.A. informuje o podpisaniu w dniu 23 września 2015 r. z Konsorcjum, w skład którego wchodzą Siemens Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie jako lider Konsorcjum oraz Siemens A.G. z siedzibą w Monachium jako członek Konsorcjum umowy na dostawę 15 lokomotyw wielosystemowych w trzech częściach zamówienia z terminami dostaw w okresie od 31 stycznia 2016 r. do 30 czerwca 2017 r. (zamówienie podstawowe) z opcją zakupu dodatkowych 5 lokomotyw z zachowaniem cen jak dla zamówienia podstawowego, przy czym decyzję o skorzystaniu z opcji PKP CARGO S.A. zobowiązana jest podjąć najpóźniej do dnia 31 grudnia 2017 r. (zamówienie opcjonalne), (dalej: "Umowa"). W ramach zamówienia podstawowego przedmiot Umowy obejmuje: (i) dostawę 15 lokomotyw wielosystemowych, przeznaczonych do eksploatacji w Polsce oraz określonych krajach Unii Europejskiej, (ii) dostawę sprzętu komputerowego, oprogramowania z licencjami, dokumentacji oraz systemów diagnostycznych i informacyjnych, niezbędnych do obsługi i eksploatacji lokomotyw, (iii) pełne utrzymanie (z zachowaniem wskaźników gotowości i niezawodności na określonym poziomie) dostarczonych lokomotyw w okresie od daty dostawy do daty wyłączenia lokomotyw do pierwszej naprawy okresowej na poziomie P4 po 8 latach, (iv) zakup zestawu "antyawaryjnego" tj. części zamiennych i podzespołów, niezbędnych do szybkiej realizacji napraw awaryjnych, (iv) wykonania pierwszej naprawy okresowej na poziomie P4 po 8 latach eksploatacji z możliwością odstąpienia przez PKP CARGO S.A. od skorzystania w tym zakresie z usług członków Konsorcjum. W ramach zamówienia opcjonalnego przedmiot Umowy obejmuje: (i) dostawę maksymalnie 5 lokomotyw wielosystemowych (decyzja – ile dodatkowych lokomotyw z dopuszczeniami do eksploatacji w jakich krajach zostanie zakupiona – należy do PKP CARGO S.A.) (ii) pełne utrzymanie dostarczonych lokomotyw – jak dla zamówienia podstawowego, (iii) wykonanie pierwszej naprawy okresowej na poziomie P4 po 8 latach eksploatacji – jak dla zamówienia podstawowego. Wartość Umowy nie przekroczy kwoty 75 mln euro netto w ramach zamówienia podstawowego (15 lokomotyw) oraz kwoty 26 mln euro netto w ramach zamówienia opcjonalnego (5 lokomotyw), z tym że dla dostaw i usług utrzymaniowych w ramach zamówienia opcjonalnego przewidziany został mechanizm jednorazowej waloryzacji przy ustalonym wskaźniku ujemnym i dodatnim w granicach nie większych niż +/- 2 % wartości cen pierwotnych. Umowa obowiązuje w okresie od daty zawarcia do momentu zakończenia okresu utrzymania ostatniej z dostarczanych lokomotyw, a w przypadku realizacji przez członków Konsorcjum pierwszych napraw okresowych na poziomie P4, do daty odbioru po wykonanej naprawie okresowej ostatniej z eksploatowanych lokomotyw. Umowa przewiduje kary umowne zastrzeżone na rzecz PKP CARGO S.A. od członków Konsorcjum, których maksymalna wysokość może przekroczyć równowartość co najmniej 10 % wartości netto Umowy lub równowartość co najmniej kwoty 200 000 euro. Kary umowne zostały przewidziane z tytułu nieterminowej realizacji dostaw lokomotyw, odstąpienia od Umowy w przypadkach określonych w Umowie, na wypadek niedotrzymania wskaźników gotowości i niezawodności w okresie świadczenia usługi utrzymania lokomotyw, rozwiązania Umowy w części dotyczącej usługi utrzymania lokomotyw z przyczyn, za które odpowiedzialność ponoszą członkowie Konsorcjum, a także innych przypadków niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań umownych przez członków Konsorcjum. Kary umowne za nieterminową dostawę lokomotyw oraz za odstąpienie od Umowy w przypadkach określonych w Umowie, nie mogą łącznie przekroczyć kwoty 17,4 mln euro, a w przypadku skorzystania przez PKP CARGO S.A. z opcji zakupu dodatkowych lokomotyw – łącznie kwoty 23,7 mln euro. Kary umowne z tytułu niedotrzymania współczynników gotowości i niezawodności nie mogą przekroczyć rocznie kwoty 1,35 mln euro, a w przypadku skorzystania przez PKP CARGO S.A. z opcji zakupu dodatkowych lokomotyw – łącznie kwoty 1,8 mln euro. Zapłata przez członków Konsorcjum kar umownych nie wyłącza prawa PKP CARGO S.A. do dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych, jednakże całkowita odpowiedzialność członków Konsorcjum, włączając w to kary umowne, może wynieść maksymalnie 60% całkowitej wartości netto Umowy. Członkowie Konsorcjum za zobowiązania z Umowy odpowiadają na zasadach solidarności zgodnie z prawem polskim. Pozostałe warunki Umowy nie odbiegają od powszechnie stosowanych dla tego typu umów. Łączna maksymalna wartość Umowy netto w części podstawowej oraz w części opcjonalnej przekracza 10% wartości kapitałów własnych Spółki, co stanowi podstawę publikacji niniejszego raportu bieżącego. |
MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
|
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2015-09-23 | Łukasz Hadyś | Członek Zarządu ds. Finansowych | |||
2015-09-23 | Wojciech Derda | Członek Zarządu ds. Operacyjnych |
Cena akcji Pkpcargo
Cena akcji Pkpcargo w momencie publikacji komunikatu to 43.0 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Pkpcargo aktualnie.
W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Pkpcargo.