Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

mBank S.A.: Rejestracja zmian statutu w KRS (2023-04-14)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB-W 24: Rejestracja przez sąd zmiany statutu mBanku S.A.

Firma: mBank Spółka Akcyjna
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Spis załączników:
  1. Statut załącznik nr 1.pdf
  2. By-Laws_Appendix no 1.pdf

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 24 / 2023
Data sporządzenia:
Skrócona nazwa emitenta
mBank S.A.
Temat

Rejestracja przez sąd zmiany statutu mBanku S.A.
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
Zarząd spółki mBank S.A. "Bank" informuje, że w dniu 14 kwietnia 2023 roku Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego _"Sąd rejestrowy"_, dokonał rejestracji zmian Statutu Banku wynikających z Uchwały nr 21 podjętej przez XXXVI Zwyczajne Walne Zgromadzenie mBanku S.A. w dniu 30 marca 2023 r.

Rejestracja dotyczy następujących zmian Statutu Banku:
1. Zmiany § 17 ust. 1 i 2 poprzez nadanie mu następującego brzmienia:

„1. Rada Nadzorcza składa się przynajmniej z pięciu członków, wybieranych przez Walne Zgromadzenie. Członkowie Rady Nadzorczej powinni mieć wiedzę, umiejętności i doświadczenie, odpowiednie do pełnionych przez nich funkcji i powierzonych im obowiązków, oraz dawać rękojmię należytego wykonywania tych obowiązków. Co najmniej połowa członków Rady Nadzorczej, w tym jej Przewodniczący musi posiadać obywatelstwo polskie, stale zamieszkiwać w Polsce, posługiwać się językiem polskim oraz posiadać doświadczenie na rynku polskim, które można wykorzystać przy sprawowaniu nadzoru nad działalnością Banku.
2. Członków Rady Nadzorczej powołuje się na okres wspólnej kadencji trwającej 3 (trzy) lata. Kadencję oblicza się w latach obrotowych (pierwszym rokiem obrotowym kadencji jest każdorazowo rok obrotowy, w którym rozpoczęło się pełnienie funkcji, chociażby nie rozpoczęłoby się ono z początkiem tego roku obrotowego). Mandat członka Rady Nadzorczej wygasa najpóźniej z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za ostatni pełny rok obrotowy pełnienia funkcji członka Rady Nadzorczej.”

2. Zmiany § 22 ust. 3 pkt 1 poprzez nadanie mu następującego brzmienia:

„1) Komisję Prezydialną, do której zadań należy między innymi:
a) wykonywanie bieżącego nadzoru nad działalnością Banku w okresach między posiedzeniami Rady Nadzorczej,
b) udzielanie Zarządowi zezwolenia na nabywanie, obciążanie i zbywanie nieruchomości, użytkowania wieczystego lub udziału w nieruchomości oraz akcji i udziałów w spółkach jak również innych środków trwałych, jeżeli wartość transakcji przekracza 1% funduszy własnych Banku, zdefiniowanych w § 33, wyliczonych na dzień 31 grudnia poprzedniego roku. Zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli wskazane wyżej nabycie nastąpiło w ramach postępowania egzekucyjnego, upadłościowego, w tym postępowania upadłościowego z możliwością zawarcia układu lub innego porozumienia z dłużnikiem Banku lub w przypadku zbycia mienia nabytego w powyższy sposób. W przypadku nabycia nieruchomości, użytkowania wieczystego lub udziału w nieruchomości, akcji lub udziałów w spółkach w wyniku wymienionych postępowań lub porozumień z dłużnikami Banku lub w przypadku zbycia nabytego w ten sposób mienia, Zarząd obowiązany jest do poinformowania Komisji Prezydialnej i ds. Nominacji o powyższych czynnościach.”

3. Zmiany § 22 ust. 3 pkt 4 poprzez nadanie mu następującego brzmienia:

„4) Komisję do spraw wynagrodzeń i nominacji, do której zadań należy między innymi:
a) rozpatrywanie spraw dotyczących zasad wynagradzania i wysokości wynagrodzeń członków Zarządu, w tym ustalanie stawek wynagrodzeń,
b) przedstawianie opinii dotyczących zgody dla członka Zarządu na zajmowanie się interesami konkurencyjnymi,
c) wydawanie Radzie Nadzorczej rekomendacji: na temat ogólnych zaleceń dla Zarządu odnośnie poziomu i struktury wynagradzania kadry kierowniczej wysokiego szczebla oraz w zakresie polityki wynagrodzeń dla poszczególnych kategorii osób, których działalność zawodowa ma istotny wpływ na profil ryzyka Banku,
d) monitorowanie poziomu i struktury wynagrodzeń kadry kierowniczej wysokiego szczebla,
e) opiniowanie i monitorowanie przyjętej w banku polityki wynagradzania oraz wspieranie organów banku w zakresie kształtowania i realizacji tej polityki,
f) rekomendowanie kandydatów do Zarządu i Rady Nadzorczej, z uwzględnieniem kryteriów odpowiedniości Zarządu i Rady Nadzorczej jako całości i poszczególnych członków Zarządu i Rady Nadzorczej wyznaczonych w Polityce Odpowiedniości mBanku oraz z uwzględnieniem różnorodności w składzie Zarządu i Rady Nadzorczej Banku,
g) określanie zakresu obowiązków dla kandydata do Zarządu i Rady Nadzorczej Banku, a także wymagań w zakresie wiedzy i kompetencji oraz przewidywanego zaangażowania pod względem poświęcanego czasu, niezbędnych do pełnienia funkcji,
h) dokonywanie okresowej oceny struktury, wielkości, składu i skuteczności działania Zarządu oraz rekomendowanie Radzie Nadzorczej zmian w tym zakresie,
i) dokonywanie okresowej oceny wiedzy, kompetencji i doświadczenia Zarządu jako całości i poszczególnych członków Zarządu oraz informowanie Zarządu o wynikach tej oceny.”

4. Zmiany § 24 poprzez nadanie mu następującego brzmienia:

„1. Posiedzenia Rady Nadzorczej powinny być zwoływane w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż cztery razy w roku obrotowym, raz w każdym kwartale roku obrotowego.
2. Posiedzeniu Rady Nadzorczej przewodniczy Przewodniczący Rady Nadzorczej. W razie jego nieobecności funkcję przewodniczącego posiedzenia pełni Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej. Jeżeli na posiedzeniu nie jest obecny Przewodniczący Rady Nadzorczej, ani Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej, obradom przewodniczy Członek Rady Nadzorczej wybrany przez obecnych na posiedzeniu.
3. Zawiadomienie o zwołaniu posiedzenia zawierające datę, godzinę i miejsce posiedzenia oraz proponowany porządek obrad, a także sposób wykorzystania środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość podczas posiedzenia, wysyła się Członkom Rady Nadzorczej pocztą elektroniczną, co najmniej na 14 dni przed terminem posiedzenia. W uzasadnionych przypadkach, jeśli nie sprzeciwi się temu żaden Członek Rady Nadzorczej, okres ten może być skrócony.
4. Podczas posiedzenia Rada Nadzorcza może podejmować uchwały również w sprawach nieobjętych proponowanym porządkiem obrad, jeżeli żaden z Członków Rady Nadzorczej biorących udział w posiedzeniu się temu nie sprzeciwi. W przypadku, gdy na posiedzeniu nie są obecni wszyscy członkowie Rady Nadzorczej, informacja o podjęciu uchwały nieobjętej proponowanym porządkiem obrad jest niezwłocznie przekazywana Członkom Rady Nadzorczej nieobecnym na posiedzeniu. Uchwała podjęta w sprawie nieobjętej proponowanym porządkiem obrad posiedzenia jest skuteczna, jeżeli w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o podjęciu uchwały żaden z Członków Rady Nadzorczej nieobecnych na posiedzeniu nie zgłosi sprzeciwu wobec takiej modyfikacji porządku obrad posiedzenia.”

5. Zmiany § 25 poprzez nadanie mu następującego brzmienia:

„1. Zarząd składa się z co najmniej trzech członków. Członkowie Zarządu powinni mieć wiedzę, umiejętności i doświadczenie, odpowiednie do pełnionych przez nich funkcji i powierzonych im obowiązków, oraz dawać rękojmię należytego wykonywania tych obowiązków. Co najmniej połowa członków Zarządu, w tym Prezes Zarządu musi posiadać obywatelstwo polskie, stale zamieszkiwać w Polsce, posługiwać się językiem polskim oraz posiadać doświadczenie na rynku polskim, które można wykorzystać przy zarządzaniu Bankiem.
2. W skład Zarządu wchodzą Prezes Zarządu oraz pozostali członkowie Zarządu. Rada Nadzorcza może powierzyć członkom Zarządu pełnienie funkcji pierwszego wiceprezesa lub wiceprezesa Zarządu.
3. Członków Zarządu powołuje się na kadencję trwającą 5 (pięć) lat. Kadencję oblicza się w latach obrotowych (pierwszym rokiem obrotowym kadencji jest każdorazowo rok obrotowy, w którym rozpoczęło się pełnienie funkcji, chociażby nie rozpoczęłoby się ono z początkiem tego roku obrotowego). Mandat członka Zarządu wygasa najpóźniej z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za ostatni pełny rok obrotowy pełnienia funkcji członka Zarządu.
4. Mandat członka Zarządu wygasa również wskutek śmierci, rezygnacji albo odwołania go ze składu Zarządu.”

6. W § 26 dodaje się ust. 6 w brzmieniu:

„6. Obowiązek udzielenia Radzie Nadzorczej, bez dodatkowego wezwania, informacji o uchwałach Zarządu i ich przedmiocie, wynikający z art. 380[1] § 1 pkt 1 Kodeksu spółek handlowych zostaje ograniczony do uchwał Zarządu dotyczących:
1) realizacji długoterminowych (strategicznych) kierunków rozwoju działalności Banku;
2) transakcji oraz innych zdarzeń lub okoliczności, które istotnie wpływają lub mogą wpływać na sytuację majątkową Banku, w tym na jego rentowność lub płynność.”

7. Zmiany § 27 ust. 2 poprzez nadanie mu następującego brzmienia:

„2. Powołanie Prezesa Zarządu oraz Członka Zarządu odpowiedzialnego za nadzór nad zarządzaniem ryzykiem istotnym w działalności Banku, następuje za zgodą Komisji Nadzoru Finansowego.”

8. W § 31a:

1/ zmienia się ust. 6 poprzez nadanie mu następującego brzmienia:
„6. Departament Audytu Wewnętrznego podlega bezpośrednio Prezesowi Zarządu.”
oraz
2/ dodaje się ust. 7 w następującym brzmieniu:
„7. Departament Compliance podlega bezpośrednio Prezesowi Zarządu albo Członkowi Zarządu, któremu – w ramach wewnętrznego podziału kompetencji w Zarządzie Banku – przyporządkowano kompetencje w zakresie nadzoru nad ryzykiem braku zgodności i jednocześnie nie przyporządkowano kompetencji w zakresie nadzoru nad zarządzaniem ryzykiem istotnym w działalności Banku.”
W załączeniu do niniejszego raportu znajduje się tekst jednolity Statutu mBanku S.A., z uwzględnieniem ww. zmian.
Załączniki
Plik Opis
Statut załącznik nr 1.pdf
Statut załącznik nr 1.pdf
By-Laws_Appendix no 1.pdf
By-Laws_Appendix no 1.pdf

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

Court's registration of amendments to the By-laws of mBank S.A.

The Management Board of mBank S.A. (Bank) announces that on 14 April 2023, the District Court for the capital city of Warsaw, 13th Commercial Division of the National Court Register "Registry Court", registered amendments to the By-laws of mBank S.A. arising from Resolution No. 21, adopted by the 36th Annual General Meeting of mBank S.A. on 30 March 2023.

The registration concerns the following amendments to the By-laws of the Bank:

1. In § 17 items 1 and 2 are changed and they read as follows:

“1. The Supervisory Board shall be composed of not less than five members elected by the General Meeting. Members of the Supervisory Board shall possess knowledge, skills and experience adequate for fulfilling their function and duties entrusted to them and shall guarantee the proper fulfilment of these duties. At least half of the members of the Supervisory Board, including the Chairman, shall hold Polish citizenship, permanently reside in Poland, speak Polish and have experience on the Polish market which can be used in supervision of the Bank.

2. Members of the Supervisory Board are appointed for a joint term of office of 3 (three) years. The term of office is calculated in financial years (the first financial year of the term of office is each time the financial year in which the performance of the function began, even if it would not commence at the beginning of this financial year). The mandate of a member of the Supervisory Board shall expire no later than on the date of the General Meeting approving the financial statements for the last full financial year of performing the function of a member of the Supervisory Board.”

2. In § 22 item 3 point 1) is changed and it reads as follows:

“1. the Executive Committee, whose authority includes, among others, the following:

a) to exercise regular supervision of the operations of the Bank between meetings of the Supervisory Board;

b) authorizing the Board of Management to acquire, encumber, and sell real estate, a perpetual usufruct or part of real estate and stock and participatory shares in companies as well as other fixed assets, if the value of the said transactions exceeds 1% of the Bank's own funds as defined in § 33, as per December 31 of the preceding year. Such authorization is not required if such acquisition results from execution, bankruptcy, or negotiation procedures, or other settlements with the Bank's debtors, or in the case of sale of assets so acquired. In the case of such acquisitions, resulting from execution, bankruptcy, or negotiation procedures, or other settlements with the Bank's debtors, or in the case of sale of assets so acquired, the Board of Management is obliged to inform the Executive and Nomination Committee of any such activity.”

3. In § 22 item 3 point 4) is changed and it reads as follows:

“4.The Remuneration and Nomination Committee, whose authority includes, among others, the following:

a) to review principles and amounts of remuneration of Members of the Management Board, including the setting of relevant amounts,

b) to table opinions concerning approval for Members of the Management Board to engage in competitive activity,

c) issuing recommendations to the Supervisory Board regarding: general guidelines for the Management Board on the level and structure of remuneration for the senior management of the Bank and the remuneration policy for each category of persons, whose professional activity has material impact on the Bank’s risk profile,

d) monitoring the level and structure of remuneration of the senior management,

e) issuing opinions and monitoring the remuneration policy adopted by the Bank and assisting the Bank’s bodies in matters regarding development and implementation of this policy,

f) recommending candidates to the Management Board and Supervisory Board based on the criteria for suitability of the Management Board and Supervisory Board as a whole and of individual Management Board and Supervisory Board members designated under the Suitability Policy of mBank, as well as on the diversity criteria for the composition of the Management Board and Supervisory Board,

g) defining the scope of duties for a candidate for the Management Board and Supervisory Board and requirements for knowledge and expertise, as well as assessing the expected time commitment necessary to perform the function,

h) effectuating periodic evaluation of a structure, size, composition and effectiveness of activities of the Management Board and recommending changes with this respect to the Supervisory Board,

i) effectuating periodic evaluation of knowledge, competence and experience of the Management Board as a whole and each of its members, as well as informing the Management Board about the results of this evaluation.”

4. § 24 is changed and it reads as follows:

“1. Meetings of the Supervisory Board should be convened as needed, at least four times in each financial year, once in each quarter of the financial year.

2. The meeting of the Supervisory Board is chaired by the Chairman of the Supervisory Board. In the event of his absence, the function of the chairman of the meeting is performed by the Deputy Chairman of the Supervisory Board. If neither the Chairman of the Supervisory Board nor the Deputy Chairman of the Supervisory Board is present at the meeting, the meetings are chaired by a Supervisory Board member elected by those present at the meeting.

3. Notice of convening the meeting, including the date, time and place of the meeting, the proposed agenda, as well as the method of using means of direct remote communication during the meeting, shall be sent to the Supervisory Board Members by e-mail at least 14 days before the date of the meeting. In justified cases, if no Supervisory Board Member objects to it, this period may be shortened.

4. During the meeting, the Supervisory Board may also adopt resolutions on matters not included in the proposed agenda, if none of the Supervisory Board Members participating in the meeting objects. If not all members of the Supervisory Board are present at the meeting, information on the adoption of a resolution not included in the proposed agenda shall be immediately communicated to members of the Supervisory Board not present at the meeting. A resolution adopted on an issue not included in the proposed agenda of the meeting shall be effective if, within 7 days of receiving information on adoption of the resolution, none of the Supervisory Board Members absent at the meeting objects to such modification of the agenda of the meeting.”

5. § 25 is changed and it reads as follows:

1. The Board of Management is composed of at least three members. Members of the Board of Management shall possess knowledge, skills and experience adequate for fulfilling their function and duties entrusted to them and shall guarantee the proper fulfilment of these duties. At least half of the members of the Management Board, including the President of the Management Board, shall hold Polish citizenship, permanently reside in Poland, speak Polish and have experience on the Polish market which can be used in management of the Bank.

2. The Board of Management is composed of the President of the Board of Management and other members of the Board of Management. The Supervisory Board may entrust members of the Board of Management with the function of the First Deputy President or a Deputy President of the Board of Management.

3. Members of the Management Board are appointed for a term of office of 5 (five) years. The term of office is calculated in financial years (the first financial year of the term of office is each time the financial year in which the performance of the function began, even if it would not commence at the beginning of this financial year). The mandate of a member of the Management Board shall expire no later than on the date of the General Meeting approving the financial statements for the last full financial year of performing the function of a member of the Management Board.

4. The term of a member of the Board of Management shall also expire in the case of death, resignation, or recalling of the member from the Board of Management.

6. In § 26 item 6 is added and it reads as follows:

“6. The obligation to provide the Supervisory Board, without an additional request, with information about the resolutions of the Management Board and their subject matter, resulting from Art. 380 [1] § 1 point 1 of the Commercial Companies Code, is limited to the resolutions of the Management Board regarding:

1) implementation of long-term (strategic) directions of the Bank's business development;

2) transactions and other events or circumstances that materially affect or may affect the financial position of the Bank, including its profitability or liquidity.”

7. In § 27 item 2 is changed and it reads as follows:

“2. The appointment of the President of the Management Board and the Member of the Management Board responsible for supervising the management of risks relevant to the Bank's operations, is subject to approval by the Polish Financial Supervision Authority.”

8. In § 31a:

1/ item 6 is changed and it reads as follows:

“6. The Internal Audit Department is supervised directly by the President of the

Management Board.”

and

2/ item 7 is added and it reads as follows:

“7. The Compliance Department is supervised directly by the President of the Management Board or Member of the Management Board who - as part of the internal division of competences in the Management Board of the Bank - has been assigned competences in the area of compliance risk supervision and, at the same time, no competencies in the area of supervision over the management of risks relevant to the Bank's operations.”

Attached to this report is a unified text of the By-laws of mBank S.A., including the above-mentioned amendments.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2023-04-14
Maciej Mołdawa
Wicedyrektor Departamentu Compliance

Cena akcji Mbank

Cena akcji Mbank w momencie publikacji komunikatu to 355.99 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Mbank aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Mbank.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama