Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

mBank S.A.: Przyjęcie strategii na lata 2020-2023 (2019-12-12)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB-W 53:Przyjęcie Strategii Grupy mBanku na lata 2020-2023

Firma: mBank SA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Spis załączników:
  1. Strategia_Grupy_mBanku_na_lata_2020-2023_POL_podsumowanie.pdf
  2. Strategy of mBank Group for 2020-2023_ENG_summary.pdf

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 53 / 2019
Data sporządzenia:
Skrócona nazwa emitenta
mBank
Temat
Przyjęcie Strategii Grupy mBanku na lata 2020-2023
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd mBanku S.A. („Bank”) informuje, że w dniu 12 grudnia 2019 roku przyjął, a Rada Nadzorcza Banku zatwierdziła nową Strategię Grupy mBanku na lata 2020-2023 pt. „Rośniemy z klientami i dzięki nim”.
Strategia Grupy mBanku na lata 2020-2023 została opracowana jako odpowiedź na bieżące zmiany w otoczeniu rynkowym i regulacyjnym oraz spodziewane trendy w przyszłości. Bank wziął pod uwagę m.in. perspektywy gospodarcze, postęp technologiczny, ewolucję zachowań i oczekiwań konsumentów, lokalne ograniczenia, a także uwarunkowania wewnętrzne. Czerpiąc z doświadczenia zgromadzonego w toku realizacji poprzedniej strategii, Bank potwierdza dalszą adekwatność misji i wartości Grupy mBanku także w horyzoncie nowego planu.

Działania Grupy mBanku w latach 2020-2023 będą ukierunkowane na osiągnięcie następujących celów finansowych:

- Marża odsetkowa (NIM): wzrost do ~3,0% w 2023 roku,
- Wskaźnik koszty/dochody (C/I): redukcja do ~40% w 2023 roku,
- Zwrot na kapitale (ROE netto): poprawa do ~10,5% w 2023 roku,
- Relacja kredyty/depozyty: w przedziale 92-94% w każdym roku,
- Współczynniki kapitałowe: końcoworoczne minimum 1,5 p.p. powyżej wymagań KNF,
- Średni roczny wzrost (CAGR) w okresie 2019-2023 w wysokości: kredyty ~6%, depozyty ~6%, przychody ogółem ~8%, koszty ogółem ~5%.

Celem Banku jest wypłata dywidendy na poziomie 50% zysku netto.

W strategii na lata 2020-2023, Bank skoncentruje się na 4 obszarach, odpowiadających kluczowym komponentom jego modelu biznesowego:

-Klient (akwizycja i długotrwałe relacje): Jako Bank, będziemy rosnąć organicznie, stale pozyskiwać nowych klientów (szczególnie młodych i firmy) oraz wzmacniać naszą pozycję w grupie wiekowej 30-45 lat. Poprawimy retencję klientów indywidualnych, rozwiniemy produkty kotwiczące ich w Banku na poszczególnych etapach cyklu życia. W segmencie korporacyjnym będziemy kształtować portfel klientów antycypując trendy i zmiany w otoczeniu rynkowym i regulacyjnym. Jednocześnie zachowamy dużą dywersyfikację eskpozycji. Rozbudujemy wiedzę o klientach, aby jeszcze precyzyjniej identyfikować i zaspokajać ich potrzeby, konstruując spersonalizowaną ofertę. Zgodnie z założeniami empatii, będziemy komunikować się z klientami w sposób zrozumiały i wyróżniać transparentnością oferty, w tym naszej polityki cenowej.

- Platforma (ekosystem i user experience): Będziemy stale ulepszać zdalne kanały dostępu do Banku i promować cyfrową samoobsługę. Nadamy wiodącą rolę aplikacji mobilnej, posiadającej identyczny zakres funkcjonalności jak serwis bankowości internetowej, a contact center i placówki będą pełnić rolę wspierającą. Będziemy rozwijać platformę detaliczną przez uzupełnienie jej o usługi dodane i ofertę wybranych partnerów, w tym niefinansowych. Skupieni na zapewnieniu wygody, łatwości i szybkości obsługi, zbudujemy najlepszą w Polsce bankowość cyfrową dla korporacji.

- Efektywność (przewaga operacyjna): Utrzymamy przewagę technologiczną w sektorze finansowym. Będziemy opierać się na „zwinnych” interdyscyplinarnych zespołach, projektujących i dostarczających rozwiązania od początku do końca. Zmodyfikujemy architekturę IT, wykorzystując najlepsze praktyki w branży. Zwiększymy zakres cyfrowej samodzielności klientów, równolegle optymalizując sieć sprzedaży. Poprawimy sprawność operacyjną Banku poprzez implementację na szeroką skalę automatyzacji oraz uproszczenie procesów.

- Pracownicy i kultura organizacyjna: Będziemy dbać, aby środowisko i organizacja pracy w Grupie mBanku sprzyjały efektywności, współpracy, wysokiemu zaangażowaniu i kreowaniu innowacyjnych rozwiązań. Chcemy kształtować menedżerów, którzy myślą perspektywicznie i inspirują do rozwoju oraz pracowników, którzy poszukują nowych rozwiązań i dbają o klienta. Wykorzystamy technologię, aby odciążyć pracowników od rutynowych zadań oraz będziemy wdrażać zautomatyzowane narzędzia ułatwiające zapewnienie zgodności z regulacjami.

Po raz pierwszy integralną częścią dokumentu stała się również strategia ESG/CSR. Jako Grupa mBanku, zamierzamy prowadzić naszą działalność z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju. Chcemy edukować, dbać o klimat i środowisko oraz wspierać dobrobyt.

Bardziej szczegółowy opis głównych filarów i celów zawartych w Strategii Grupy mBanku na lata 2020-2023 znajduje się w załączonej prezentacji.

Bank informuje, że powyższe założenia i cele strategiczne nie stanowią prognozy lub szacunku wyników, w tym finansowych, i stanowią jedynie informację nt. planowanych obszarów działania Banku i potencjalnych kierunków rozwoju na lata 2020-2023.

ZASTRZEŻENIE PRAWNE

Niniejszy komunikat pełni jedynie funkcje informacyjne i jego celem jest wyłącznie przekazanie informacji na temat przyjęcia Strategii Grupy mBanku na lata 2020-2023. Niniejszy materiał pozostaje bez związku z komunikatem Commerzbank AG z dnia 26 września 2019 roku w sprawie zatwierdzenia strategii obejmującej m.in. potencjalne zbycie akcji Banku, o którym Bank informował w raporcie bieżącym 37/2019 z dnia 26 września 2019 roku.

Publikacja niniejszego komunikatu nie stanowi oferty sprzedaży, nakłaniania do nabycia papierów wartościowych w jakiejkolwiek jurysdykcji, ani reklamy w rozumieniu artykułu 53 ust. 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzenia instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych i nie ma zachęcać do kupna lub nabycia jakichkolwiek papierów wartościowych lub wymuszać ich kupno lub nabycie.

Niektóre informacje zamieszczone w niniejszym komunikacie mogą stanowić stwierdzenia dotyczące przyszłości. Stwierdzenia dotyczące przyszłości odnoszą się do znanych i nieznanych kwestii obarczonych ryzykiem i niepewnością lub innych ważnych czynników, które mogą spowodować, że faktyczne wyniki Banku, jego osiągnięcia i rozwój będą się istotnie różniły od wyników, osiągnięć i rozwoju przewidywanych w tych stwierdzeniach lub z nich wynikających, za co Bank nie ponosi odpowiedzialności. Każdy potencjalny inwestor powinien dokonać własnej analizy i oceny zasadności inwestycji, uwzględniając wszelkie istotne dla siebie okoliczności.
Załączniki
Plik Opis
Strategia_Grupy_mBanku_na_lata_2020-2023_POL_podsumowanie.pdf
Strategia_Grupy_mBanku_na_lata_2020-2023_POL_podsumowanie.pdf
Strategy of mBank Group for 2020-2023_ENG_summary.pdf
Strategy of mBank Group for 2020-2023_ENG_summary.pdf

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

Adoption of mBank Group’s Strategy for 2020-2023

The Management Board of mBank S.A. ("Bank") informs that on December 12, 2019, it adopted and the Supervisory Board of the Bank approved the new Strategy of mBank Group for 2020-2023 titled "Growth fuelled by our clients".

The strategy of mBank Group for 2020-2023 was developed as a response to the current changes in the market and regulatory environment and the expected trends in the future. The Bank took into account, among others, economic prospects, technological progress, evolution of consumer behaviour and expectations, local constraints and internal conditions. Building upon the experience gathered during the implementation of the previous strategy, the Bank confirms that mBank Group's mission and values continue to be valid under the new plan.

The activities of mBank Group in 2020-2023 will be focused on achieving the following financial targets:

- Net interest margin (NIM): increase to ~3.0% in 2023,

- Cost/Income ratio (C/I): reduction to ~40% in 2023,

- Return on equity (ROE net): improvement to ~10.5% in 2023,

- Loans/Deposits ratio: in a range of 92-94% every year,

- Capital ratios: year-end level minimum 1.5 p.p. above the PFSA requirements,

- Average annual growth (CAGR) in 2019-2023 at: loans ~6%, deposits ~6%, total income ~8%, total costs ~5%.

The Bank’s goal is to pay 50% of net profit as a dividend.

In the strategy for 2020-2023, the Bank will focus on 4 areas, corresponding to the key components of its business model:

- Client (acquisition and long-term relationships): As a Bank, we will be growing organically by constant attracting new clients (especially young and firms) and strengthening our position in the 30-45 age group. We will improve the retention of individual customers by developing products that anchor them in the Bank at particular stages of their life cycle. In the corporate segment, we will shape our customer portfolio by anticipating trends and changes in the market and regulatory environment, while maintaining a high diversification of exposures. We will expand our knowledge of customers in order to more precisely identify and satisfy their needs by constructing a personalised offer. Continuing the assumptions of empathy, we will communicate with our clients in an understandable way and distinguish ourselves by the transparency of the offer, including our pricing policy.

- Platform (ecosystem and user experience): We will be constantly improving remote bank access channels and promote digital self-service. We will give the leading role to the mobile application, which will have the same scope of functionality as the Internet banking service, while contact center and outlets will play a supportive role. We will be developing the retail platform by supplementing it with value-added services and the offer of selected partners, including non-financial ones. Focused on providing convenience, ease and speed of use, we will build the best digital banking for corporations in Poland.

- Efficiency (operational advantage): We will maintain the technological advantage in the financial sector. We will rely on agile interdisciplinary teams to design and deliver end-to-end solutions. We will modify IT architecture using industry best practices. We will increase the digital self-service of our customers while optimising our sales network. We will improve the operational efficiency of the Bank by implementing automation on a large scale and simplifying processes.

- Employees and organisation culture: We will ensure that the work environment and its organisation in mBank Group will foster efficiency, cooperation, high engagement and the creation of innovative solutions. We want to make managers think outside the box and inspire development, and employees who seek new solutions and take care of our clients. We will use technology to relieve employees from routine tasks and implement automated tools to facilitate compliance with regulations.

For the first time, the ESG/CSR strategy has also become an integral part of the document. As mBank Group, we intend to conduct our business in accordance with the principles of sustainable development. We want to educate, take care of the climate and the environment and promote prosperity.

A more detailed description of the main pillars and objectives included in mBank Group’s Strategy for 2020-2023 is provided in the attached presentation.

The Bank informs that the above assumptions and strategic goals do not constitute a forecast or estimate of results, including financial ones, and are only information on the planned areas of the Bank's activities and potential directions of development for 2020-2023.

LEGAL DISCLAIMER

This current report is solely for information purposes and is published only to provide information regarding the adoption of the mBank Group’s Strategy for 2020-2023. This material is not connected with the Commerzbank AG announcement of September 26, 2019, regarding the approval of a strategy including potential sale of the Bank's shares, of which the Bank informed in the current report 37/2019 of September 26, 2019.

Publishing this information does not constitute an offer to sell or a an inducement of purchase or acquisition of any securities in any jurisdiction whatsoever, or an advertisement within the meaning of Article 53 section 1 of Polish Act of 29 July 2005 on Public Offering, Conditions Governing the Introduction of Financial Instruments to Organised Trading, and Public Companies, as amended, and is by no means intended to promote the purchase or acquisition of any securities or to induce their purchase or acquisition.

Certain statements contained herein may constitute forward-looking statements. Forward-looking statements involve a number of known and unknown risks, uncertainties and other factors that could cause the Bank’s actual results, achievements or development to be materially different from any future results, achievements or development expressed or implied by such forward-looking statements, for which the Bank shall not be liable. Each potential investor should make his own analysis and assess the merits of the investment, taking into account all relevant circumstances.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2019-12-12 Cezary Stypułkowski Prezes Zarządu

Cena akcji Mbank

Cena akcji Mbank w momencie publikacji komunikatu to 371.02 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Mbank aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Mbank.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama